Dziki Mar pisze: ↑20 sty 2019, o 17:48
Lewa, czyli od strony kierowcy, chyba w mniej więcej taki środkowy- koniec w kierunku fotela pasażera. Nie wiem czy mnie rozumiesz. Jeśli nie to jutro zrobię zdjęcie.
Wiem o co chodzi. Wina pióra raczej.
Natomiast gdyby prawa wycieraczka nie dolegała do szyby dokładnie w środkowej części (tam gdzie ramię łączy się z piórem) i mazała tylko na samym środku (środkowe 5-10 cm) w dolnej części szyby to patrzymy od góry na prawy skrajny sworzeń mechanizmu (ten najbliżej prawego błotnika) i próbujemy nacisnąć go w dół - jak się ruszy nawet kawałek to patrzymy pod podszybie na szynę mechanizmu (można filtr kabinowy wyjąć żeby było łatwiej) czy podkładka zabezpieczająca sworzeń nie jest luźna na sworzniu lub czy w ogóle tam jest (u mnie już leżała w ścianie grodziowej). Wszystkie trzy sworznie w mechanizmie są zabezpieczone podkładką "wciskaną" typu słoneczko wewnętrzne i podkładka na prawym skrajnym się wyciera i spada a sworzeń idzie do góry ciągnięty sprężyną w ramieniu wycieraczki.
Naprawa usterki: podkładka występują jako całość z szyną mechanizmu i zabawa kosztuje od 300 zeta w górę za gołą szynę bez silnika i cięgien, trochę niefajnie co? Na allegro jest mechanizmów wycieraczek na tony w cenach od 30 zeta do 100 - i praktycznie w każdym ta podkładka też już jest na wykończeniu więc nie warto się w to bawić.
Najlepiej jest dopasować podkładkę po rozmiarze (sklepy z gratami do agd, łożyskami). Mi się udało dobrać od jakiegoś zelmera (agd mam praktycznie pod nosem) - numer części Zelmer 213.1401 - i po delikatnym dopasowaniu jest idealnie (średnica wew jest ciut mniejsza). Koszt naprawy 3 pln i poździerana ręka