Elegancka V6
Moderator: Dziki Mar
- bosniak_sg
- VIP
- Posty: 1268
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
- VIN: WDB2030641F581928
Re: Elegancka V6
Z ta skrzynia biegów automatyczna to ci kolega Przybek na poczatku tematu pierdoły poopowiadał. Oczywiście to nie jest żaden tiptronic, bo jest to nazewnictwo zarezerwowane dla audi, tak jak steptronic w BMW, czy półautomat sequentronic w w203.
Zasada jej działania jest dokładnie taka sama jak w audi tiptronic, + i - służy do zmainy biegów, a nie do żadnego "blokowania" skrzyni na danym biegu. Takie rzeczy to w starszych skrzyniach można było robić z PRND 1234, a nie 5G tronic, późniejszej 7G tronic czy 9G tronic Gdyby tak było, a nie jest po 'zablokowaniu skrzyni na 3 biegu musiałaby skrzynia jechać cały czas na trójce, a ona pomimo cyferki 3 na blacie przy zatrzymaniu sie zredukuje do 1, a jak wcisniesz gaz w deche to wrzuci i tak 4, a później 5. Po 2002 można dołożyć do tej samej skrzyni i tego samego sterownika (nie jest to łatwe pod kątem elektroniki) łopatki przy kierownicy do zmiany biegów tak jak na lewarku + i -, a po lifcie jest to dość popularne urządzenie dokładane fabrycznie i bynajmniej nie służą do blokowania skrzyni tylko manualnej zmiany biegów.
To tyle jeśli chodzi o skrzynie i zasadę działania.
A tak już na marginesie ode mnie poczytaj o znaczeniu słowa przynajmniej i bynajmniej. bynajmniej to nie to samo co przynajmniej, to zaprzeczenie.
Zasada jej działania jest dokładnie taka sama jak w audi tiptronic, + i - służy do zmainy biegów, a nie do żadnego "blokowania" skrzyni na danym biegu. Takie rzeczy to w starszych skrzyniach można było robić z PRND 1234, a nie 5G tronic, późniejszej 7G tronic czy 9G tronic Gdyby tak było, a nie jest po 'zablokowaniu skrzyni na 3 biegu musiałaby skrzynia jechać cały czas na trójce, a ona pomimo cyferki 3 na blacie przy zatrzymaniu sie zredukuje do 1, a jak wcisniesz gaz w deche to wrzuci i tak 4, a później 5. Po 2002 można dołożyć do tej samej skrzyni i tego samego sterownika (nie jest to łatwe pod kątem elektroniki) łopatki przy kierownicy do zmiany biegów tak jak na lewarku + i -, a po lifcie jest to dość popularne urządzenie dokładane fabrycznie i bynajmniej nie służą do blokowania skrzyni tylko manualnej zmiany biegów.
To tyle jeśli chodzi o skrzynie i zasadę działania.
A tak już na marginesie ode mnie poczytaj o znaczeniu słowa przynajmniej i bynajmniej. bynajmniej to nie to samo co przynajmniej, to zaprzeczenie.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3372
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Elegancka V6
@bośniak doczytaj dokładnie co napisałem, +/- działa dokładnie tak samo jak pozycje 1 2 3 4 na starych wybierakach a określenie "blokowanie" było skrótem myślowym - to znaczy że np. na 3 masz biegi 1 2 3 i koniec bo pozycja 3 blokuje zmianę powyżej 3 biegu.
- bosniak_sg
- VIP
- Posty: 1268
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
- VIN: WDB2030641F581928
Re: Elegancka V6
Nie działa tak samo jak w starych 1234, bo jak w starym wsadzisz 2 to rusza z 2 a na 5G tronic ruszy z 1. Jak wrzuce 3 w czasie jazdy to nie, nie zablokuje na 3 tylko jak dojdzie do maksymalnej mocy w np moim 3.2 V6 5.5 tys obr to zmieni na 4
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3372
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Elegancka V6
@bosniak, miałem w210 z wybierakiem PRND4321 i jak wbiłem 2 to startował z 1 i potem wrzucał 2, ustawiłem na 4 to też startował z 1 i dochodził do 4 więc nie jest tak jak mówisz.
