Forum Mercedes C klasa W203

Forum Mercedesa klasy C (2000-2007)


Teraz jest 29 maja 2017, o 11:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 6 cze 2011, o 17:55 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 21:20
Posty: 137
Lokalizacja: WWL
VIN: WDB2032521F302262
No ok, macie racje geometria to pojęcie bardziej względne od zbieżności, która jest składową pełnej geometrii, ale z regóły dziś samej sbieżności (metodą kija i sznurka) się nie ustawia tylko pełną geometrie (czyli zbieżność, kąty pochylenia etc.) dlatego napisałem, że mówiąć zbieżność myślimy o geometrii. :oczko:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 cze 2011, o 18:03 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 23 sie 2010, o 10:19
Posty: 283
Lokalizacja: wałbrzych
VIN:
maurycyWWL napisał(a):
No ok, macie racje geometria to pojęcie bardziej względne od zbieżności, która jest składową pełnej geometrii, ale z regóły dziś samej sbieżności (metodą kija i sznurka) się nie ustawia tylko pełną geometrie (czyli zbieżność, kąty pochylenia etc.) dlatego napisałem, że mówiąć zbieżność myślimy o geometrii. :oczko:

No Kolego mylisz się.
Zakładając głowice tylko na przednią oś możemy dokonać pomiaru oraz regulacji zbieżności, pomiaru katów pochylenia oraz ich regulacji jeśli takowa regulacja jest możliwa w danym pojeździe.

Żeby dokonać pełną geometrię pojazdu musisz mieć zmierzyć dwie osie.

_________________
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 cze 2011, o 18:06 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 21:20
Posty: 137
Lokalizacja: WWL
VIN: WDB2032521F302262
mercmarcin, a gdzie ustawiałeś zbieżność, znaczy się geometrię:)

Ja oddawałem kilka razy auto na zbieżność i miałem ustawioną pełną geomterię:)
Łącznie z wydrukiem ustawień w odniesieniu do norm danego samochodu.
Z tym, że oddaje fury tylko tam gdzie mają komputerowe pomiary, gdyż raz mi gość mierzył kijem i sznurkiem :) więc takich się wystrzegam.


Co do mercedesa to faktycznie trzeba się znać, gdyż mamy coś w rodzaju aktywnego ukł.kierowniczego - koło przy skręcie "wychodzi przed samochód" i pochyla się do podłoża - przez co mamy skłonność do podsterowności, lepszą przyczepność oraz mniejszy promień zawracaniu.
- pewnie zaraz mnie ktoś zruga, że się myle ... ale przy okazji dokładnie nam wytłumaczą :haha:


Bardzo często w warsztatach w przypadku mercedesa jest większy koszt geometrii.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 cze 2011, o 21:16 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 23 sie 2010, o 10:19
Posty: 283
Lokalizacja: wałbrzych
VIN:
maurycyWWL napisał(a):
Co do mercedesa to faktycznie trzeba się znać,


Wystarczy się znac na geometrii. W każdym aucie mierzy się te same wielkości geometryczne ( kąt pochylenia koła, pochylenia sworznia zwrotnicy, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, zbieżnośc i jeszcze kilka innych ). :usmiech:

_________________
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok


Ostatnio edytowano 6 cze 2011, o 21:17 przez krzys1001, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 cze 2011, o 22:04 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 21:20
Posty: 137
Lokalizacja: WWL
VIN: WDB2032521F302262
krzys1001, no tak, rozumiem, że jesteś fachowcem.... ale fachowców niestety ze świeczką szukać. Czasami również oczywista oczywistość nie jest taka oczywista.
Ciesze się, że są tacy ludzie jak Ty, którzy to super ogarniają :) chciałbym tylko do takich trafiać.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 6 cze 2011, o 22:25 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2008, o 02:19
Posty: 765
Lokalizacja: Radom
VIN:
maurycyWWL napisał(a):
Co do mercedesa to faktycznie trzeba się znać, gdyż mamy coś w rodzaju aktywnego ukł.kierowniczego - koło przy skręcie "wychodzi przed samochód"- przez co mamy skłonność do podsterowności,


To chyba zbyt daleko idaca interpretacja ;-)

_________________
Hej [you],


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 cze 2011, o 08:55 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 maja 2010, o 21:20
Posty: 137
Lokalizacja: WWL
VIN: WDB2032521F302262
....pewnie nie raz zdarzyło się wam wjechać tylnym kołem na krawężnik przy prawo skręcie :) (chyba to jest nadsterowność :P )


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 cze 2011, o 09:04 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 23 sie 2010, o 10:19
Posty: 283
Lokalizacja: wałbrzych
VIN:
maurycyWWL napisał(a):
(chyba to jest nadsterowność :P )

zachodzenie koła na krawężnik :usmiech:


Nadsterowność to właściwość pojazdu pokonującego zakręt, polegająca na tendencji do "uciekania" tyłu tego pojazdu na zewnątrz zakrętu i skłonność do zjeżdżania przodu do wnętrza zakrętu

_________________
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok


Ostatnio edytowano 7 cze 2011, o 09:05 przez krzys1001, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 cze 2011, o 09:44 
Offline
Moderator VIP

Dołączył(a): 13 maja 2009, o 07:18
Posty: 653
Lokalizacja: wroc
VIN:
krzys1001,
a czy zle dobrana sprężyna z tyłu (jest od lżejszego modelu i lekko krzywo stoi jak się od tyłu patrzy) moze miec wpływ na to że kierownica ucieka lekko w prawo jednoczesnie sciagając auto. przy prostej kierownicy jak się trzyma jedzie prosto, jak się pusci lekko sciaga i kierownice i jednoczenie auto. po geometri stwierdzili ze kąt wyprzedenia w prawym przednim kole odbiega lekko od normy, da się to ustawić??

_________________
C200 SPORTCOUPE KOMPRESSOR 2002,
WDB2037451A286150


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 cze 2011, o 12:34 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 23 sie 2010, o 10:19
Posty: 283
Lokalizacja: wałbrzych
VIN:
misha1982 napisał(a):
a czy zle dobrana sprężyna z tyłu (jest od lżejszego modelu i lekko krzywo stoi jak się od tyłu patrzy) moze miec wpływ na to że kierownica ucieka lekko w prawo jednoczesnie sciagając auto. przy prostej kierownicy jak się trzyma jedzie prosto, jak się pusci lekko sciaga i kierownice i jednoczenie auto.


Tak sprężyna ma na to wpływ.
Cytuj:
po geometri stwierdzili ze kąt wyprzedenia w prawym przednim kole odbiega lekko od normy, da się to ustawić??


Kąt wyprzedzenia w W203 nie jest regulowany.

Zmień sobie sprężyne, ustaw geometrie i powinno być ok. Chyba, że kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy mocno odbiega od normy to będzie problem.

_________________
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 cze 2011, o 14:41 
Offline
VIP

Dołączył(a): 3 gru 2007, o 17:41
Posty: 121
Lokalizacja: Mazowsze
VIN:
Temat się kręci ale niech ktoś odpowie, czy można bezkarnie przestawić sobie kierownice na wielowypuście??
A może da się ustawić czujnik położenia koła kierownicy po zdjęciu kierownicy??

_________________
C 1.8 Kompressor 1??PS 2003r EX
C220 w204 pakiet AMG
Lincoln Premiere 1956r, 300KM. Czarne cacko np: Do Ślubu wersja Full el. szyby, el. kanapy.
Citroen 4C 1929r Piękna unikatowa kareta.
Austin Mini 1983.


Ostatnio edytowano 9 cze 2011, o 14:27 przez TomaszK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 cze 2011, o 14:30 
Offline
VIP

Dołączył(a): 29 sie 2010, o 10:09
Posty: 2056
Lokalizacja: Trójmiasto
VIN:
TomaszK napisał(a):
czy można bezkarnie przestawić sobie kierownice na wielowypuście??



Nie można.

_________________
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 cze 2011, o 15:54 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 wrz 2008, o 08:53
Posty: 1551
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
Pochwały: 1
VIN:
Gdyniak napisał(a):
TomaszK napisał(a):
czy można bezkarnie przestawić sobie kierownice na wielowypuście??



Nie można.

Zbyt ogólne stwierdzenie. Ja uważam, że przestawienie koła kierownicy nie wpływa ujemnie ani na układ kierowniczy, ani na urządzenia elektryczne powiązane z kierownicą. Bo kierownica jest osadzona na osi, a wszystkie urządzenia na obudowie kolumny. Czujnik kąta skrętu jest powiązany z kołem kierownicy. Więc jeśli kolo kierownicy w czasie jazdy na wprost jest skręcone w jedną lub w drugą stronę to czujnik odbiera sygnał skrętu, więc przestawiając koło uzyskujemy poprawny sygnał. To są rozważania czysto teoretyczne. Praktycznie trzeba stwierdzić dlaczego koło w czasie jazdy na wprost jest skręcone, przyczyna może być w układzie jezdnym, i należało by sprawdzić zbieżność, i prawidłowe ustawienie koła kierownicy ustawić na końcówkach drążka.
Czujnik konta skrętu ma swoje ustalone stałe miejsce na obudowie i nie da rady go przestawiać.

_________________
C230K 05' WDB2030401F598521
CLK240
YAMAHA XVS 650 DRAG STAR


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 cze 2011, o 16:52 
Offline
Użytkownik

Dołączył(a): 14 mar 2009, o 10:15
Posty: 932
Lokalizacja: warszawa
VIN:
maurycyWWL napisał(a):
mercmarcin, a gdzie ustawiałeś zbieżność, znaczy się geometrię:)



Jerzy Dobosz
(22) 755-70-85
602-387-776
Grodzisk Mazowiecki, ul. Płocka 14.

Polecam tego gościa, bo zna się na geometrii jak należy, szczególnie w MB

_________________
był W203, W211 aktualnie W204 1.8 kompressor


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 cze 2011, o 10:18 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2011, o 21:05
Posty: 11
Lokalizacja: Gułtowy/Poznań
VIN:
U mnie nareszcie problem z ESP ogarnięty :ok: :ok: Co prawda trwało to ok.2h ale czasu miałem w nadmiarze :rotfl: kierownica idealnie równo nie jest ( minimalnie przestawiła się tym razem w prawo ) ale nie ma najmniejszego wpływu na jazdę.Żadnego ściągania itp. Problem ESP nie zniknął od razu tylko po adaptacji ( odłączona bateria,kiera w krańcowe pozycje - jak to już nieraz było na forum opisywane). Zrobiłem już ponad 350km i "No malfuction" :ostr:
Teraz jeszcze ogarnąć drugi drażliwy temat,który dręczy niejednego forumowicza sądząc po ilości postów w temacie,czyli skrzypienie zawieszenia z przodu :zly:

_________________
Początki z gwiazdą na masce :))
W203 2.2 CDI "Sreberko"


Ostatnio edytowano 10 cze 2011, o 10:27 przez Luzik, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


sklep motoryzacyjny

Sklep internetowy MotoCentrum.pl



Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis komputerowy