Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 49
- Rejestracja: 11 sty 2016, o 10:37
- VIN:
- Lokalizacja: Kraków
Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Witam,
I jak kolego oliwer138, zaradziłeś coś na ten wypadający zapłon? Pytam bo mam podobny problem.
I jak kolego oliwer138, zaradziłeś coś na ten wypadający zapłon? Pytam bo mam podobny problem.
WDB2030351F135130
C180 W203, silnik 2.0 doładowany podtlenkiem LPG
C180 W203, silnik 2.0 doładowany podtlenkiem LPG
- CvB
- VIP
- Posty: 42
- Rejestracja: 28 lis 2015, o 23:55
- VIN: WDB2032421F329664
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Jak mam być szczery to listwa wtryskowa Valteka to już zabytek, kto to jeszcze montuje? Ile dałeś za taki piękny montaż?
MB S203 C200K 163KM 2002 - WDB2032421F329664
- oliwer138
- VIP
- Posty: 35
- Rejestracja: 2 cze 2016, o 14:05
- VIN: WDB2030351A127077
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Sorry, że bez odpowiedzi, ale wyjazdy i okres wakacyjny oderwały mnie skutecznie od internetu
Nic narazie nie robiłem z gazem, bo nie miałem na to czasu. Oprócz wyjazdów wymieniałem tłoczki w tylnym zacisku hamulca . Dopiero teraz zaczynam coś działać i będę informował. Za montaż Valteka dałem koło 100 zł, nie licząc ceny samej listwy (150zł ?). Zabytek czy nie, listwa jest nowa więc powinna działać. Liczę się jednak z jej wymianą za jakiś czas, bo słyszałem opinie, że długo nie pociągnie. W ramach ciekawostki, ostatnio dawno nie sprawdzałem błędów licząc, że coś się przez wakacje nowego zapisze. Wyskoczyło mi, oprócz standardowego wypadania zapłonu (teraz P0302 - drugi cylinder), także:
P0172 - za bogata mieszanka paliwowo-powietrzna zasilająca blok cylindrów nr 1
P0102 - obwód przepływomierza mierzącego za niska wartość sygnału wejściowego
P0113 - obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego za wysoka wartość sygnału wejściowego
Tak czy siak - pierwszą rzeczą, za którą się biorę w tej chwili jest wymiana elektromagnesu.
Pozdrawiam!
Nic narazie nie robiłem z gazem, bo nie miałem na to czasu. Oprócz wyjazdów wymieniałem tłoczki w tylnym zacisku hamulca . Dopiero teraz zaczynam coś działać i będę informował. Za montaż Valteka dałem koło 100 zł, nie licząc ceny samej listwy (150zł ?). Zabytek czy nie, listwa jest nowa więc powinna działać. Liczę się jednak z jej wymianą za jakiś czas, bo słyszałem opinie, że długo nie pociągnie. W ramach ciekawostki, ostatnio dawno nie sprawdzałem błędów licząc, że coś się przez wakacje nowego zapisze. Wyskoczyło mi, oprócz standardowego wypadania zapłonu (teraz P0302 - drugi cylinder), także:
P0172 - za bogata mieszanka paliwowo-powietrzna zasilająca blok cylindrów nr 1
P0102 - obwód przepływomierza mierzącego za niska wartość sygnału wejściowego
P0113 - obwód czujnika temperatury powietrza dolotowego za wysoka wartość sygnału wejściowego
Tak czy siak - pierwszą rzeczą, za którą się biorę w tej chwili jest wymiana elektromagnesu.
Pozdrawiam!
