Dziwna reguła działania spryskiwaczy
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
- VIN: brak vin
- Lokalizacja: Gdańsk
Dziwna reguła działania spryskiwaczy
Sprawdziłem przekaźnik ,bezpiecznik i wszystko OK ale zauważyłem pewną regułę działania spryskiwaczy .Po naciśnięciu włącznika sikają chwilę i koniec trzeba kolejny raz nacisnąć i znowu leci płyn przez chwilę i tak działa to kilka razy ,potem już spryskiwacze nie działają a i silniczka nie słychać żeby pracował. Należy wyłączyć silnik i włączyć ponownie i sytuacja jak wyżej opisałem się powtarza,ale jak nie zapalę silnika tylko przekręcę stacyjkę do pozycji gdzie świecą się kontrolki to mogę sikać jak długo chcę i ilę chcę nic się nie wyłącza. Ma to jakiś związek być może z ładowaniem alternatora i coś nie wiem co odcina zasilanie do silniczka spryskiwaczy gdy pracuje silnik .Ładowanie alternatora mam 14,8 V wg.komp. i obojętenie ile włącze odbiorników mam cały czas 14,7 -14,8 V a przy tylko przekręconej stacyjce poziom napięcia jest 11,8-12,5 V i wtedy jak już wspominałem spryskiwacze działają cały czas. Czy ktoś wie co odpowiada za takie działanie spryskiwaczy ? czy nie mam za dużego ładowania alternatora bo może przez to coś odcina dopływ prądu do silniczka spryskiwaczy.Z tego co pamiętam prawidłowo powinno byc ok 14,6 V
Ostatnio zmieniony 29 sty 2010, o 15:19 przez czeslaw555, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- ks
- VIP
- Posty: 81
- Rejestracja: 13 kwie 2008, o 19:13
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
-
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
- VIN: brak vin
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Użytkownik
- Posty: 38
- Rejestracja: 23 sty 2009, o 23:41
- VIN:
- Lokalizacja: Starachowice
cześć
Spryskiwacze powinny działać cały czas w trakcie naciskania i trzymania, przynajmniej u mnie tak działa. Ja bym obstawił płyn do spryskiwaczy jest nie markowy i zamarza, też tak miałem i właśnie wtedy były takie same objawy jak opisujecie. Zmieńcie płyn na markowy ORLEN, Shell itp. Myślę że to pomoże w 100%.
Spryskiwacze powinny działać cały czas w trakcie naciskania i trzymania, przynajmniej u mnie tak działa. Ja bym obstawił płyn do spryskiwaczy jest nie markowy i zamarza, też tak miałem i właśnie wtedy były takie same objawy jak opisujecie. Zmieńcie płyn na markowy ORLEN, Shell itp. Myślę że to pomoże w 100%.
- OlO
- VIP
- Posty: 49
- Rejestracja: 7 mar 2009, o 09:55
- VIN:
- Lokalizacja: Tarnów
czeslaw555 opisywałem ten sam problem dwa posty nizej, niestety nie uzyskałem odpowiedzi ani pomocy .
Ktoś tam mowił ze po przełaczeniu na ciagły tryb pracy wycieraczek zacznie działac spryskiwacz ale niestety u mnie nadal nie działa.
Kolega znów mowi ze dobry plyn, niestety to tez nie pomaga gdyz próbowalem juz chyba wszystkich plynow jakie sa na polskim rynku.
Bede zagladal w ten temat, moze wreszcie ktos cos sensownego napisze
[ Komentarz dodany przez: V126: 2010-01-24, 22:55 ]
Nie piszemy na czerwono i nie używamy pogrubionych liter.
Ktoś tam mowił ze po przełaczeniu na ciagły tryb pracy wycieraczek zacznie działac spryskiwacz ale niestety u mnie nadal nie działa.
Kolega znów mowi ze dobry plyn, niestety to tez nie pomaga gdyz próbowalem juz chyba wszystkich plynow jakie sa na polskim rynku.
