Forum Mercedes C klasa W203

Forum Mercedesa klasy C (2000-2007)


Teraz jest 19 lis 2017, o 15:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 mar 2017, o 17:16 
Offline
VIP

Dołączył(a): 1 sty 2017, o 15:25
Posty: 294
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 10
VIN: WDB2032161F223143
dobra robota , a miałem nieśmiało pytać o odelżenie zamachówki bo z drugiej strony też jest lżejsze kółko i wał mógł wpadać w wibracje

_________________
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 mar 2017, o 17:50 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2013, o 17:43
Posty: 295
Lokalizacja: Olsztyn
VIN: WDB2030451A011961
koło zamachowe dwu masowe nie likwiduje wibracji na wale one ma zadanie w jak największym stopniu nie przenosić ich na skrzynie biegów most i koła . Na jednomasie wibracji skrętnych na układzie napędowym będzie więcej dlatego tam koniecznie musi być tarcza ze sprężynkami w sumie w dwumasie też jest ze sprężynkami wiec daleko szukać nie trzeba :D Masz racje widziałem auta które miały tak lekkie części wirujące że silnik na wolnych chodzi jak maszynka do popcornu
Tak z nowości to zdjęcia kompletuje do nowego posta z remontu i modyfikacji silnika 2.3 m111.982 :) już wszystko zrobione aby poskładać zostało :)

_________________
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 kwi 2017, o 19:01 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2013, o 17:43
Posty: 295
Lokalizacja: Olsztyn
VIN: WDB2030451A011961
zdjęcia z remontu a właściwie odświeżenia gdyż silnik po 160tys nie domagał się rozbiórki jednak fajnie było go przeczyścić z nagaru i przy okazji trochę zmodyfikować , silnik to 2.3 m111.982 Evo z clk 197km fajne w nim jest to że jest tani , wzmocniony (Evo) i przystosowany pod doładowanie ma np natrysk na denko tłoka i jest dużo projektów za granica z mocami do 460KM
w pierwszej kolejności zaślepienie egr potem porting i polerowanie komory spalania, zaworów, szlifowanie zaworów na 45 stopni , rozfrezowanie kanałów ssących o 1.5 mm na stronę ,regeneracja popychaczy , polerowanie tłoków (pierścienie założyłem te same wg pomiarów były jak nowe , olejowego nie mogłem dostać były tylko komplety wiec "odświeżyłem" a było tam dużo nagaru jeden aż nie chciał wyjść ) , doważanie tłoków i korb różnice do 7g oryginalnie to mniej więcej tyle co nasadka 5mm :) łańcuch po pomiarze rozciągnięcia miał 7 stopni (tolerancja do 10) ale drogi nie był wiec wolałem wymienić , pomiar średnicówką cylindrów nie wykazał nawet setki owalu lub stożka czy progu :) uszczelka złożona na polecaną na racingforum pastę loctite 5972 , do tego wszystko co gumowe wymienione na nowe ... ciekawe czy odpali :haha:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

dalsze plany to kolektory , ssący z aluminium dopasowany do tego co tam rozfrezowałem i wydechowy pod turbo ,

_________________
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961


Ostatnio edytowano 13 maja 2017, o 15:27 przez przecinek, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 09:24 
Offline
VIP

Dołączył(a): 1 sty 2017, o 15:25
Posty: 294
Lokalizacja: Kalisz
Pochwały: 10
VIN: WDB2032161F223143
kolega ma dojście do takiego warsztaciku po cenach dla dalekich znajomych .

_________________
W203 2.7CDI ELEGANCE AUTOMAT 01r
MAZDA MX-3 V6 180 KM 92r niszczyciel drogich fur 6,5s/100kh


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 19:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 paź 2014, o 19:38
Posty: 3022
Lokalizacja: świdwin/ buxtehude (DE)
Pochwały: 91
VIN: WDB2032521F833745
Nie no umyłeś pół silnika w zmywarce do naczyń.... jesteś moim idolem.
Świetny mod i super opisane,dawaj dalej.

