Napęd na tył
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 77
- Rejestracja: 15 paź 2008, o 14:05
- VIN:
- Lokalizacja: Jarosław
Napęd na tył
Dlaczego nasze merce maja napen na tył....śa jakies plusy bo ja narazie zauwazyłem minus ze dupe rzuca na zakretach ehhh....prosze sie wypowiedziec....dzieki
- kichcio
- Użytkownik
- Posty: 756
- Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
- VIN: WDB2030451A000000
- Lokalizacja: Radom
TO jest naped klasyczny, naped na przod wymyslili ksiegowi i ludzie ktorzy slaba jezdza samochodami
Gdybys mial np. 260KM w swoim MB i probowal szybko ruszyc, zobaczylbys roznice, ze tylny naped lepszy wtedy. Z reszta, nie musisz miec nawet takiej mocy.
Przyspieszaj przednim napedem np. przy 100km/h i skrecaj jednoczesnie, zobaczysz, ze to baardzo trudne, bo przod po prostu nie chce skrecac.
Jedna para kol sluzy do napedzania, druga do skrecania.
Poczytaj sobie w necie o nadsterownosci, podsterownosci itp..
Gdybys mial np. 260KM w swoim MB i probowal szybko ruszyc, zobaczylbys roznice, ze tylny naped lepszy wtedy. Z reszta, nie musisz miec nawet takiej mocy.
Przyspieszaj przednim napedem np. przy 100km/h i skrecaj jednoczesnie, zobaczysz, ze to baardzo trudne, bo przod po prostu nie chce skrecac.
Jedna para kol sluzy do napedzania, druga do skrecania.
Poczytaj sobie w necie o nadsterownosci, podsterownosci itp..
-
- VIP
- Posty: 156
- Rejestracja: 15 wrz 2008, o 15:17
- VIN:
- Lokalizacja: Wadowice
do tego
- lepsze rozłożenie masy na przód i tył samochodu
- jest to cichszy napęd
- wiekszy skręt czyli mniejszy promień skrętu
- mniejsze skomplikowanie budowy silnika ze skrzynią - mechanizm różnicowy ląduje z tyłu
- przy przyśpieszaniu działające siły "dociskają" koła napędzane czyli mniejsze palenie gumy oczywiście nie zamierzone
fakt wszystko ma swoje plusy i minusy jednak tylny napęd ma ich wiecej
a jak ci dupa ucieka na zakrętach niezamierzenie znaczy że musisz sie nauczyć jeździć z tylnym napędem
za to pokaż mi auto z przednim napędem które z miejsca jest w stanie zawrócić na drodze ?
- lepsze rozłożenie masy na przód i tył samochodu
- jest to cichszy napęd
- wiekszy skręt czyli mniejszy promień skrętu
- mniejsze skomplikowanie budowy silnika ze skrzynią - mechanizm różnicowy ląduje z tyłu
- przy przyśpieszaniu działające siły "dociskają" koła napędzane czyli mniejsze palenie gumy oczywiście nie zamierzone
fakt wszystko ma swoje plusy i minusy jednak tylny napęd ma ich wiecej
a jak ci dupa ucieka na zakrętach niezamierzenie znaczy że musisz sie nauczyć jeździć z tylnym napędem
za to pokaż mi auto z przednim napędem które z miejsca jest w stanie zawrócić na drodze ?
C 200 CDI W203 T po lifcie
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
Automat rok 2004
WDB2032071F638505
- BrabusBullit
- VIP
- Posty: 102
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 14:59
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
Dodatkowo napęd na tył wydaje mi się bardziej komfortowy, z reguły w luksusowych limuzynach to tylko tylne koła są napędzane, mi to rozwiązanie bardzo odpowiada, zimą nie mam najmniejszych problemów nawet gdy stracę kontrolę nad samochodem to szybko potrafię wrócić na właściwy tor, mogę nawet powiedzieć, że opanowałem tylni napęd. musisz wyłączyć ESP, wjechać na zamarznięty parking i pojeździć jakiś czas, wtedy najłatwiej jest poznać sztuczki jakie stosuje tylny napęd.