W203 C180 / 2001 r. WDB2030351A127077
W203 C240 4MATIC / 2005 r. WDB2030811F697600
W203 C240 4MATIC / 2005 r. WDB2030811F697600
- Swiking
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 kwie 2016, o 19:49
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Cześć,
mam taki sam problem, jak wy wszyscy. Silnik się dusi na niższych obrotach, o wiele częściej na rozgrzanym silniku. Gazownicy zaproponowali mi wymianę świec zapłonowych. Wymieniłem je na nowe NGK i problem się powtarzał. Teraz proponują mi wymianę cewek zapłonowych (też nowe - NGK 480zł). Zostawiłem samochód z dwoma usterkami:
P0410 - Secondary Air Injection System
P0302 - Cylinder 2 Misfire Detected
Odebrałem go z dodatkowym błędem... :
P0131 - O2 Sensor Circuit Low Voltage <Bank 1 Sensor..>
Znajomy elektryk polecił mi, żebym pojeździł 200 km na benzynie i wtedy podpiął komputer, sprawdził czy wypada zapłon cylindra. Dodatkowo powiem, że na benzynie silnik pracuje idealnie. Pytanie moje jest następujące:
Czy cewki zapłonowe mają oddzielne własne sterowanie z komputera gazu? Jeśli nie, to przecież cewka podaje tak samo często napięcie niezależnie od czynnika roboczego (gaz lub benzyna). Gazownicy nie wiedzą co jest przyczyną i próbują wymienić wszystko oprócz elementów pokrytych gwarancją? (jeszcze jeden rok obejmuje). Czytając wasze przypadki, chyba wolę oddać samochód do elektryka, żeby sprawdził ten sterownik silnika lub czasy ładowania tych cewek...
Pozdrawiam
mam taki sam problem, jak wy wszyscy. Silnik się dusi na niższych obrotach, o wiele częściej na rozgrzanym silniku. Gazownicy zaproponowali mi wymianę świec zapłonowych. Wymieniłem je na nowe NGK i problem się powtarzał. Teraz proponują mi wymianę cewek zapłonowych (też nowe - NGK 480zł). Zostawiłem samochód z dwoma usterkami:
P0410 - Secondary Air Injection System
P0302 - Cylinder 2 Misfire Detected
Odebrałem go z dodatkowym błędem... :
P0131 - O2 Sensor Circuit Low Voltage <Bank 1 Sensor..>
Znajomy elektryk polecił mi, żebym pojeździł 200 km na benzynie i wtedy podpiął komputer, sprawdził czy wypada zapłon cylindra. Dodatkowo powiem, że na benzynie silnik pracuje idealnie. Pytanie moje jest następujące:
Czy cewki zapłonowe mają oddzielne własne sterowanie z komputera gazu? Jeśli nie, to przecież cewka podaje tak samo często napięcie niezależnie od czynnika roboczego (gaz lub benzyna). Gazownicy nie wiedzą co jest przyczyną i próbują wymienić wszystko oprócz elementów pokrytych gwarancją? (jeszcze jeden rok obejmuje). Czytając wasze przypadki, chyba wolę oddać samochód do elektryka, żeby sprawdził ten sterownik silnika lub czasy ładowania tych cewek...
Pozdrawiam
MB CL203 C230 Kompressor WDBRN47J02A298706
- jarod32
- Użytkownik
- Posty: 4437
- Rejestracja: 22 paź 2013, o 13:26
- VIN: Honda_PILOT
- Lokalizacja: DLW
- Kontakt:
Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Przypomnę, że każda usterka (nawet ta minimalna) przy pracy silnika na LPG uwidoczni się z dziesięciokrotnie większą siłą jak na etylinie .. Dlatego silnik poddany gazyfikacji MUSI być SPRAWNY. Znajomy elektryk kombinuje w dobrym kierunku ...
