Chwilkę na Forum już jestem, więc czas przedstawić auto jakie jest powodem owej obecności.
Auto jest w rodzinie od blisko dwóch lat przy czym ja "ogarniam je" od około roku
Stan ogólny jak w chwili zakupu był dobry, nie było oznak korozji czy innych dolegliwości. Wymieniono olej, sprawdzono klimatyzację i to tyle.
Sam sprzedawca deklarował, że wymieniono świece oraz kompresor (faktycznie jest na nim naklejka części zamiennej regenerowanej z Mercedesa).
Wyposażenie:
- Silnik M271.946 - 1.8 Kompressor 143 KM
- Skrzynia manualna 6B
- Klimatyzacja dwustrefowa Thermatic
- Radioodtwarzacz CD - Audio 10
- System wspomagania parkowania (tył+przód) PTS
- Reflektory bi-xenonowe
- Czujnik deszczu
- Czujnik światła
- Elektryczne szyby przednie
- Elektrycznie regulowane lusterka
- Podgrzewanie foteli przednich
W aucie było jednak kilka braków:
- brak koła zapasowego (choć w kodach jest), więc może z czasem się poszuka oryginalnego koła składanego, brak lewarka oraz brak klucza do kół, zestaw naprawczy w postaci kompresora i środka uszczelniającego jest.
- felgi są nieoryginalne - pochodzą z Mercedesa A mają, więc totalnie złe odsadzenie, póki co na tylnej osi są dystanse 25 mm ale docelowo trafią tam chyba 40-ki, a na 25 pójdą na przednią oś.
Wykonane prace:
- 165000 km: zakup
- 165000 km: Serwis
--- Wymiana oleju: Valvoline 5W40
--- Wymiana filtra oleju: Bosch
--- Wymiana filtra powietrza: Bosch
- 170000 km: Montaż dystansów na tylnej osi
--- Początkowo myślałem, że uszkodzone są gwinty w piaście ale okazało się że zastosowano bardzo kiepskiej jakości śruby.
- 172000 km: Serwis
--- Wymiana oleju silnikowego: Motul x-max 0W40
--- Wymiana filtra oleju: MANN - HU514
--- Wymiana termostatu: Borg-Warner (wewnątrz Wahler z oznaczeniem OE).
- 173000 km: Serwis:
--- udrożnienie odpływów podszybia
--- osuszenie wnęk na cewki zapłonowe
--- wymiana świec zapłonowych: NGK
--- poprawienie mocowania sprężyny szczęk hamulca postojowego.
- 175500 km: Serwis:
--- wymiana ramienia sterującego klapy nawiewu na nogi
--- naprawa silnika sterującego klapy nawiewu na nogi
--- naprawa silnika sterującego klapy nawiewu na szybę
- 175600 km: Zakupy
--- zakup i montaż dedykowanych wykładzin,
- 175600 km: Naprawa
--- naprawa odbiornika podczerwieni w klamce -> przywrócenie domykania szyb.
Plany napraw:
- wymiana sondy lambda (drugiej),
- dodanie adapterów na elektromagnesy,
- wymiana dystansów na większe,
- wymiana maskownicy głośnika lewego,
- zmiana tarczy licznika (obecna jest uszkodzona i popękana) lub zmiana licznika na inny (jeśli będzie to możliwe np.: na CLK).
Plany modyfikacji:
- zmiana felg (na 16 lub 17-ki np.: z CLK),
- dołożenie systemu audio Bose,
- dodanie lusterka fotochromatycznego,
- wymiana ramek nawiewów na wersje podświetlane,
- usunięcie uchwytu na telefon.
Zapewne coś jeszcze by się znalazło zarówno z planów jak i napraw ale będę aktualizował w miarę jak temat będzie się rozwijał.
Plany raczej na zasadzie "jak coś się trafi" niż "must have"
Co istotne - jest to jak dla mnie dodatkowe auto, które robi strasznie małe ilości kilometrów. Dopiero ostatnio zostało nieco rozruszane ale i tak, od listopada zrobiło niespełna 3000 km
CL203 180K BlueArrow
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 111
- Rejestracja: 25 cze 2017, o 13:13
- VIN: WDB2037461A362168
- Lokalizacja: GTC
CL203 180K BlueArrow
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.