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Elegancka V6
Panowie , skrzynia 722.4 w 124 190 rusza z dwójki. Jedynie przy kick down w trybie economic rusza z 1. W trybie sport rusza z 1 już przy wciśniętym na pół gazie. W w202/210 ta sama skrzynia rusza zawsze z 1 biegu, a E, to economic, a S to nie sport a standard.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- maciekolo
- Użytkownik
- Posty: 479
- Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
- VIN: WDB2153751A006117
Re: Elegancka V6
No tak, ale jak już jesteśmy przy trybach i sposobach ruszania, to tak samo jest w w203. Na "W" rusza z dwójki, chyba ze mu dasz kickdown to zbije do jedynki. Na C lub S rusza z jedynki.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
- bosniak_sg
- VIP
- Posty: 1268
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
- VIN: WDB2030641F581928
Re: Elegancka V6
Ależ oczywiście i nikt nie mówi że tak nie jest, zresztą wszystkie skrzynie hydrauliczne działaja w ten sposób.
jeśli chodzi o sport i satandart to tylko marketing, jak im się napisało tak jest przy dokładnie tej samej skrzyni 722.6
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Elegancka V6
Bosniak, to nie marketing. Pomimo, że skrzynie w w202/210 są te same cm co w w124/201 działają trochę inaczej. W skrzyni 722.6, to rzeczywiście zmiana liter z sw na cw była chyba zbędna.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Elegancka V6
Nie chce się wtrącać, ale muszę. Chyba zrobił się z tego za długi wątek. Myślę że można zaprzestać dywagacji na ten temat, szczególnie, że tytuł tematu jest o czym innym.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
- bosniak_sg
- VIP
- Posty: 1268
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 12:29
- VIN: WDB2030641F581928
Re: Elegancka V6
Dlaczego za długi? Jest gdzies w regulaminie o długości wątka? Facet pokazuje auto dopytuje i się mu odpowiada, a jak go ktoś w błąd wprowadza to ktoś inny go wyprowadza i tyle.
Mercedes-Benz C220CDI Sport Coupe 2002r. 188 KM i 430 Nm by Cinsoft - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
Mercedes-Benz C230 Kompressor Sport Coupe by Kicherer 232 KM i 335 Nm - SPRZEDANY
Mercedes-Benz C320 V6 Awantgarde
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Elegancka V6
Kolega Dudek nie odezwał się od 29 października, a to jego wątek. Chcecie porozmawiać o niuansach skrzyń biegów to założyć wątek i tam dyskutować.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 212
- Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
- VIN: WDB2030611A008098
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Elegancka V6
Witam kolegów
Ale żeście się rozgadali.
Jak nigdy hahah
Pozdrawiam.
Nie odzywałem sie gdyż cały czas robota i delegacje... non stop.
a co do mojego merca...
Jak jedzie to coś co jakiś cas tyka. taki dźwięk jakby jakiś przekaźnik sie załaczał.
Słyszalne jest to w okolicy... za kierowicą, ale dużo dalej. już pod maską
Nie wiem, moze to się załaczać jakiś przekaźnik?
Mozę to być od pompy wspomagania?? ale taki dźwięk jakby elektroniczny... nie mechaniczny. mówie o pompie bo coś ostatnio cięzko chdozi... płyn zmieniony i jest poziom. Jak auto się rozgrzeje, pojeździ chwile wspomaganie chodzi dużo luźniej.
a czy mój merc ma pompe sbc?
Ona by mogła tak cykać??
Pozdrawiam serdecznie..
PS. teraz się mozecie wypowiadać do woli
Ale żeście się rozgadali.
Jak nigdy hahah
Pozdrawiam.
Nie odzywałem sie gdyż cały czas robota i delegacje... non stop.
a co do mojego merca...
Jak jedzie to coś co jakiś cas tyka. taki dźwięk jakby jakiś przekaźnik sie załaczał.
Słyszalne jest to w okolicy... za kierowicą, ale dużo dalej. już pod maską
Nie wiem, moze to się załaczać jakiś przekaźnik?
Mozę to być od pompy wspomagania?? ale taki dźwięk jakby elektroniczny... nie mechaniczny. mówie o pompie bo coś ostatnio cięzko chdozi... płyn zmieniony i jest poziom. Jak auto się rozgrzeje, pojeździ chwile wspomaganie chodzi dużo luźniej.
a czy mój merc ma pompe sbc?
Ona by mogła tak cykać??
Pozdrawiam serdecznie..
PS. teraz się mozecie wypowiadać do woli
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4172
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Elegancka V6
Nie ma SBC. Płyn/olej zmieniałeś na jaki?