Bede zagladal w ten temat, moze wreszcie ktos cos sensownego napisze
[ Komentarz dodany przez: V126: 2010-01-24, 22:55 ]
Nie piszemy na czerwono i nie używamy pogrubionych liter.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, o 22:55 przez OlO, łącznie zmieniany 1 raz.
OlO pozdrawia *Mercedes_CDI* , Rumcajs, Wesoł i Lokis
* * * GALERIA!! * * * MB W203 Sport Cuope - 2,2CDI
* * * GALERIA!! * * * MB W203 Sport Cuope - 2,2CDI
- rosmo
- Użytkownik
- Posty: 181
- Rejestracja: 13 cze 2009, o 19:33
- VIN:
- Lokalizacja: Poznań
Ten trop z wyższym napięciem ładowania w pierwszym poście Czesława może być słuszny, bo średnia wartość dla diesla to 14,35V. Panowie, co szkodzi w trybie serwisowym sprawdzić ładowanie na pracującym silniku? Może to jest ten wspólny mianownik problemu. U mnie jest coś koło 14,5V i nie ma problemu z pompką. Jakość płynu nie ma nic do rzeczy, byle nie zamarzł. A pompka ma zabezpieczenie przed spaleniem, bo na jeden raz np. nie wysika się całego płynu, nawet latem.
C 270cdi, ASB, Elegance, 2004 po f-lift.
WDB2030161A654788
WDB2030161A654788
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
-
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
- VIN: brak vin
- Lokalizacja: Gdańsk
konradsz na 100% jesteś w błędzie jeżeli chodzi o płyn do spryskiwaczy , jeżeli sika to jak może być zamarźnięty ? zresztą mam całą bańkę na zapasie i tez nie zamarzła.
rosmo to może być to ,nie wiedziałem że musi być napięcie w dizlu 14,35V i nie większe, w takim razie tak może działać przekaźnik że odcina dopływ napięcia do silniczka spryskiwaczy ,ale i tak wychodzi na to że regulator napięcia w alternatorze za dużo daje. jaki koszt jest takiego reglera ? Dojdę prawdy co to tak robi ,nie mam wyjścia za dużo jeżdżę w trasy żeby nie mieć sprawnych spryskiwaczy .
rosmo to może być to ,nie wiedziałem że musi być napięcie w dizlu 14,35V i nie większe, w takim razie tak może działać przekaźnik że odcina dopływ napięcia do silniczka spryskiwaczy ,ale i tak wychodzi na to że regulator napięcia w alternatorze za dużo daje. jaki koszt jest takiego reglera ? Dojdę prawdy co to tak robi ,nie mam wyjścia za dużo jeżdżę w trasy żeby nie mieć sprawnych spryskiwaczy .
Pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
-
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
- VIN: brak vin
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
-
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
- VIN: brak vin
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Użytkownik
- Posty: 919
- Rejestracja: 14 mar 2009, o 09:15
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
być może to jest tak zaprogramowane, ze tylko przy włączonym silniku! ja tylko to sobie tak tłumacze, nie wiem, czy tak jest na pewno. dziwi mnie tylko to, że jak wjade do garazu i jak temp. rosnie to spryskiwacz dziala normalnie a na zewnątrz ponizej zera juz nie!
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor
-
- VIP
- Posty: 324
- Rejestracja: 15 gru 2009, o 18:45
- VIN: brak vin
- Lokalizacja: Gdańsk
hmm ,nie bardzo mi się chce wierzyć że temp. ma znaczenie ale może .... tylko co w mrozy merc ma stać w garażu i trzeba kupić jakieś małe miejskie auto ? Jutro jadę do elektryka i zobaczymy .Szukałem na google i wychodzi że ładowanie graniczne to ok 14,-14,6 i 14,6 już nie jest za dobrze ,ja mam 14,8V i to może być przyczyna ale mam nadzieję że elektryk znajdzie przyczynę.Sprawdź jakie masz ładowanie ,masz to w swoim kompie ,lub zmierz miernikiem .
Pozdrawiam