Napęd na tył

Moderator: Dziki Mar

maoam17
VIP
Posty: 77
Rejestracja: 15 paź 2008, o 14:05
VIN:
Lokalizacja: Jarosław

Napęd na tył

Post autor: maoam17 »

Dlaczego nasze merce maja napen na tył....śa jakies plusy bo ja narazie zauwazyłem minus ze dupe rzuca na zakretach ehhh....prosze sie wypowiedziec....dzieki
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

TO jest naped klasyczny, naped na przod wymyslili ksiegowi i ludzie ktorzy slaba jezdza samochodami ;)

Gdybys mial np. 260KM w swoim MB i probowal szybko ruszyc, zobaczylbys roznice, ze tylny naped lepszy wtedy. Z reszta, nie musisz miec nawet takiej mocy.

Przyspieszaj przednim napedem np. przy 100km/h i skrecaj jednoczesnie, zobaczysz, ze to baardzo trudne, bo przod po prostu nie chce skrecac.

Jedna para kol sluzy do napedzania, druga do skrecania.
Poczytaj sobie w necie o nadsterownosci, podsterownosci itp..
bobik123
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 15 wrz 2008, o 15:17
VIN:
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: bobik123 »

do tego
- lepsze rozłożenie masy na przód i tył samochodu
- jest to cichszy napęd
- wiekszy skręt czyli mniejszy promień skrętu
- mniejsze skomplikowanie budowy silnika ze skrzynią - mechanizm różnicowy ląduje z tyłu
- przy przyśpieszaniu działające siły "dociskają" koła napędzane czyli mniejsze palenie gumy oczywiście nie zamierzone

fakt wszystko ma swoje plusy i minusy jednak tylny napęd ma ich wiecej
a jak ci dupa ucieka na zakrętach niezamierzenie znaczy że musisz sie nauczyć jeździć z tylnym napędem

za to pokaż mi auto z przednim napędem które z miejsca jest w stanie zawrócić na drodze ?
C 200 CDI W203 T po lifcie
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
Awatar użytkownika
BrabusBullit
VIP
Posty: 102
Rejestracja: 20 sie 2008, o 14:59
VIN:
Lokalizacja: Poznań

Post autor: BrabusBullit »

Gdyby napęd na przód był lepszy to ludzie chodzili by na rękach. A tak serio napęd na tył daje dużo więcej niż na przednią oś, ale wymaga większych umiejętności. Proponuje ci abyś pojechal gdzieś na parkink wyłaczył esp i sprawdził co się dzieje na zakrętach.
W203 C200 KOMPRESSOR
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Dodatkowo napęd na tył wydaje mi się bardziej komfortowy, z reguły w luksusowych limuzynach to tylko tylne koła są napędzane, mi to rozwiązanie bardzo odpowiada, zimą nie mam najmniejszych problemów nawet gdy stracę kontrolę nad samochodem to szybko potrafię wrócić na właściwy tor, mogę nawet powiedzieć, że opanowałem tylni napęd. musisz wyłączyć ESP, wjechać na zamarznięty parking i pojeździć jakiś czas, wtedy najłatwiej jest poznać sztuczki jakie stosuje tylny napęd.
P.S. mówię już to któryś raz i czytam często na forach takie zdanie "Gdyby Bóg stwierdził, że napęd na przód jest lepszy to chodzilibyśmy na rekach i jedlibyśmy dupami..."Dokładnie jak mówi BrabusBullit :ok:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

mercfan ma rację samochód z tylnym napędem jest taki spokojniejszy, z przodem tak bardziej nerwowo się prowadzi. Co do jazdy w zimie drobny trening i poznanie zachowań takiego napędu nie zaszkodzi, ale przy normalnej jeźndźie wystarczy niedodawać zbyt dużo gazu w zakrętach i jest ok. Na ślizkim tylny most ułatwia wchodzenie w zakęty, ale można czasem przegiąć i nawet ESP nie pomoże, ale to i na przednim napędzie możesz się przewieźć. Jedyna zaleta napędu na przód to to, że kierownica mocniej odbija.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Candy
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 28 paź 2008, o 17:08
VIN:
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Candy »

