Jaki olej do tylnego dyfra

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
birkof3
VIP
Posty: 59
Rejestracja: 12 maja 2008, o 06:33
VIN:
Lokalizacja: Kraków

Jaki wlać olej do tylnego mostu C klasa c 180 129km 2000r

Post autor: birkof3 »

jaki wlać olej do tylnego mostu C klasa c 180 129km 2000r ,czy mozna wlać jakiegos elfa mobil czy cos w tym stylu czy musi być produkt specjalny tak jak do skrzyni biegów ???

[ Komentarz dodany przez: V126: 2009-06-20, 18:58 ]
Zaczynamy zdania z wielkiej litery.
C 200 2002r
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Skad w ogole pomysl na wymiane oleju w moscie?

Dzieje sie z nim cos?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

A to nie jest tak jak ze skrzynią biegów, że co ileś trzeba wymieniać?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Olej w moscie to mozna zmienic tylko po naprawie. Ew sa dozwolone dolewki jesli brakuje, ale to tez raczej przy naprawie.

Dopoki nie zacznie byc go slychac, czy nie bedzie jakichs innych problemow z mostem to sie go nie rusza, a juz na pewno nie przy przebiegu 130 tys. km
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Acha, czyli jemu opiłki nie przeszkadzają, tak jak skrzyni biegów?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

W moscie opilkow to raczej nie powinno byc...
tak mowi dokumentacja MB, tak mowi tez noc ;)
Pietrzak
VIP
Posty: 249
Rejestracja: 4 cze 2009, o 18:39
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Pietrzak »

Wymiana oleju w tylnym moście nie zaszkodzi.Normalnie jednak nie wymienia się,tylko uzupełnia.Z boku przekładni jest śruba/korek/ która należy wykręcić.Uzupełnic olej do poziomu gwintu śruby -aż się zacznie wylewać- zakręcić korek.Uważać aby nie wprowadzić piasku do przekładni!Przy tej operacji warto sprawdzić gumowe osłonki przegubów czy nie są uszkodzone,bo jeśli tak to należy je wymienić.
Aleksander Pietrzak C220 CDI kombi, automat.
Awatar użytkownika
kichcio
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 25 lut 2008, o 01:19
VIN: WDB2030451A000000
Lokalizacja: Radom

Post autor: kichcio »

Pietrzak pisze:Wymiana oleju w tylnym moście nie zaszkodzi.Normalnie jednak nie wymienia się
No to nie rozumiem po co to robic, skoro NORMALNIE nie wymienia sie?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Powiem wam, że w Astrze kontrolowaliśmy poziom oleju w skrzyni (w momencie ostatniej kontroli miała 75tys. dlatego olej był nie wymieniany) i nawet po 13 latach nie brakowało tam oleju.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Jak nie widać na skrzyni czy moście żadnych śladów wycieków, to można sobie nie zawracać głowy wymianą, a tylko ew. sprawdzeniem poziomu, ale też to raczej zbędne, bo jeśli nigdzie nie wycieka, to jak ma go ubyć. To nie Polonez, gdzie jeśli z mostu nie kapał olej, to oznaczało, że go tam nie ma :oczko:
Druga sprawa, którą zaraz pewnie ktoś podniesie, to starzenie się oleju... w Waszych autkach są oleje syntetyczne, które proces starzenia mają w zasadzie wyeliminowany. Trudno to nawet w piecu spalić :oczko: ... ale to moje zdanie.

Jeśli jednak już ktoś się uprze, to w ASO bez problemu powinni podać jaką normę dany płyn ma spełniać, a potem TUTAJ można samemu sprawdzić, jaki konkretnie to ma być olej i czy w ogóle jest coś poza ASO.

Co do opiłków, to mogą się one pojawić jedynie w przypadku braku oleju, lub zalania niewłaściwego :idea:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
marcinzielak
VIP
Posty: 44
Rejestracja: 7 wrz 2009, o 20:08
VIN:
Lokalizacja: Łódź

Jaki olej do tylnego mostu?

Post autor: marcinzielak »

Witam.
Czytałem na forum, że podobno nie wymienia się oleju w moście.
Jakoś w to nie wierzę. Chcę wymienić olej ale nie wiem jaki powinienem wlać?
Może ktoś z Was mi podpowie.
moje autko to W 203 2004 r. po lifcie kombi silnik 2.2
:mysli:
W 203 2.2 CDI 2004 r.
Pietrzak
VIP
Posty: 249
Rejestracja: 4 cze 2009, o 18:39
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Pietrzak »

W zasadzie nie wymienia się oleju, tylko dolewa.Wymiana jednak nie jest błędem.Uzyj oleju dobrej firmy,przekładniowego o lepkości 40.
Aleksander Pietrzak C220 CDI kombi, automat.
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Użyj oryginału i tylko oryginału, jeśli nie chcesz żałować decyzji o wymianie :!:
Tak dużo go tam nie wchodzi, żeby żałować kasy, a robota raz na zawsze zrobiona.
Teraz pożałujesz dajmy na to jakichś 100-150pln na oryginalny olej do mostu, a potem będzie Ci szkoda wydać kilkakrotnie więcej kasy na naprawę lub wymianę mostu, który zacznie hałasować...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
marcinzielak
VIP
Posty: 44
Rejestracja: 7 wrz 2009, o 20:08
VIN:
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcinzielak »

A ile tego oleju mogę potrzebować? Czy ktoś z Was wie? :mysli:
W 203 2.2 CDI 2004 r.
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

1 litr wystarczy
C 200 CDI 2004
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”