Forum Mercedes C klasa W203

Forum Mercedesa klasy C (2000-2007)


Teraz jest 22 sty 2017, o 21:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lis 2015, o 22:13 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2015, o 20:17
Posty: 160
Lokalizacja: Piaseczno
Pochwały: 1
VIN:
Tzn., że komputer do wymiany po takim przebiegu (105 tys)? Zapomniałem jeszcze dodać, że wczoraj byłem na myjni tunelowej z myciem podwozia włącznie.

_________________
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239


Ostatnio edytowano 29 lis 2015, o 22:19 przez ArturA6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lis 2015, o 22:46 
Offline
VIP

Dołączył(a): 18 lut 2015, o 10:52
Posty: 195
Lokalizacja: Wrocław
VIN: brak VIN
Może komputer to zbyt szumnie powiedziane to jest moduł komfortu i takie rzeczy się zdarzają bez względu na przebieg, pociesze Cię że to nie jest koszt który by Cię zrujnował. Natomiast powinieneś to sprawdzić :)

_________________
Diagnostyka Star Diagnosis, Lexia, Clip, Vas o szczegóły zapytaj na PW.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lis 2015, o 22:49 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2015, o 07:17
Posty: 959
Lokalizacja: LBN
VIN:
edelos997 napisał(a):
Podejrzewałbym, że SAM :)

Też miałem to pisać, ale właśnie ... rocznik jakoś nie pasuje :mysli:
Ale może i faktycznie auto "nałapało wilgoci" - np gąbki, którymi jest obłożony tylni sam ...

_________________
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE
2007 WDB2032461F939268


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2015, o 06:43 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2015, o 20:17
Posty: 160
Lokalizacja: Piaseczno
Pochwały: 1
VIN:
A w którym miejscu znajdę SAM-a?Czy z jego zawilgoceniem należy wiązać też błąd alternatora,czy tylko te ostatnie?No i co jeśli błędy poza alternatorem przestaną wyskakiwać?Traktować to jako incydentalny przypadek?Czy jednak wywalić SAM-a?

[ Dodano: 2015-11-30, 09:04 ]
Dzisiaj rano odpaliłem bez żadnych błędów. Czy można sprawdzić SAM-a poprzez SD, czy tylko organoleptycznie?Bo rozumiem, że zajrzenie do modułu polega na sprawdzeniu, czy nie ma tam wody?

_________________
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239


Ostatnio edytowano 30 lis 2015, o 06:52 przez ArturA6, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2015, o 11:18 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2012, o 11:25
Posty: 5913
Lokalizacja: Katowice
VIN:
Artur posprawdzaj wszystkie przewody i mocowanie przy alternatorze. Wyciągali go do wymiany rozrządu na bank i może czegoś nie dopatrzono przy montażu z powrotem albo przedzwoń do kolegi NOC i niech sprawdzą. :tak:

_________________
CL203 WDB2037461A802397

Chcesz kupić oryginalne części z ASO MB, to skontaktuj się z tym gościem member8010.html ... tu na forum. :tak:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2015, o 12:23 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2015, o 20:17
Posty: 160
Lokalizacja: Piaseczno
Pochwały: 1
VIN:
Rozmawiałem z warsztatem na Regulskiej i praktycznie na 99% wszystko wskazuje na padający akumulator, który pomimo tego, że był wymieniany w tamtym roku, to auto stało bez rozruchu może nawet kilka miesięcy.

_________________
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2015, o 12:30 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2012, o 11:25
Posty: 5913
Lokalizacja: Katowice
VIN:
I co ... tak nagle padł akurat po wymianie rozrządu a wcześniej hulał bez zarzutu jak był nie ruszany? :mysli: Dziwne. Tak czy owak jesli to zregnerować go i wio skoro jest roczny jak mówiłeś. :mysli:

_________________
CL203 WDB2037461A802397

Chcesz kupić oryginalne części z ASO MB, to skontaktuj się z tym gościem member8010.html ... tu na forum. :tak:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2015, o 12:41 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2015, o 20:17
Posty: 160
Lokalizacja: Piaseczno
Pochwały: 1
VIN:
Tak naprawdę to rozrząd robiłem miesiąc po zakupie auta, a nikt mi nie powiedział, że np. od długiego stania auta padł akumulator i go podładowali. Nie mogę wykluczyć tej ewentualności z uwagi na to, że zbyt dużo nim nie jeździłem między zakupem, a wymianą rozrządu. Być może przyszły chłodniejsze dni i bateria szybciej padła, a to zbiegło się w czasie wymiany rozrządu. Ponadto powiedzieli mi w warsztacie, że te błędy od innych czujników mogą być od niskiego poziomu napięcia akumulatora.

[ Dodano: 2015-11-30, 12:46 ]
A wracając do akumulatora to 77Ah wystarczy?

_________________
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2015, o 17:25 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2015, o 07:17
Posty: 959
Lokalizacja: LBN
VIN:
ArturA6 napisał(a):
A wracając do akumulatora to 77Ah wystarczy?