P.S. mówię już to któryś raz i czytam często na forach takie zdanie "Gdyby Bóg stwierdził, że napęd na przód jest lepszy to chodzilibyśmy na rekach i jedlibyśmy dupami..."Dokładnie jak mówi BrabusBullit
P.S. mówię już to któryś raz i czytam często na forach takie zdanie "Gdyby Bóg stwierdził, że napęd na przód jest lepszy to chodzilibyśmy na rekach i jedlibyśmy dupami..."Dokładnie jak mówi BrabusBullit
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
mercfan ma rację samochód z tylnym napędem jest taki spokojniejszy, z przodem tak bardziej nerwowo się prowadzi. Co do jazdy w zimie drobny trening i poznanie zachowań takiego napędu nie zaszkodzi, ale przy normalnej jeźndźie wystarczy niedodawać zbyt dużo gazu w zakrętach i jest ok. Na ślizkim tylny most ułatwia wchodzenie w zakęty, ale można czasem przegiąć i nawet ESP nie pomoże, ale to i na przednim napędzie możesz się przewieźć. Jedyna zaleta napędu na przód to to, że kierownica mocniej odbija.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- Użytkownik
- Posty: 37
- Rejestracja: 28 paź 2008, o 17:08
- VIN:
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Dla tych co mowia, ze naped na przod jest malo meski
http://www.youtube.com/watch?v=oRIxlzE2iLs
http://www.youtube.com/watch?v=oRIxlzE2iLs
W203 1.8kompressor 163ps +lpg
Lancia lybra 1.8VVT 131ps +lpg
Peugeot 307 HDI 110ps
Peugeot Partner 1.9D
Fiat Ducato 2.3jtd
Lancia lybra 1.8VVT 131ps +lpg
Peugeot 307 HDI 110ps
Peugeot Partner 1.9D
Fiat Ducato 2.3jtd
- michnic
- VIP
- Posty: 27
- Rejestracja: 17 gru 2008, o 20:40
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- Kontakt:
W 50 sekundzie, kolo ewidentnie "szarpie" ręczy mb zabrakło by mu jednej nogiDla tych co mowia, ze naped na przod jest malo meski
http://www.youtube.com/watch?v=oRIxlzE2iLs
C180 Kom_ressor (Kombi), Classic, 143KM, 2003r, salon Polska
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
mercedes od początku robił auta z napędem na tył i tak już zostało - tradycja
przednionapędowców zrobił tylko kilka modeli - i jakoś to nie wychodziło
tak samo z umiejscowieniem silnika... na początku była koncepcja umieszczania go z tyłu ale główny klient firmy Emil Jellinek (brał większość produkcji) stwierdził, że: ''Konie były zawsze z przodu.''
co do samego napędu, auto z tylnym lepiej przyśpiesza
przednionapędowców zrobił tylko kilka modeli - i jakoś to nie wychodziło
tak samo z umiejscowieniem silnika... na początku była koncepcja umieszczania go z tyłu ale główny klient firmy Emil Jellinek (brał większość produkcji) stwierdził, że: ''Konie były zawsze z przodu.''
co do samego napędu, auto z tylnym lepiej przyśpiesza
w168, w203, w123
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- VIP
- Posty: 978
- Rejestracja: 17 kwie 2008, o 20:06
- VIN:
- Lokalizacja: ???????????/
Ustosunkuję sie dokładnie do
1 doświadczenie w kierowaniu samochodem (bez względu na napędzaną oś) na każdym rodzaju nawierzchni - chodzi mi o przejechane kilometry
2 umiejętność wychodzenia z zagrożeń na drodze- niespodziewana przeszkoda, poślizg, szaleniec w poblizu któremu trzeba ustąpić
3 najwazniejsze to świadomość zagrożeń wynikających z niefrasobliwości w czasie jazdy
Ja posiadam pierwszy taki samochód i już nauczyłem się kiedy mogę spodziewać się ,że będzie cyt, ,,...dupa rzucać" Ale przejechałem różnymi autami prawie milion kilometrów. Jeden raz zakończyłem podróż w rowie (koszt naprawy samego zawieszenia 16tys. z AC, a blachy nawet nie draśnięte), i to był ten jeden jedyny raz, kiedy zapomniałem o punkcie trzecim mojej wypowiedzi. Jak ktoś umie (a jak nie umie to niech trenuje )to tylny napęd jest
do tej kwestii. Tylny napęd jest dla kierowców którzy posiadają:maoam17 pisze:bo ja narazie zauwazyłem minus ze dupe rzuca na zakretach ehhh....prosze sie wypowiedziec....dzieki
1 doświadczenie w kierowaniu samochodem (bez względu na napędzaną oś) na każdym rodzaju nawierzchni - chodzi mi o przejechane kilometry
2 umiejętność wychodzenia z zagrożeń na drodze- niespodziewana przeszkoda, poślizg, szaleniec w poblizu któremu trzeba ustąpić
3 najwazniejsze to świadomość zagrożeń wynikających z niefrasobliwości w czasie jazdy
Ja posiadam pierwszy taki samochód i już nauczyłem się kiedy mogę spodziewać się ,że będzie cyt, ,,...dupa rzucać" Ale przejechałem różnymi autami prawie milion kilometrów. Jeden raz zakończyłem podróż w rowie (koszt naprawy samego zawieszenia 16tys. z AC, a blachy nawet nie draśnięte), i to był ten jeden jedyny raz, kiedy zapomniałem o punkcie trzecim mojej wypowiedzi. Jak ktoś umie (a jak nie umie to niech trenuje )to tylny napęd jest
- Tomek21
- Użytkownik
- Posty: 78
- Rejestracja: 4 wrz 2008, o 08:59
- VIN:
- Lokalizacja: Płock/BDG
Re: Napęd na tył
no jak na zakrętach sie wciska gaz do dechy to tylne koła zrywaja przyczepność i siła odśrodkowa wyrzuca dupę z toru jazdy. to nie jest wada tylnego napędu tylko za ciężkiej nogi.maoam17 pisze: ze dupe rzuca na zakretach ehhh....prosze sie wypowiedziec....dzieki
przód-napęd w przypadku ostrego przyspieszania na zakręcie jeszcze szybciej zerwie przyczepność przednich kół.
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź