Błąd po wymianie aku

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Terester
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 lip 2017, o 17:34
VIN: WDB2030041A143800

Błąd po wymianie aku

Post autor: Terester » 7 sie 2019, o 23:02

Witam
najpierw nakresle historie problemu problem krótko określe w drugim akapicie
Bardzo sie nie rozpisując kiedys mialem problem z :ban?: rozrusznikiem, nie zawsze krecil, pewnego razu przyszedł do mnie wiejski mechanik z powolania i odlaczyl po czym podlaczyl akumulator nic to nie dalo ale samochod po 4h prob odpalil. Po odpaleniu na wyswietlaczu pokazaly sie bledy asp abs esp ktore sie utrzymywaly a po podpieciu pod komputer w warsztacie (nie sd) nic nie pokazywal. Oddalem auto do elektryka, powiedzial ze musial przeinstalowac system i skasowal mnie 400zl.
Mialem tez taką drugą sytuacje problem identyczny i naprawa tak samo drugie 400zl...
Z czasem od jakiegos elektryka dowiedzialem sie ze merc nie ma zadnego zabezpieczenia przed spadkiem napiecia i potrafi wywalic komputer. Zauwazylem tez ze przy dynamicznym podpieciu aku ( tak zeby klemy nie iskrzyly) blad rowniez nie wyskakuje. Jakis miesiac temu oddalem auto do mechanika i po odbiorze na ekranie 3 bledy i jak pytalem to odlaczali aku czyli znowu najprawdopodobniej ta sama sytuacja.

Krotko mowiac:
Po odpieciu i podpieciu aku na ekranie świecą sie błędy ABS ESP BAS i kontrolka od abs
Probowalem ustawic esp krecac kierowniacą maks lewo i prawo. Podpialem tez pod zwykly komputer diagnostyczny to zadnego bledu mi nie pokazuje
Podpiecie pod sd- w mojej okolicy jest tylko wyzej opisany elektryk samochodowy ale jak bedzie trzeba to pojade gdzies dalej bo wydaje mi sie dziwne ze trzeba od nowa system wgrywac
Ma ktos może pomysl czego mogę sprobowac jeszcze i co samemu w garażu sprawdzić

Dodam ze jak samochod postoi kilka dni to błędy znikają przy pierwszym odpaleniu

Mercedes w203 c200 2001r
VIN: WDB2030041A143800
Ostatnio zmieniony 8 sie 2019, o 08:52 przez Terester, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Przybek
VIP
Posty: 1760
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Błąd po wymianie aku

Post autor: Przybek » 8 sie 2019, o 01:57

Uzupełnij VIN bo inaczej nikt nie pomoże. A swoją drogą to tam mechanicy ładne kity żenią :D
I dobra rada na przyszłość - z kompów tylko SD, uniwersalnym to można sobie silnik tylko przeskanować a i tak czasami bzdury pokaże.
lechita
VIP
Posty: 561
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Błąd po wymianie aku

Post autor: lechita » 8 sie 2019, o 06:52

Czy ktoś wie co znaczy w MB ,,przeinstalować system"? Jaki system, w jaki sposób i w jakim celu?
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
Terester
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 lip 2017, o 17:34
VIN: WDB2030041A143800

Re: Błąd po wymianie aku

Post autor: Terester » 8 sie 2019, o 08:51

Uzupelniam VIN: WDB2030041A143800

nie wiem w jaki sposob system został przeinstalowany napisalem to co mi elektryk powiedział, choć mi sie wydaje to poprostu naciągnieciem

Mozliwa jest taka sytuacja ze aby usunac te bledy nalezy przeinstalować wyzej nie określony system?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 3603
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Błąd po wymianie aku

Post autor: Dziki Mar » 8 sie 2019, o 09:12

Ten vin musisz wpisać w profil, w miejscu, które ominąłeś przy rejestracji.

PS. Pierwszy raz słyszę o jakiejś instalacji systemu.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Terester
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 28 lip 2017, o 17:34
VIN: WDB2030041A143800

Re: Błąd po wymianie aku

Post autor: Terester » 8 sie 2019, o 10:46

Wiec o co może chodzić? Mogę cos samemu sprawdzić? Spotkałeś się kiedys z takim problemem?
Awatar użytkownika
Przybek
VIP
Posty: 1760
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Błąd po wymianie aku

Post autor: Przybek » 8 sie 2019, o 18:09

Jak ja to widzę z fusów po kawie rozpuszczalnej - aku było podłączane gdy kluczyk był w stacyjce (i to pewnie jeszcze przekręconej na zapłon) a przedliftowe auta tego bardzo nie lubią i w związku z tym pochrzanił się przedni SAM. To niby wgrywanie systemu (bzdura totalna jako określenie w MB) to stawiam na ponownie kodowanie modułu, tyle że bez SD się tego nie zrobi.
Teraz dobra rada wujka Bartka - jedziesz do gościa co ogarnia MB i ma Star Diagnosis (w skrócie SD) i sprawdzacie całe auto, spora szansa że przedni SAM będzie jednak do wymiany. I rada numer dwa - robisz coś z aku to kluczyk w tylnej kieszeni spodni a nie w stacyjce!

EDIT: a aku to masz w ogóle sprawny?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”