Niby pod twój VIN w EPC pokazuje A 000 982 31 08 czyli 74Ah, czyli 77Ah powinien jak najbardziej być :ok:

Przykładowo pod mój VIN podaje A 000 982 33 08 czyli 100Ah :mysli:

_________________
:mb: W203 T C180K AVANTGARDE
2007 WDB2032461F939268


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2015, o 18:21 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2015, o 20:17
Posty: 160
Lokalizacja: Piaseczno
Pochwały: 1
VIN:
Sprawcą okazał się akumulator, który miał prąd rozruchowy na poziomie zaledwie 510 A, tak więc te bezczynne stanie auta zrobiło swoje. Teraz włożyłem BANNER POWER BULL PROFESSIONAL 77AH 680A P+.

_________________
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2015, o 18:36 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2012, o 11:25
Posty: 5913
Lokalizacja: Katowice
VIN:
Na Ozyrysa :szok: ... zamiast akumulator przeczytałem wcześniej, że pada alternator od stania i stąd moja myśl w wypowiedziach. Nie będę edytował. Ważne, że problem rozwiązany Artur. Przepraszam. :wstyd: :ok:

_________________
CL203 WDB2037461A802397

Chcesz kupić oryginalne części z ASO MB, to skontaktuj się z tym gościem member8010.html ... tu na forum. :tak:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2015, o 18:39 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2015, o 20:17
Posty: 160
Lokalizacja: Piaseczno
Pochwały: 1
VIN:
Spoko :haha: Ważne, że udało się problem rozwiązać. Dzięki za wypowiedzi :ok:

[ Dodano: 2016-01-01, 22:22 ]
Dzisiaj miałem migający komunikat "Battery alternator visit workshop",który pojawił się dopiero w momencie,gdy moja druga Połówka zamiast jedynki,wrzuciła trójkę i jak wiadomo zrobiła kilka kangurków :oczko: Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika błąd zniknął i już dzisiaj nie wrócił. Czy jest taka ewentualność,że komputer złapał błąd alternatora wynikający z tego chwilowego szarpania silnikiem i zbyt niskich obrotów?

[ Dodano: 2016-01-04, 08:43 ]
Wczoraj przed odpaleniem włączyłem pomiar napięcia akumulatora i pokazywało 12,5V. W trakcie odpalania spadło do 10.9-11.1V Następnie napięcie skoczyło do zaledwie 11.9V i trzymało tak przez około 10 minut jazdy. Po tym czasie wyrzuciło błąd czujnika zmierzchu i ABS i za chwilę napięcie wzrosło do prawidłowej wartości 14,2V. Czyżby regulator napięcia się kończył?

[ Dodano: 2016-01-05, 14:35 ]
Awaria usunięta w warsztacie na ul.Regulskiej 56a. Okazało się, że alternator padał.Koszty:
1. Regeneracja alternatora (wirnik,koło,łożysko,usługa) - 390 zł
2. Demontaż i montaż alternatora -150 zł
łącznie: - 540 zł

_________________
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sty 2016, o 17:51 
Offline
VIP

Dołączył(a): 8 lut 2015, o 10:08
Posty: 165
Lokalizacja: Z miasta
VIN:
Wymieniłem ostatnio akumulator ponieważ stary już mi siadł ... przed wymianą starego pojawił się ten nieszczęsny komunikat .... załadowałem nowy akumulator jego napięcie komputer pokazał na 12,5V po 3 dniach pokazał już 12,3V zrobiłem 80 km trasę napięcie wróciło do 12,5V ... dodam iż komunikat nadal się pojawia .. regulator napięcia raczej w normie ponieważ ładowanie jest 13,8 -14,2 .. myślę że alternator też ok bo skoro ładuje w jakimś stopniu .. a może za słabo ładuje ?? .... wspomnę jeszcze że gdy miałem stary aku i podłączyłem na kabel od innego auta bo nie mogłem odpalić to błędu nie było bo komputer "widział" inny aku i pokazało napięcie 12,8 V

Więc teraz się zastanawiam czy ten komunikat to problem niedoładowanego nowego aku ??
Może ten błąd trzeba wykasować za pomocą SD i będzie już ok ??
Jakie pokazuje wam napięcia w waszych autach na aku ??

_________________
C180 1.8 Kompressor Kombi Elegance
WDB2032461F297679


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sty 2016, o 19:44 
Offline
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 sie 2015, o 20:17
Posty: 160
Lokalizacja: Piaseczno
Pochwały: 1
VIN:
Nawet się nie zastanawiaj, tylko szukaj warsztatu ogarniającego alternatory.

_________________
Mercedes C180 Kompressor CLASSIC 143 KM kombi 2004 r.
WDB2032461F600239


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 16 sty 2016, o 22:23 
Offline
VIP

Dołączył(a): 8 lut 2015, o 10:08
Posty: 165
Lokalizacja: Z miasta
VIN:
ArturA6 mówisz że aż tak źle ? :) ogarnę jakiś warsztat żeby mi sprawdzili alternator i jego ładowanie... jeśli alternator będzie ok to podłączę pod prostownik by doładować aku bo póki co na dłuższą trasę się nie wybieram ...

12,8 V przy pełnym naładowaniu,
12,7 V – przy naładowaniu do 90%,
12,6 V – przy naładowaniu do 80%,
12,5 V – przy naładowaniu do 60%

Jeśli przyjąć powyższe wartości mój aku ma w tej chwili około 60% napięcia spoczynkowego .. czyli komunikat ma prawo się pojawiać .. co nie wyklucza uszkodzonego alternatora

_________________
C180 1.8 Kompressor Kombi Elegance
WDB2032461F297679


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


sklep motoryzacyjny

Sklep internetowy MotoCentrum.pl



Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group