Zamrzaja przewody klimatyzacji
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 cze 2021, o 21:15
- VIN: WDC2030422r152759
Zamrzaja przewody klimatyzacji
Kupiłem samochód z "klimatyzacja do nabicia " i przyszło mi wymienić po tygodniu czasu sprężarkę. Tak więc zrobiłem na nowych i markowych częściach: sprężarka, chłodnica, zawór rozprężny + płukanie układu, nabicie i sprawdzenie szczelności - wszystko jest okej, ale po dłuższej jeździe zaczyna mi zamarzać parownik do takiego stopnia, że ciepłe ogrzewanie nie leci z nawiewu. Dotychczas jeździłem wokół komina i nie zauważyłem tego zjawiska, co powinienem sprawdzić? Czytałem o jakimś czujniku natężenia mocy klimatyzacji, ale gdzie on się znajduje? A może coś innego? Zawór wysokiego i niskiego ciśnienia jest biały aż do grodzi
Jak się zatrzymam i chwilę postoje na wolnych obrotach to wszystko wraca do normy
Jak się zatrzymam i chwilę postoje na wolnych obrotach to wszystko wraca do normy
wdc2030422r152759
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3377
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Zamrzaja przewody klimatyzacji
Jak długo była pusta to masz zabity osuszacz przy chłodnicy klimy. Masz go przy chłodnicy klimy na pionowo przy prawej lampie (pod nakrętką na górze chłodnicy klimy - wersja z wkładem) lub pod spodem chłodnicy klimy na poziomo (metalowa tuleja z rurkami) - zależy od rocznika auta.
-
- VIP
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 cze 2021, o 21:15
- VIN: WDC2030422r152759
Re: Zamrzaja przewody klimatyzacji
Wymieniałem go wraz z chłodnica klimatyzacji.Przybek pisze: ↑14 lis 2021, o 16:53 Jak długo była pusta to masz zabity osuszacz przy chłodnicy klimy. Masz go przy chłodnicy klimy na pionowo przy prawej lampie (pod nakrętką na górze chłodnicy klimy - wersja z wkładem) lub pod spodem chłodnicy klimy na poziomo (metalowa tuleja z rurkami) - zależy od rocznika auta.
Zauważyłem również, że nie tylko podczas jazdy zamarzają przewody - ale też na postoju. Czytałem o jakimś czujniku przy parowniku, gdzie on się znajduje? Czyściłem dzisiaj odpływy klimatyzacji i parownik przez otwór i nic nie znalazłem, oprócz plastików od nawiewu nóg z tyłu.
Wypowiadali się, że jakiś czujnik jest przy parowniku, a gdzie indziej czytałem że jednak przy chłodnicy klimatyzacji. Gdzie szukać?
wdc2030422r152759
-
- VIP
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 cze 2021, o 21:15
- VIN: WDC2030422r152759
Re: Zamrzaja przewody klimatyzacji
Mała aktualizacja.
Błędów z Delphi brak, jedynie standardowo klapki i silnik nastawnika. Do tego stare błędy - niskie ciśnienie i inne takie
Na warsztacie odessany gaz (nic nie ubyło, równe 750g) i sprawdzone ciśnienie - 10, 2 niezależnie od dodania gazu, jeżeli to ma jakieś znaczenie.
Jak zamarzało tak zamarza dalej, jedynie dostałem upomnienie, żeby następnym razem kupić regenerowana sprężarke, a nie "chińczyka" nissen
Co mogę dalej zrobić, jak jest prawie wszystko oprócz parownika nowe? Płukać dalej, szukać jakis czujników, sterownik klimy walnięty, jakieś inne rzeczy?
Błędów z Delphi brak, jedynie standardowo klapki i silnik nastawnika. Do tego stare błędy - niskie ciśnienie i inne takie
Na warsztacie odessany gaz (nic nie ubyło, równe 750g) i sprawdzone ciśnienie - 10, 2 niezależnie od dodania gazu, jeżeli to ma jakieś znaczenie.
Jak zamarzało tak zamarza dalej, jedynie dostałem upomnienie, żeby następnym razem kupić regenerowana sprężarke, a nie "chińczyka" nissen
Co mogę dalej zrobić, jak jest prawie wszystko oprócz parownika nowe? Płukać dalej, szukać jakis czujników, sterownik klimy walnięty, jakieś inne rzeczy?
wdc2030422r152759
-
- Użytkownik
- Posty: 90
- Rejestracja: 14 paź 2018, o 23:07
- VIN: WDB2030461A705629
Re: Zamrzaja przewody klimatyzacji
Może zawór rozprężny trzyma? A z kratek leci zimne?