_________________
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 kwi 2017, o 20:30 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 maja 2014, o 08:57
Posty: 838
Lokalizacja: PDM
VIN:
Mycie w zmywarce bardzo dobra opcja na porządne mycie ;) Szykuje się bardzo ciekawy projekt i cały czas będę miał go na oku bo porę rzeczy muszę podpatrzeć :D

_________________
WDB2037471A278977
Mój CL203 2.3 kompressor 197 KM :D viewtopic.php?t=14269


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 30 kwi 2017, o 16:15 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2013, o 17:43
Posty: 295
Lokalizacja: Olsztyn
VIN: WDB2030451A011961
Po ciężkich walkach kolektor gotowy zostało tylko wspawać tulejkę pod czujnik egt i sondę szerokopasmową w downpipe ale to już przy montażu , wyjście z głowicy na rurce 48x2mm potem stożkowo do turbiny na 42x2mm ,całość z kwasówki , downpipe 3" , wszystko wyspawali koledzy w pracy tigiem z argonem wpuszczonym do środka , na koniec spawania i prostowania poszedł do pieca w celu odpuszczenia naprężeń 3h w 660st potem piec wyłączony i czekanie do ostygnięcia z piecem (2 dni) , kolektor robiłem pierwszy raz wiec w połowie prac jednak wszystko zmieniłem zaczynając od początku i efekt tego jest taki :
Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
już przymierzam odpływ oleju , muszę wykonać nietypową flansze żeby wykorzystać rurkę od bagnetu (nie martwcie się olej będę mógł sprawdzić bo w m111.955 bagnet jest z drugiej strony i razem z miską wystarczy założyć starą miskę ) , ciśnienie oleju mam zaraz pod kolektorem ładny koreczek na imbus z gwintem m12x1.5 , turbina gt2876r ma chłodzenie wodne i kusi mnie żeby wykonać oddzielny układ chłodzenia jednak wszyscy podpinają do silnika wiec sam nie wiem jak lepiej , odpalany będzie na seryjnym kolektorze ssącym, bede się zabierał za nowy z alu jednak muszę mieć pewność że nie zaszkodzi wiec będzie założony na hamowni i ogólnie mechanicznie wszystko jest gotowe więcej nie robię bez wyjęcia starego silnika aa jeszcze tarcze sprzęgła wysłałem na kevlar ... :usmiech:

Dodano 04.05.2017
tulejka do czujnika egt i dopływ i odpływ oleju , magnetyczny korek oleju , restryktor do turbo wszystko mojej produkcji :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Teraz czas na układ paliwowy :
orginalna pompa paliwa w częściach pierwszych
Obrazek
konfrontacja ze sportową 044 :)
Obrazek
przerobiona Listwa paliwowa:
Obrazek
będzie taki filtr paliwa i regulator który będzie sterowany śrubką i do tego nadciśnieniowy gdy będzie np 1 bar doładowania to ciśnienie paliwa wzrośnie tez o 1 bar seryjny regulator w filtrze paliwa niestety jest zwykły i cały czas trzyma 3.7 bar
Obrazek Obrazek
żeby wsadzić większa pompę muszę przerobić koszyk oraz dorobić nietypową końcówkę wylotową wpinana w oryginalny wężyk , zdjęcia niebawem :)

Dodano 08.05.2017
Pompa już podaje :) zdjęcia co i jak było robione :
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 19 maja 2017, o 18:28 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2013, o 17:43
Posty: 295
Lokalizacja: Olsztyn
VIN: WDB2030451A011961
Doszły wtryski Bosch 630cc/min przy 3barach, pasują p&p ;) seryjne fioletowe przy 3.7bar miały 238cc/min

Obrazek Obrazek Obrazek
trochę mi się nudziło więc zbudowałem sobie takie coś :)

Obrazek Obrazek

tutaj dospawane kolanko do wylotu bo było bardzo blisko kolektora wydechowego i nie szło by założyć rury gumowej , no i poler ze względów wizualnych :)
Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961


Ostatnio edytowano 31 maja 2017, o 21:27 przez przecinek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 19 maja 2017, o 21:20 
Offline
VIP

Dołączył(a): 8 cze 2016, o 08:59
Posty: 485
Lokalizacja: RYBNIK
Pochwały: 9
VIN: WDB2030461F324463
że koledze się chce takie mody wymyślać, żeby to chociaż był jakiś kultowy model, ale mimo wszystko podziwiam

_________________
WDB2030461F324463


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 26 maja 2017, o 20:10 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2013, o 17:43
Posty: 295
Lokalizacja: Olsztyn
VIN: WDB2030451A011961
olafik ze starych aut już się wyleczyłem to ma być też daily wiec chodź odrobina komfortu mi się należy poza tym koszty przerabiania na techniczne nowoczesne auto są sporo większe a ma być też to budżetowy projekt ;)
Z nowość to dotarła tarcza kevlarowa fi 240 (podziękowania dla Makland)
Obrazek Obrazek
Zrobione chłodzenie turbiny , zaciągać zimny płyn będzie pompa taka samą jak nasza obigowa z dolnego węża chłodnicy a gorące będzie pompowane na termostat idealny obieg :)
Obrazek
Po długich poszukiwaniach budżetowego wskaźnika AFR trafiłem na coś takiego :
Obrazek
nie ważne że nie wygląda jak innovate za 1000zł kosztował 1/3 tego :) i działa jak należy i jest produkcji polskiej :) (nie oficjalnie)