Dla tych co mowia, ze naped na przod jest malo meski :haha: :rotfl: :tak:
http://www.youtube.com/watch?v=oRIxlzE2iLs
W203 1.8kompressor 163ps +lpg
Lancia lybra 1.8VVT 131ps +lpg
Peugeot 307 HDI 110ps
Peugeot Partner 1.9D
Fiat Ducato 2.3jtd
Awatar użytkownika
michnic
VIP
Posty: 27
Rejestracja: 17 gru 2008, o 20:40
VIN:
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Post autor: michnic »

Dla tych co mowia, ze naped na przod jest malo meski :haha: :rotfl: :tak:
http://www.youtube.com/watch?v=oRIxlzE2iLs
W 50 sekundzie, kolo ewidentnie "szarpie" ręczy mb zabrakło by mu jednej nogi :)
C180 Kom_ressor (Kombi), Classic, 143KM, 2003r, salon Polska
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Tak przy okazji to tylny napęd jest w stanie przenieść dużo większą moc na koła.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

mercedes od początku robił auta z napędem na tył i tak już zostało - tradycja :haha:
przednionapędowców zrobił tylko kilka modeli - i jakoś to nie wychodziło
tak samo z umiejscowieniem silnika... na początku była koncepcja umieszczania go z tyłu ale główny klient firmy Emil Jellinek (brał większość produkcji) stwierdził, że: ''Konie były zawsze z przodu.'' :rotfl:

co do samego napędu, auto z tylnym lepiej przyśpiesza :ok:
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Candy, Nikt nie mówi, że napęd na przód jest niemęski...To znów kwestia gustu i upodobań.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

Ustosunkuję sie dokładnie do
maoam17 pisze:bo ja narazie zauwazyłem minus ze dupe rzuca na zakretach ehhh....prosze sie wypowiedziec....dzieki
do tej kwestii. Tylny napęd jest dla kierowców którzy posiadają:
1 doświadczenie w kierowaniu samochodem (bez względu na napędzaną oś) na każdym rodzaju nawierzchni - chodzi mi o przejechane kilometry
2 umiejętność wychodzenia z zagrożeń na drodze- niespodziewana przeszkoda, poślizg, szaleniec w poblizu któremu trzeba ustąpić
3 najwazniejsze to świadomość zagrożeń wynikających z niefrasobliwości w czasie jazdy
Ja posiadam pierwszy taki samochód i już nauczyłem się kiedy mogę spodziewać się ,że będzie cyt, ,,...dupa rzucać" Ale przejechałem różnymi autami prawie milion kilometrów. Jeden raz zakończyłem podróż w rowie (koszt naprawy samego zawieszenia 16tys. z AC, a blachy nawet nie draśnięte), i to był ten jeden jedyny raz, kiedy zapomniałem o punkcie trzecim mojej wypowiedzi. Jak ktoś umie (a jak nie umie to niech trenuje )to tylny napęd jest :ok:
Awatar użytkownika
Tomek21
Użytkownik
Posty: 78
Rejestracja: 4 wrz 2008, o 08:59
VIN:
Lokalizacja: Płock/BDG

Re: Napęd na tył

Post autor: Tomek21 »

maoam17 pisze: ze dupe rzuca na zakretach ehhh....prosze sie wypowiedziec....dzieki
no jak na zakrętach sie wciska gaz do dechy to tylne koła zrywaja przyczepność i siła odśrodkowa wyrzuca dupę z toru jazdy. to nie jest wada tylnego napędu tylko za ciężkiej nogi. :haha:
przód-napęd w przypadku ostrego przyspieszania na zakręcie jeszcze szybciej zerwie przyczepność przednich kół.
C200 CDI 2006 Avantgarde

album_personal.php?user_id=952
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Ale jak ESP włączone to nie da rady wyjechać tyłem, może bieżnik nie za duży na oponkach??
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
_tata_
VIP
Posty: 978
Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
VIN:
Lokalizacja: ???????????/

Post autor: _tata_ »

A może na letniaka :boisie: W grudniu wyjechałem na letnich i spadł długo oczekiwany śnieg.Opony nówki po 2tys. ale letnie .To był bal -ESP nie gasło,prawie jak w dyskotece :haha:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”