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 212
- Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
- VIN: WDB2030611A008098
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Elegancka V6
Witam.
Płyn nie pamiętam, mechanik mi wymieniał przed wakacjami...
ale widze jak patrze w rejony pompy wspomagania ze jest zarzygane...
Płyn nie pamiętam, mechanik mi wymieniał przed wakacjami...
ale widze jak patrze w rejony pompy wspomagania ze jest zarzygane...
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
-
- VIP
- Posty: 212
- Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
- VIN: WDB2030611A008098
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Elegancka V6
Witam.
Dziś odebrałem auto od mechaników z Mercedes Cars Grzegorz Łoś z Gliwic - tam gdzie robili mi wymianę dynamiczną oleju w skrzyni automatycznej.
Gwiazda była tam na serwisie olejowym. Serwis robiłem przy lekko ponad 14500 km.
Olej taki jak poprzednio Liqui Moly 5W40 Leichtlauf High Tech. filtr OM.
Tak jak Siwix mówił chłopaki wlali 7 litrów.
Dodatkowo z racji że "rzygało" z chłodniczki oleju została rozebrana i dali nowe uszczelki. Myślę że będzie tylko lepiej.
Olej miałem swój: 2x 5L = 370zł
Za wszystkie usługi dałem 300 ( wymianę oleju, filtr i uszczelki i robociznę przy chłodniczce) Auto zostawione na jeden dzień o 15 i o 12 następnego było już do odbioru. ładnie pięknie telefon że jest ok i czeka.
Tak więc mogę polecić ten warsztat. Robią robotę rzetelnie , a jak powiedziałem że coś mi "rzyga" z przodu, to to że od razu chłodniczka i zrobimy za jednym podejściem, a Takie podejście mi się podoba.
Jako iż musi być równowaga w naturze... (niestety...)
W drodze powrotnej znów parę razy mignął mi komunikat (zegary na czerwono) że zbyt duży poziom oleju w silniku... zmniejsz poziom.
Nosz.. Kur... pomyślałem bo znów ta sama sytuacja co przy 1 wymianie jak inny mechanik wlał 8l.
Mignęło parę razy i tyle.
Później jeździłem dużo po mieście i nic się nie paliło.
Fakt, komunikat wyskoczył jak jechałem autem z góry na dół - taka droga.
Nie szarżowałem po zmianie oleju, max 90km/h i temperaturka ok 90*C - wszystko w normie
Cholera nie wiem czy zostawić , czy odlewać....
Później nic nie było komunikatu
Dziś odebrałem auto od mechaników z Mercedes Cars Grzegorz Łoś z Gliwic - tam gdzie robili mi wymianę dynamiczną oleju w skrzyni automatycznej.
Gwiazda była tam na serwisie olejowym. Serwis robiłem przy lekko ponad 14500 km.
Olej taki jak poprzednio Liqui Moly 5W40 Leichtlauf High Tech. filtr OM.
Tak jak Siwix mówił chłopaki wlali 7 litrów.
Dodatkowo z racji że "rzygało" z chłodniczki oleju została rozebrana i dali nowe uszczelki. Myślę że będzie tylko lepiej.
Olej miałem swój: 2x 5L = 370zł
Za wszystkie usługi dałem 300 ( wymianę oleju, filtr i uszczelki i robociznę przy chłodniczce) Auto zostawione na jeden dzień o 15 i o 12 następnego było już do odbioru. ładnie pięknie telefon że jest ok i czeka.
Tak więc mogę polecić ten warsztat. Robią robotę rzetelnie , a jak powiedziałem że coś mi "rzyga" z przodu, to to że od razu chłodniczka i zrobimy za jednym podejściem, a Takie podejście mi się podoba.
Jako iż musi być równowaga w naturze... (niestety...)
W drodze powrotnej znów parę razy mignął mi komunikat (zegary na czerwono) że zbyt duży poziom oleju w silniku... zmniejsz poziom.
Nosz.. Kur... pomyślałem bo znów ta sama sytuacja co przy 1 wymianie jak inny mechanik wlał 8l.
Mignęło parę razy i tyle.
Później jeździłem dużo po mieście i nic się nie paliło.
Fakt, komunikat wyskoczył jak jechałem autem z góry na dół - taka droga.
Nie szarżowałem po zmianie oleju, max 90km/h i temperaturka ok 90*C - wszystko w normie
Cholera nie wiem czy zostawić , czy odlewać....
Później nic nie było komunikatu
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie