C Klasa AD2021

Rozmowy na wszystkie inne tematy, niekoniecznie związane z tematyką forum.

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

C Klasa AD2021

Post autor: Przybek »

Z tej gazety uznaję jedynie obrazki a że mi się spodobały to wrzucam :)
http://www.auto-swiat.pl/nowosci/nowe-m ... oby/wx0y7w
Jedyne co mi nie leży za bardzo to ten "telewizor" przyklejony deski. T model bardzo ładnie wygląda.
Jestem ciekawy jak to będzie wyglądało cenowo i czy będzie jakiś fajny diesel zaprojektowany przez normalnego inżyniera.

A Wam jak się podoba?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: C Klasa AD2021

Post autor: Dziki Mar »

W zasadzie cały przód jest obłędny. Reflektory szczególnie robia wrażenie. Wyświetlacze tej wielkości to już norma choc mam nadzieję że chociaż przed kierowca będzie można zamówić zwykły.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka


W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
larry.bigl
VIP
Posty: 624
Rejestracja: 23 cze 2017, o 23:09
VIN: WDB2030161F451606
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: C Klasa AD2021

Post autor: larry.bigl »

Jak dla mnie jest przepiękny. Ciekawe jak jakośc materiałów w środku (skrzypienie środkowej konsoli).
Chociaż szczerze mówiąc to dla mnie do tej pory ze współczesnych (2000+) MB najładniejszy w środku jest W211 w wersji białej/jasnej. No i Maybach 6 Wiem że to inna marka ale nadal od Daimler'a), to jest dopiero pięknota... Połączenie bieli z błękitem to moje ulubione (biel + ambientowe podświetlenie w błękicie).
W203 270CDI 2003r - użytkowany od Czerwca 2017
S211 320 CDI 2007r, WDB2112221B258950 - użytkowany od Stycznia 2022
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: C Klasa AD2021

Post autor: lechita »

Faktycznie pięknie zaprojektowane modele klasy C, na zewnątrz i wewnątrz. Szkoda, jeżeli nie będzie można zamawiać wersji z analogowymi zegarami. Takie zegary to piękna klasyka i czasami niemalże dzieła ludzkich rąk.
@przybek, przecież diesle MB są normalnymi silnikami, i to mało kłopotliwymi (a przynajmniej niektóre wersje).
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: C Klasa AD2021

Post autor: Przybek »

lechita pisze: 21 lis 2018, o 10:33 diesle MB są normalnymi silnikami, i to mało kłopotliwymi (a przynajmniej niektóre wersje).
Diesel mercedesa skończył się praktycznie w momencie dodania systemów AdBlue (norma Euro 6). I mercedesowską jakość diesla szlak trafił. Mam styczność z dwoma W212 OM651 2.2 CDI 204KM (2011 i 2012) i można tam zapomnieć o prostocie podstawowej obsługi (bzdurna wymiana świec żarowych wymaga sporej rozbiórki osprzętu, napinacz łańcucha wytrzymuje w porywach 370 tysięcy - rozrząd z tyłu silnika, awaryjne systemy AdBlue). I trwałość też już nie ta co w OM611/646. Plus taki że to naprawdę fajnie jedzie ale już nie do końca ekonomicznie :D

Gdzieś kiedyś trafiłem na zestawienie bezawaryjności silników diesla produkowanych po 1990 (zrobione przez niezależne stowarzyszenie a nie jakiś ADAC czy TUV) gdzie było podane po jakim średnim przebiegu występowała pierwsza awaria zatrzymująca auto w trasie. Pierwsze miejsce zajmował diesel OM606, który statystycznie pierwszy raz nie dojeżdżał do celu przy przebiegu około 890 tysięcy i żeby było śmieszniej nie była to typowa awaria silnika tylko alternatora. Na drugim miejscu był 1.9 VAG który stawał w okolicach 650 tysięcy (turbo/pompa pół na pół).
Tylko że w obecnych czasach nie opłaca się nikomu zrobić "wiecznego" silnika. A szkoda.
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: C Klasa AD2021

Post autor: lechita »

@przybek, adblue i te wszystkie inne (egr, zmienne fazy, zmienna geometria dolotu), to wymysły eko, czyli Unii Europejskiej i do nich trzeba mieć pretensję, czyli do eurooszołomów. To oni wymusili i wymuszają dziwaczne i zawodne konstrukcje silników spalinowych. A te ,,dziwactwa" po prostu się psują. I dopóki nie będą stosowane wyłącznie elektryczne silniki, to ekooszołomy będą żądać coraz wiecej, a konstruktorzy będą konstruować przez to coraz bardziej awaryjne silniki i ich osprzęt.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: C Klasa AD2021

Post autor: Przybek »

Prawda jest taka że przy obecnej technologii i materiałach można zrobić silnik 2 razy trwalszy niż mercedesowski 200D 54 KM (i o 4-5cio krotnie wyższej mocy i momencie obrotowym). Tak samo osprzęt, wtryski i resztę tego badziewia co się lubi psuć. I nie za cenę promu kosmicznego. Tyle że to się nie opłaca dla producenta bo kto kupi nowy model skoro poprzedni wytrzyma 30 lat i dalej będzie sprawny.
Miłośnikom teorii spiskowych polecam film "Spisek żarówkowy" :D A potem przypomnijcie sobie pompę SBC z przedliftowego W211 lub popatrzcie na kluczyk od Waszego MB który też ma zaprogramowaną liczbę użyć :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Off topic”