270 CDI asb 2002r Avantgarde już historia ...
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
Mitsubishi Pajero 2,5TD 1988 też historia
HONDA Accord 2.4 Tourer aktualnie jako drugie
HONDA Pilot 3.5 made in Canada
Z moim zdaniem i opiniami nie trzeba się zgadzać.. zawsze chętnie poznam inne
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Cewka w M111 jak już się uszkodzi to szansa jak jeden do miliona.Swiking pisze:Cześć,
mam taki sam problem, jak wy wszyscy. Silnik się dusi na niższych obrotach, o wiele częściej na rozgrzanym silniku. Gazownicy zaproponowali mi wymianę świec zapłonowych. Wymieniłem je na nowe NGK i problem się powtarzał. Teraz proponują mi wymianę cewek zapłonowych (też nowe - NGK 480zł). Zostawiłem samochód z dwoma usterkami:
P0410 - Secondary Air Injection System
P0302 - Cylinder 2 Misfire Detected
Odebrałem go z dodatkowym błędem... :
P0131 - O2 Sensor Circuit Low Voltage <Bank 1 Sensor..>
Znajomy elektryk polecił mi, żebym pojeździł 200 km na benzynie i wtedy podpiął komputer, sprawdził czy wypada zapłon cylindra. Dodatkowo powiem, że na benzynie silnik pracuje idealnie. Pytanie moje jest następujące:
Czy cewki zapłonowe mają oddzielne własne sterowanie z komputera gazu? Jeśli nie, to przecież cewka podaje tak samo często napięcie niezależnie od czynnika roboczego (gaz lub benzyna). Gazownicy nie wiedzą co jest przyczyną i próbują wymienić wszystko oprócz elementów pokrytych gwarancją? (jeszcze jeden rok obejmuje). Czytając wasze przypadki, chyba wolę oddać samochód do elektryka, żeby sprawdził ten sterownik silnika lub czasy ładowania tych cewek...
Pozdrawiam
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Jakie masz korekty?
Przepływkę podmieniałeś?
Przepływkę podmieniałeś?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Swiking
- Użytkownik
- Posty: 14
- Rejestracja: 25 kwie 2016, o 19:49
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Przepraszam, nie rozumiem. Jednak nie oddałem samochodu do elektryka. Rozmawiałem ze znajomym z niezależnego serwisu mercedesa i powiedział, że to cewki. Polecił mi tylko te ze znaczkiem mercedesa. Kończy się na tym, że kupię oryginalne używane (70zł/sztuka) lub nowe OEM (obstawiam, że >200zł/sztuka) i sam je wymienię.polofix pisze:Jakie masz korekty?
Przepływkę podmieniałeś?
Gazownicy co prawda powiedzieli, że są pewni, że to cewki i że zapłacę jak je wymienią i gdy samochód będzie sprawny.
Przejechałem 200 km na benzynie i jedyny błąd jaki wywalił komputer to ten O2 Sensor Circuit.. i O2 High Voltage (wcześniej był Low Voltage co ciekawe). Sonda pewnie też trochę kosztuje
MB CL203 C230 Kompressor WDBRN47J02A298706
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Kupuj nowe cewki BERU. BERU produkuje dla mercedesa. Nowe to koszt ok 100zł/szt. w sklepie. Na allegro taniej.Swiking pisze:Przepraszam, nie rozumiem. Jednak nie oddałem samochodu do elektryka. Rozmawiałem ze znajomym z niezależnego serwisu mercedesa i powiedział, że to cewki. Polecił mi tylko te ze znaczkiem mercedesa. Kończy się na tym, że kupię oryginalne używane (70zł/sztuka) lub nowe OEM (obstawiam, że >200zł/sztuka) i sam je wymienię.polofix pisze:Jakie masz korekty?
Przepływkę podmieniałeś?
Gazownicy co prawda powiedzieli, że są pewni, że to cewki i że zapłacę jak je wymienią i gdy samochód będzie sprawny.
Przejechałem 200 km na benzynie i jedyny błąd jaki wywalił komputer to ten O2 Sensor Circuit.. i O2 High Voltage (wcześniej był Low Voltage co ciekawe). Sonda pewnie też trochę kosztuje
Czyli starych się nie opłaci.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
- Gabrielll
- VIP
- Posty: 919
- Rejestracja: 9 maja 2014, o 11:34
- VIN: WDB2030451F1606605
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Swiking - zanim cokolwiek kupisz, poczytaj moje tematy.
Słynny P0410 nie świadczy tylko o elektronice - demontaż kolektora się kłania
Nie słuchaj ludzi, którzy nie mają o tym pojęcia, bo wydasz kupę kasy i d... z tego i tak będzie.
Ja jak bym się nie znał, oddał bym auto do specjalisty, wydał 800 zł i miał z bani.
Jak będziesz jeździł po wymieniaczach, to zabulisz 200 zł razy 8 wizyt, bo błąd będzie co chwile wracał.
