Wyłącza się klima i pojawia komunikat Coolant visit workshop
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
- VIN:
Wyłącza się klima i pojawia komunikat Coolant visit workshop
Witam. Co jakiś czas zapala mi się COOLANT visit workshop (włącza się wentylator) mimo iż mam poziom płynu odpowiedni, ale zauważyłem że co jakiś czas klima mi nie chłodzi. Raz działa raz nie. Czy ten komuniat może miec wpływ na poprawną pracę klimy.Czy to tylko zbieg okoliczności.
W203 cdi270 2001 r
W203 cdi270 2001 r
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2010, o 22:09 przez pelton, łącznie zmieniany 1 raz.
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Użytkownik
- Posty: 25
- Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
- VIN:
- Kompresssor
- VIP
- Posty: 1472
- Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
- VIN:
- Lokalizacja: PL
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
- Gerri
- expert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
- VIN: WAUZZZ8P9BA087930
- Lokalizacja: Limerick
Nie masz racji. Klima wyłącza się dlatego, żeby nie obciążać dodatkowo układu chłodzenia. Obciążenie jest dwojakie:pleban pisze:Ten komunikat nie ma nic wspólnego z klimatyzacją.
System informuje cię o złym chłodzeniu silnika.
- dodatkowa moc pobierana przez kompresor podnosi temperaturę silnika
- chłodnica klimatyzacji (skraplacz) dodatkowo podnosi temperaturę powietrza przepływającego poprzez chłodnicę główną
I to nie jest tak, że jest "złe chłodzenie silnika" - gdyż chłodzenie może być perfekcyjne, ale któraś z danych na ten temat nie dociera do sterownika silnika i układ dla pewności ustawia wszystkie rzeczy w ten sposób, żeby było minimalne obciążenie zbędnymi agregatami i maksymalne chłodzenie. W warunkach awaryjnych lepiej żeby silnik był niedogrzany niż przegrzany.
Na koniec ciekawostka: We wcześniejszych modelach Mercedesa (124, 201, 126 - tych, które kompresor klimatyzacji miały ze sprzęgiełkiem magnetycznym) po wciśnięciu kick-downu również wyłączał się kompresor klimatyzacji. Niby na pierwszy rzut oka też nie ma związku, a jak się głębiej zastanowić - to jednak związek jest...