Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: noc »

Jeżeli zaworek jest szczelny załatwia sprawę nieszczelnych spryskiwaczy.Pompki nie trzeba wymieniać.
Kolega niech wymieni zaworek.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4167
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: Dziki Mar »

Od siebie dodam, że taki zaworek wytrzymał u mnie 2 miesiące. Po tym czasie założyłem drugi oryginał mb z w202. Zaworek był od spryskiwaczy tylnej szyby. Jest tak mocny, że nie udało mi się otworzyć go dmuchając w niego. O wymianie i numerach tego zaworu był osobny temat.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: noc »

Ten zaworek ma nr. A0008601062 koszt w ASO ~ 5 €.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
malyjunak
Użytkownik
Posty: 120
Rejestracja: 30 paź 2014, o 08:33
VIN:
Lokalizacja: Trzcianka

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: malyjunak »

[quote="Dziki Mar"]Od siebie dodam, że taki zaworek wytrzymał u mnie 2 miesiące. Po tym czasie założyłem drugi oryginał mb z w202. Zaworek był od spryskiwaczy tylnej szyby. Jest tak mocny, że nie udało mi się otworzyć go dmuchając w niego. O wymianie i numerach tego zaworu był osobny temat.

Tak jak piszesz, doświadczalnie zamontowałem zaworek odwrotnie to pompka pompowała cały czas mimo, że był zablokowany wylot płynu.
WDB2032081f703168
polofix
VIP
Posty: 2135
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: polofix »

noc pisze:Ten zaworek ma nr. A0008601062 koszt w ASO ~ 5 €.
Pasuje do wszystkich wersji? U mnie też jest do wymiany. Chciałem założyć kiedyś zwykły zaworek, ale okazało się, że mam drut oporowy w wężyku.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4167
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: Dziki Mar »

polofix pisze:
noc pisze:Ten zaworek ma nr. A0008601062 koszt w ASO ~ 5 €.
Pasuje do wszystkich wersji? U mnie też jest do wymiany. Chciałem założyć kiedyś zwykły zaworek, ale okazało się, że mam drut oporowy w wężyku.
Przecinasz wężyk i wkładasz zaworek - średnica wężyka 6mm. Fabrycznie go nie ma. Proponuję zamontować jak najbliżej pompki.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: noc »

Nie tnij wężyka.Kup kawałek rurki igelitowej (na szrocie czy w chemicznym czy motoryzacyjnym) i załóż od strony pompki.Tak z 4-5 cm. wystarczy.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Scofield
VIP
Posty: 26
Rejestracja: 13 lis 2016, o 14:32
VIN: WDB2030461A434647
Lokalizacja: Kraków

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: Scofield »

Z ciekawości - jak w ogóle ten system działał jeśli w oryginalne NIE było żadnego zaworka zwrotnego? Nie wierzę, by nowy mercedes po wyjechaniu z salonu tryskał spryskiwaczem dopiero za 3cim razem?
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: olafik »

Scofield pisze:Z ciekawości - jak w ogóle ten system działał jeśli w oryginalne NIE było żadnego zaworka zwrotnego? Nie wierzę, by nowy mercedes po wyjechaniu z salonu tryskał spryskiwaczem dopiero za 3cim razem?

Prawdopodobnie, nowa pompka sama utrzymuje płyn w układzie, po latach ma prawo przepuszczać, a system będzie ją wyłączał aby nie przepaliły się podgrzewane dysze, gdy nie ma w nich płynu.
polofix
VIP
Posty: 2135
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: polofix »

noc pisze:Nie tnij wężyka.Kup kawałek rurki igelitowej (na szrocie czy w chemicznym czy motoryzacyjnym) i załóż od strony pompki.Tak z 4-5 cm. wystarczy.
Problem w tym, że w W203 jest tak mało miejsca, żeby cokolwiek tam zamontować. Nadkole dochodzi ściśle do zbiorniczka i kabli z wężykami. Czy to prawda, że pompka powinna sam trzymać płyn, żeby się nie cofał?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
olafik
VIP
Posty: 1152
Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
VIN: WDB2093541F238066
Lokalizacja: RYBNIK

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: olafik »

Jest tam dość miejsca na zaworek, nie dramatyzuj, co do pompki, to pewności nie mam, ale fabrycznie musi być gdzieś jakiś zaworek. Ja obstawiam pompkę, bo u forumowiczów po wymianie problem znikał, a może same dysze spełniają tą funkcję.
Scofield
VIP
Posty: 26
Rejestracja: 13 lis 2016, o 14:32
VIN: WDB2030461A434647
Lokalizacja: Kraków

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: Scofield »

Ja zacznę od wymiany pompki, a nóż widelec? Starej nie wyrzucę póki co... Nowa Febi kosztuje około 15-20pln, nowa hella 130pln... zobaczymy ile ugram na najtanszej
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4167
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: Dziki Mar »

Scofield pisze:Ja zacznę od wymiany pompki, a nóż widelec? Starej nie wyrzucę póki co... Nowa Febi kosztuje około 15-20pln, nowa hella 130pln... zobaczymy ile ugram na najtanszej
Febi montowałem u siebie i przepuszczała płyn. Drugie podejście to pompka Continental, podobno oryginał bez znaczka mb. Tak samo. Rozwiązanie to zaworek... Najtańsze i najskuteczniejsze rozwiązanie.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: noc »

Zaworki są w spryskiwaczach.Pompki nie ma sensu z tego powodu wymieniać.Dobry zaworek załatwia sprawę definitywnie.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Scofield
VIP
Posty: 26
Rejestracja: 13 lis 2016, o 14:32
VIN: WDB2030461A434647
Lokalizacja: Kraków

Re: Dziwna reguła działania spryskiwaczy

Post autor: Scofield »

Zawsze słuchaj mądrzejszych - wstawienie zaworka absolutnie pomogło!
Dla potomnych:
Użyłem części A000 860 10 62 - istotne jest, że nie jest to rozgałęźnik tylko przelotówka - ma niby dwie nóżki na wyjściu ale jedna jest "spiłowana".
W ASO Kosmowski kosztowało mnie to niecałe 28pln.
Przez moment ambitnie chciałem zastosować nowe spryskiwacze skoro to one pełnią funkcję zaworka zwrotnego ale cena 170pln/szt mnie powstrzymała...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie, szyby, blachy”