Powodzonka
Słynny P0410 nie świadczy tylko o elektronice - demontaż kolektora się kłania
Nie słuchaj ludzi, którzy nie mają o tym pojęcia, bo wydasz kupę kasy i d... z tego i tak będzie.
Ja jak bym się nie znał, oddał bym auto do specjalisty, wydał 800 zł i miał z bani.
Jak będziesz jeździł po wymieniaczach, to zabulisz 200 zł razy 8 wizyt, bo błąd będzie co chwile wracał.
Powodzonka
C200K <M111+LPG>
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
Masz problemy z LPG ? - PISAĆ NA PW!, udzielam pomocy na terenie Mazowsza-> jak pomogłem, poleć znajomym.
http://termowizja-amb.pl/
-
- Użytkownik
- Posty: 45
- Rejestracja: 24 lis 2015, o 15:02
- VIN: WDB2030451F079009
- Lokalizacja: Białystok
Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Witam, mam ten sam problem wypadanie zapłonu, za bogata mieszanka. Obroty faluja też na benzynie przy zatrzymywaniu się i szarpie przy przyspieszaniu. Wymieniona przeplywka, świece, ori cewki, czyszczona przepustnica i robiona adaptacja. Gazownik rozkłada ręce, wymienili mi wtryski i dalej to samo. Za co powinienem teraz się zabrać?
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
To niech ci mechanik odda kasę i włoży stare części. Jedź do innego. Wydałeś kupę kasy i na nic.steryd pisze:Witam, mam ten sam problem wypadanie zapłonu, za bogata mieszanka. Obroty faluja też na benzynie przy zatrzymywaniu się i szarpie przy przyspieszaniu. Wymieniona przeplywka, świece, ori cewki, czyszczona przepustnica i robiona adaptacja. Gazownik rozkłada ręce, wymienili mi wtryski i dalej to samo. Za co powinienem teraz się zabrać?
Jakie konkretnie błędy wyszły?
Miał SD i nie umiał naprawić?
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- Użytkownik
- Posty: 45
- Rejestracja: 24 lis 2015, o 15:02
- VIN: WDB2030451F079009
- Lokalizacja: Białystok
Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Wyskakiwal błąd przeplywki więc ją wymieniłem. Świece wymienilem bo to nie jest aż tak wielki koszt, cewki miałem na podmianke a wtryski gazu w ramach gwarancji. Nie ukrywam wydałem trochę pieniążków ale jeśli trzeba to trzeba nic niepotrzebnego nie wymienialem
2-0-kompressor-falowanie-vt19679.html#p190326 jak ktoś ma jakąś cenna radę lub pomysł to serdecznie zapraszam do tego watku
2-0-kompressor-falowanie-vt19679.html#p190326 jak ktoś ma jakąś cenna radę lub pomysł to serdecznie zapraszam do tego watku
-
- VIP
- Posty: 2136
- Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
- VIN:
- Lokalizacja: Turek/Dobra
Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Moim zdaniem masz na 99% uszkodzoną przepływkę.steryd pisze:Wyskakiwal błąd przeplywki więc ją wymieniłem. Świece wymienilem bo to nie jest aż tak wielki koszt, cewki miałem na podmianke a wtryski gazu w ramach gwarancji. Nie ukrywam wydałem trochę pieniążków ale jeśli trzeba to trzeba nic niepotrzebnego nie wymienialem
2-0-kompressor-falowanie-vt19679.html#p190326 jak ktoś ma jakąś cenna radę lub pomysł to serdecznie zapraszam do tego watku
Jeśli mechanik ci ją wymienił i była to podróba to przyczyna już jest znana. Ona nie będzie lepsza jak ta twoja zepsuta.
Bo jeśli dobrej firmy,a koszt co najmniej 800zł w co wątpię, to pewnie używkę niewiadomego pochodzenia i stanu.
Druga ew opcja to olej w sterowniku.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
-
- Użytkownik
- Posty: 45
- Rejestracja: 24 lis 2015, o 15:02
- VIN: WDB2030451F079009
- Lokalizacja: Białystok
Re: Wypadanie zapłonu na różnych cylindrach
Możesz przeplywke wyeliminować, Bosch trochę za nią zaplacilem i u nie jednego mechanika bylem i to nie wina przepływomierza