Mała korekta pokrywy cewek :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

_________________
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 cze 2017, o 22:16 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2013, o 17:43
Posty: 295
Lokalizacja: Olsztyn
VIN: WDB2030451A011961
Żeby nie było że nic się nie dzieje :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Stanąłem przed wyborem aktuatora wastegate, problem w tym że taki co ja chciałem czyli regulowany aktuator był zaporowo drogi wiec podjąłem próbę zrobienia od zera takiego jak się okazało z pełnym sukcesem :) regulacja to te 3 śrubki na imbus a druga regulacja to gwintowane ramie poza tym dorobiłem kilka rożnych sprężyn i myślę na początek ustawić go na 0.5 bara więcej chyba seryjne wtryski nie pozwolą dopiero potem wymiana sprężynki regulacja na strojeniu z nowymi wtryskami myślę 1-1.2bara na początek ? :)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

I ostatnie zdjęcie przed wymianą silnika :mb:
Obrazek

_________________
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 15 cze 2017, o 12:20 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2013, o 17:43
Posty: 295
Lokalizacja: Olsztyn
VIN: WDB2030451A011961
miałem chwilę wolnego więc poświęciłem to na wymyślenie chłodzenia oleju , sprawa posta ale nie w m111 trzeba by przerabiać cały dekiel rozrządu i filtr oleju co jest mało kuszące i ryzykowne wiec jedyna opcja to obieg oleju przez miskę , chłodnice wynalazłem na razie od opla astry 2 jak będzie za mała to poszukam coś większego , pompę oleju chciał bym elektryczną na przełącznik lub czujnik temperatury bo nie może pracować jak olej jest zimny co dyskwalifikuje różne pompy na pasek wiec stawiam na tą obiegową od płynu zrobiłem mały TEST i wydaje się obiecująco plastik też powinien wytrzymać temperaturę ewentualnie zrobię korpus z alu :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Znalazłem też tunera co podejmie się strojenia , pytałem w wielu firmach i jedna z Olsztynka co prawda oryginalnego sterownika nie ruszy ale zamontuje det3 i wystroi i dopiero mnie olśniło że po co grzebać w oryginalnym sterowniku i nie mieć potem w razie co do niego dostępu jak można w tych samych pieniądzach mieć i wystrojony i det3 na pokładzie :D

_________________
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961


Ostatnio edytowano 22 cze 2017, o 17:06 przez przecinek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 22 cze 2017, o 17:05 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2013, o 17:43
Posty: 295
Lokalizacja: Olsztyn
VIN: WDB2030451A011961
Niedługo wymiana silnika :) a Ja jakiś już czas polowałem na blow offa i udało się wyhaczyć okazje używany HKS oryginał w cenie chinola :) niestety coś mnie podkusiło żeby sprawdzić jak będzie to gwizdało z kompresorem i efekt był taki że rozsadziło intercooler :glupek: tak że ten typ bova się nie nadaje do kompresora :D więc miałem pretekst przed żoną na zakup nowego intercoolera jest nieco większy orginał 650x125x50 a nowy 550x180x65
Obrazek Obrazek Obrazek
nie wiecie może czy na SD da rade wyłączyć tą przepustnice lub jakieś oporniki żeby nie wywalało błędu ?
No i ogólnie tak to jeździło do tej pory :
https://youtu.be/QJRm3KhdLjo

_________________
Mercedes-Benz W203 Drift edition by Marcin ^^
WDB2030451A011961


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 cze 2017, o 08:13 
Offline
VIP

Dołączył(a): 1 lut 2016, o 16:13
Posty: 56
VIN: WDB2032161F427667
Magia co Ty tutaj wyprawiasz!

_________________
S203 2,7CDI Avantgarde 2003r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 27 cze 2017, o 09:50 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 paź 2014, o 19:38
Posty: 3022
Lokalizacja: świdwin/ buxtehude (DE)
Pochwały: 91
VIN: WDB2032521F833745
Kolega składa nowego Transformersa. Będzie potwór.

_________________
:!: Nie pomagam przez pw-- pytania pozostaną bez odpowiedzi
M272 2.5 V6
Regulamin Forum
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


sklep motoryzacyjny

Sklep internetowy MotoCentrum.pl



Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis komputerowy