Podgrzewanie lusterek

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

Jacko67 pisze:Czy ktoś wie jaką rezystancję mają sprawne grzałki lusterek ?
Może to dziwne niektórym się wyda, ale sprawne i grzejące mają takie same rezystancje. Nie ma prostszego sprawdzenia, jak podłączyć zdjęty wkład pod 12V i po paru sekundach (niezależnie od temperatury) powinny zrobić się ciepłe.
Przerabiałem to i nie ma żadnej filozofii i szkoda bić pianę na ten temat. Lusterka włącza czujnik temperatury i jest to zakres w okolicy poniżej 15 st. C. Każdy może to sprawdzić, a to że pobierają prąd w piękny słoneczny, mroźny dzień to komu przeszkadza? W mokre dni w granicach 15 st lusterka są dzięki temu suche.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Jacko67, oczywiście masz rację . Jak pisałem , w203 ma bardzo rozbudowaną samo-diagnostykę. Każde odstępstwo w obciążeniu układu powoduje jego odłączenie, Mierzenie mierniczkiem po kabelkach i szukanie napięcia nic nie daje . I tak jak ktoś napisał , Grzanie włącza się poniżej 7 st C.
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Post autor: Gerri »

Działanie lusterek jest opisane w programie WIS.
Na pewno:
1.Grzanie nie ma związku z ogrzewaniem tylnej szyby
2. Sygnał pochodzi z czujnika temperatury w przednim zderzaku (ten sam, co wyświetla na desce)
3. Temperatura graniczna do załączenia lusterek to 13 stopni (mogę się mylić o ok. 1-2 stopnie - cytuję z pamięci)
4. Sygnał jest przetworzony w przednim SAM-ie, trafia do CAN-u i stąd do modułów drzwi.
Jacko67 pisze: Niedawno ściągnąłem jedną obudowę i zmierzyłem opór, było coś ok 100Ω. Popełniłem jednak błąd dlatego że napięcie zmierzyłem cyfrowym woltomierzem a trzeba było jakimś obciążeniem np z żarówką. Przypuszczam że przy zbyt małym obciążeniu moduł będzie wyłączał zasilanie,
100 omów to zdecydowanie za dużo. Przy takiej oporności wydzielana moc na pewno nie zagrzeje wkładu. O ile pamiętam to oporność nowego wkładu (mierzona na zimno) to ok. 20 omów. Pomiar pod obciążeniem nie jest szczególnie wartościowy, bo mata jest zrobiona z półprzewodnika (żeby ustabilizować temperaturę wkładu) i pobór prądu jest w związku z tym zmienny.
MrBurt75
VIP
Posty: 110
Rejestracja: 29 mar 2015, o 19:09
VIN:
Lokalizacja: WI

Post autor: MrBurt75 »

jarod32 pisze:Mierzenie mierniczkiem po kabelkach i szukanie napięcia nic nie daje .
w tym przypadku daje. Miałem oba wkłady ponad 100 omów, wymiana na mające ok. 20 poskutkowała powrotem grzania, sprawdzałem wcześniej i było 12V
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

MB S203 220 CDi '02 - WDB2032061F377282
Legnum VR-4 '99 - na weekendy
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: - żona i dzieci
Galant 1600 L '82 - zabytek na początku dłuuugiej drogi do perfekcji
Awatar użytkownika
Jacko67
VIP
Posty: 79
Rejestracja: 5 lut 2015, o 18:20
VIN: WDB2030081F445919
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Jacko67 »

Zdemontowałem, opór 164 Ω, podałem napięcie 13, 5 V, pobór prądu 0,14 A i lustro jest zimne ( delikatne ciepło czuć w okolicy konektorów). Zamówiłem nowe, jak zadziała to dam znać.
WDB2030081F445919
C220 CDI, CLASSIC,
646963 -722.699
Awatar użytkownika
ArturA6
Użytkownik
Posty: 171
Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ArturA6 »

Problem rozwiązany. Wymieniłem wkłady na nowe i grzeją :oczko:
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
Awatar użytkownika
jarod32
Użytkownik
Posty: 4437
Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
VIN: Honda_PILOT
Lokalizacja: DLW
Kontakt:

Post autor: jarod32 »