-
- VIP
- Posty: 64
- Rejestracja: 15 cze 2021, o 21:15
- VIN: WDC2030422r152759
Re: Zamrzaja przewody klimatyzacji
Plukalem parownik pompa z płynem, wymieniłem już drugi zawór rozprężny i dalej to samo.
Zastanawiam się, czy może to być spowodowane zbyt słabym przepływem powietrza? Szybciej zamarza jak mam włączony ciepły nawiew i ustawione na poziom nizszy niż 4, a zrobiłem test jadąc na najwyższym poziomie dmuchawy, mając ustawione na najniższą temperature i nic nie zamarzało. Gruby był zimny, a mniejszy gorący - czyli tak jak powinno być.
Czy można jakoś parownik wyczyścić bez demontowania deski? Podejrzewam, że może jakiś syf się nazbierał bo może któryś z właścicieli zwlekał z wymiana filtra kabinowego.
Jak wiem, nie można dostać się do parownika i zobaczyć jego stan, ale pomyślałem nad jednym sposobem, który chyba jeszcze nikt nie próbował. Chciałem zdemontować wentylator kabiny i tunel, który jest na tych metalowych zatrzaskach i mam pytanie - widać w ogóle stąd parownik? Według schematów tak, ale nie wiem jak w praktyce. Wjechalbym wtedy tam z odkurzaczem i wurthem albo alkoholem i nawalił tam na błysk.
Ciśnienie wzorowe, jedynie problem z klapami na nogi i klapa powietrza zmieszanego z prawej strony - ale to chyba nie ogranicza przepływu powietrza?
Zastanawiam się, czy może to być spowodowane zbyt słabym przepływem powietrza? Szybciej zamarza jak mam włączony ciepły nawiew i ustawione na poziom nizszy niż 4, a zrobiłem test jadąc na najwyższym poziomie dmuchawy, mając ustawione na najniższą temperature i nic nie zamarzało. Gruby był zimny, a mniejszy gorący - czyli tak jak powinno być.
Czy można jakoś parownik wyczyścić bez demontowania deski? Podejrzewam, że może jakiś syf się nazbierał bo może któryś z właścicieli zwlekał z wymiana filtra kabinowego.
Jak wiem, nie można dostać się do parownika i zobaczyć jego stan, ale pomyślałem nad jednym sposobem, który chyba jeszcze nikt nie próbował. Chciałem zdemontować wentylator kabiny i tunel, który jest na tych metalowych zatrzaskach i mam pytanie - widać w ogóle stąd parownik? Według schematów tak, ale nie wiem jak w praktyce. Wjechalbym wtedy tam z odkurzaczem i wurthem albo alkoholem i nawalił tam na błysk.
Ciśnienie wzorowe, jedynie problem z klapami na nogi i klapa powietrza zmieszanego z prawej strony - ale to chyba nie ogranicza przepływu powietrza?
wdc2030422r152759
-
- VIP
- Posty: 86
- Rejestracja: 7 lis 2016, o 14:55
- VIN: WDB2037061A417194
- Lokalizacja: Sanok
Re: Zamrzaja przewody klimatyzacji
Cześć, poradziłeś sobie z problemem? Czujnik temperatury parownika powinien odcinać nadmierne zaangażowanie sprężarki aby nie dopuścić do zamarznięcia parownika. Jego min temp powinna wynosić ok 2 stopnie C. Wiec „fachowe” rady „mechanikuuuf” co do sprężarki nissensa bym sobie darował.
W sd tez jest taka opcja, że sprężarka non-stop będzie utrzymywała temp ok 2 stopnie lub zależne od wilgotności powietrza - wtedy temp parownika jak system nie dostaje informacji, że ma mocno chłodzić podwyższa sobie temp parownika oszczędzając trochę sprężarkę i co za tym idzie z uwagi na jej obciążenie zużycie paliwa powinno być zauważalnie mniejsze. Natomiast te 2 opcje tak czy inaczej nie mają wpływu na zamarzanie parownika.
Nawet minimalnie otwarty nawiew nie powinien doprowadzać do marznięcia parownika. Sd i dane rzeczywiste pokazały by prawdę.
W sd tez jest taka opcja, że sprężarka non-stop będzie utrzymywała temp ok 2 stopnie lub zależne od wilgotności powietrza - wtedy temp parownika jak system nie dostaje informacji, że ma mocno chłodzić podwyższa sobie temp parownika oszczędzając trochę sprężarkę i co za tym idzie z uwagi na jej obciążenie zużycie paliwa powinno być zauważalnie mniejsze. Natomiast te 2 opcje tak czy inaczej nie mają wpływu na zamarzanie parownika.
Nawet minimalnie otwarty nawiew nie powinien doprowadzać do marznięcia parownika. Sd i dane rzeczywiste pokazały by prawdę.
W203, 220 CDI Sport Coupe, 2002r.