Może w ramach eksperymentu społecznie potrzebnego , ktoś zmierzy oporność na sprawnym wkładzie ?
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 :D też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada ;)
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne ;)
tonidriver
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
VIN: WDB2032161F226567
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

a po co ? zimne to zimne wymieniasz i grzeje,po co to mierzyć
C 270 CDI '02r
Awatar użytkownika
ArturA6
Użytkownik
Posty: 171
Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ArturA6 »

No i się nacieszyłem... Wkład od pasażera gorący, a od kierowcy raz ciepły, a raz zimny. Będę musiał oczyścić wsuwki i prysnąć "Kontaktem", bo może coś nie łączy...
Ostatnio zmieniony 6 sty 2016, o 10:06 przez ArturA6, łącznie zmieniany 1 raz.
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
Awatar użytkownika
Jacko67
VIP
Posty: 79
Rejestracja: 5 lut 2015, o 18:20
VIN: WDB2030081F445919
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Jacko67 »

jarod32 pisze:Może w ramach eksperymentu społecznie potrzebnego , ktoś zmierzy oporność na sprawnym wkładzie
Jak zamontuje nowe i zadziała to wszystko pomierzę V,A,Ohm i podam.

tonidriver pisze:a po co ? zimne to zimne wymieniasz i grzeje,po co to mierzyć

Też można, a jak nie zadziała to moduły w drzwiach itd. Ale pomierzenie jest trochę tańsze i prostsze.
WDB2030081F445919
C220 CDI, CLASSIC,
646963 -722.699
tonidriver
Użytkownik
Posty: 443
Rejestracja: 25 gru 2015, o 01:14
VIN: WDB2032161F226567
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tonidriver »

ArturA6 pisze:Problem rozwiązany. Wymieniłem wkłady na nowe i grzeją :oczko:
wkłady kupiłeś całkiem nowe czy jakieś podróbki/maty ?
Awatar użytkownika
ArturA6
Użytkownik
Posty: 171
Rejestracja: 30 sie 2015, o 21:17
VIN:
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: ArturA6 »

Nowe wkłady

[ Dodano: 2016-01-09, 10:43 ]
Wsuwki oczyściłem i dalej jakaś dziwna sytuacja,bo lusterko lewe raz działa (ciepłe,ale nie gorące jak prawe),a raz nie. Wczoraj jak było sucho,to nie grzało,a jak pojawił się śnieg i wilgoć,to zrobiło się ciepłe.Z tego co wiem,to powinno grzać cały czas poniżej pewnej temperatury,niezależnie od warunków.A może trzeba wymienić wsuwki na nowe,bo rezystancja styku jest za duża? :mysli:
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239
Stary
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 1 mar 2014, o 22:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Stary »

Witam!Przestała mi grzać tylna szyba i lusterka.Bezpiecznik jest dobry ,nie wiem co z przekaźnikiem bo nie potrafię go sprawdzić moze ktoś podpowie jak to zrobić ?Czy na przekręconym zapłonie bez uruchomionego silnika podgrzewanie szyby i lusterek powinno działać?Gdzie szukać przyczyny?Wszystko padlo naraz więc na razie maty grzejne itp.odpuszczam...
W203 CDI 122KM SEDAN 2005r.
WDB2030071A831576
Awatar użytkownika
adaśko
Użytkownik
Posty: 762
Rejestracja: 2 paź 2012, o 23:09
VIN:
Lokalizacja: Rumia

Post autor: adaśko »

Stary pisze:Czy na przekręconym zapłonie bez uruchomionego silnika podgrzewanie szyby i lusterek powinno działać?
Przecież szybę włączasz przyciskiem na panelu klimatyzacji, a lusterka same wiedzą kiedy mają grzać.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2016, o 11:22 przez adaśko, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam Adam
WDB2032161F389561
Stary
Użytkownik
Posty: 41
Rejestracja: 1 mar 2014, o 22:40
VIN:
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Stary »

Wiem o tym że lusterka działają na innej zasadzie ale mają jeden bezpiecznik z szybą,przy sprawdzaniu nie odpalałem silnika tylko przekręciłem zapłon i włączyłem ogrzewanie szyby czy ogrzewanie powinno działać?
W203 CDI 122KM SEDAN 2005r.
WDB2030071A831576
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie, szyby, blachy”