Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie
Moderator: Dziki Mar
- cutin
- Użytkownik
- Posty: 20
- Rejestracja: 12 lut 2017, o 09:36
- VIN: wdb2093611f019807
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnie
Przyczyną był wyłamany ząb w trybie przekładni silnika. I zrobiłem to bez zdejmwania całej deski.
Podsyłam link to naprawy:Naprawa nawiewu na szybę bez zdejmowania deski Mercedes CLK w209
Równolegle wymieniałem też ramię silnika nadmuchu na nogi i też stworzę do tego tutorial ale chyba tego jest już dużo w Internecie.
Podsyłam link to naprawy:Naprawa nawiewu na szybę bez zdejmowania deski Mercedes CLK w209
Równolegle wymieniałem też ramię silnika nadmuchu na nogi i też stworzę do tego tutorial ale chyba tego jest już dużo w Internecie.
Mercedes CLK 240 w209 '02 Elegance 722.6
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 gru 2017, o 08:45
- VIN: WDB2030351A125183
Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnie
Witam jak dostać sie do tych klapek? Czy musze rozebrać całą konsole?
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie
Piszę w tym temacie żeby nie zakładać nowego a problem bardzo podobny i częściowo rozwiązanie opisane. Jednak u mnie jest trochę inaczej bo nie ma tego słynnego stukania a nawiew na przednią szybę nie chce się poprawnie przestawiać. Opisze w skrócie to może ktoś coś doradzi.
- Przestawiam nawiew na szybę na większej prędkości wiatraka 4 lub mocniej i jest wszystko ok
- Włączam tryb odmrażanie przedniej szyby to wszystko ok ( bo też używa dużej prędkości nadmuchu )
- Przestawiam nawiew na szybę na mniejszej prędkości wiatraka 1-3,5 i zamknie wszystkie inne wyloty ale NIE otworzy tego na szybę i nawiew dusi się
- Z diagnostyki pokazuje "Błąd B1598 Aktuator klapy odmrażacza lewy i prawy zablokowany" ( błąd chwilowy, nieciągły )
- Brak klikania, stukania silniczka M2/16 pod deską rozdzielczą po przekręceniu kluczyka i w trakcie zmiany kierunku nawiewów
Bardzo ważne z tym Wszystko OK u mnie oznacza, że działa z jednym małym ALE. Zmiana nadmuchu np. z kratek środkowych wygląda tak:
1. Zamyka nawiew z kratek środkowych.
2. Otwiera nawiew na szybę na 3s
3. Zamyka nawiew na szybę na 3s i dusi go tak.
4. Znów otwiera nawiew na szybę i już dmucha.
Czy u Was też tak jest, że otworzy - zamknie, zdusi - znów otworzy ? Po co to tak robi ? To mnie najbardziej nurtuje na razie.
Z jednej strony można powiedzieć, że wymienić silniczek i powinno być lepiej a z drugiej strony nie ma jednoznacznych objawów że silniczek jest uszkodzony a robota z wymianą wredna. Co jeszcze może być nie tak ?
- Przestawiam nawiew na szybę na większej prędkości wiatraka 4 lub mocniej i jest wszystko ok
- Włączam tryb odmrażanie przedniej szyby to wszystko ok ( bo też używa dużej prędkości nadmuchu )
- Przestawiam nawiew na szybę na mniejszej prędkości wiatraka 1-3,5 i zamknie wszystkie inne wyloty ale NIE otworzy tego na szybę i nawiew dusi się
- Z diagnostyki pokazuje "Błąd B1598 Aktuator klapy odmrażacza lewy i prawy zablokowany" ( błąd chwilowy, nieciągły )
- Brak klikania, stukania silniczka M2/16 pod deską rozdzielczą po przekręceniu kluczyka i w trakcie zmiany kierunku nawiewów
Bardzo ważne z tym Wszystko OK u mnie oznacza, że działa z jednym małym ALE. Zmiana nadmuchu np. z kratek środkowych wygląda tak:
1. Zamyka nawiew z kratek środkowych.
2. Otwiera nawiew na szybę na 3s
3. Zamyka nawiew na szybę na 3s i dusi go tak.
4. Znów otwiera nawiew na szybę i już dmucha.
Czy u Was też tak jest, że otworzy - zamknie, zdusi - znów otworzy ? Po co to tak robi ? To mnie najbardziej nurtuje na razie.
Z jednej strony można powiedzieć, że wymienić silniczek i powinno być lepiej a z drugiej strony nie ma jednoznacznych objawów że silniczek jest uszkodzony a robota z wymianą wredna. Co jeszcze może być nie tak ?
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie
Ogólnie na pierwszej stronie tego tematu masz przedstawione informacje. Np. że nie zawsze będzie stukać, że zazwyczaj stuka połamana prowadnica a nie silnik, że czasem mogą się tak dotrzeć, że nie będzie słychać, że w trybie silnika może być wyłamany ząb przez co będzie albo nie domykał albo trzymał zamkniętą. Jeśli wyrzuca Ci błąd i wiesz organoleptycznie, że coś się z klapami dzieje,to rozbierz.
PS. Czy ta zmiana nadmuchu odbywa się w trybie manualnym przy stałej prędkości nadmuchu czy na auto? Zazwyczaj jest tak, że po ustabilizowaniu pracy klimatyzacji, dmucha na szybę, na nogi oraz na boki na szybę. Bardzo rzadko dmucha z kratek środkowych. Tylko w lecie, żeby szybciej schłodzić.
PS. Czy ta zmiana nadmuchu odbywa się w trybie manualnym przy stałej prędkości nadmuchu czy na auto? Zazwyczaj jest tak, że po ustabilizowaniu pracy klimatyzacji, dmucha na szybę, na nogi oraz na boki na szybę. Bardzo rzadko dmucha z kratek środkowych. Tylko w lecie, żeby szybciej schłodzić.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie
Zmiana odbywa się manualnie ze stałą prędkością 2-3 bo teraz zazwyczaj jeżdżę z nawiewem na kratki środkowe ( strzałka na twarz kierowcy w panelu klimy )
To dziwne zachowanie otworzy-zamknie-otworzy odbywa się także jak wcisnę przycisk odmrażania przedniej szyby gdzie wszystko już jest sterowane automatycznie.
Z trybem Auto masz rację, że dzieli nadmuch na różne strefy tylko czasem u mnie to zadziała a czasem nie. Wtedy nie otworzy na szybę a z boków środka i nóg dmucha bardziej niż powinno. Oczywiście mam na myśli już kilka minut po uruchomieniu auta bo wiem, że na początku nigdy nie dmucha na szybę ( chyba tzw. przewietrzanie, gdzieś o tym czytałem ).
Pozostaje mi tylko wymienić silniczek i mieć nadzieję, że to rozwiązanie wszystkich problemów. Dzieki za rady.
To dziwne zachowanie otworzy-zamknie-otworzy odbywa się także jak wcisnę przycisk odmrażania przedniej szyby gdzie wszystko już jest sterowane automatycznie.
Z trybem Auto masz rację, że dzieli nadmuch na różne strefy tylko czasem u mnie to zadziała a czasem nie. Wtedy nie otworzy na szybę a z boków środka i nóg dmucha bardziej niż powinno. Oczywiście mam na myśli już kilka minut po uruchomieniu auta bo wiem, że na początku nigdy nie dmucha na szybę ( chyba tzw. przewietrzanie, gdzieś o tym czytałem ).
Pozostaje mi tylko wymienić silniczek i mieć nadzieję, że to rozwiązanie wszystkich problemów. Dzieki za rady.
-
- Użytkownik
- Posty: 40
- Rejestracja: 6 sty 2016, o 17:51
- VIN: WDB2030041A075511
- Lokalizacja: Nysa
Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie
mi stukało po zapaleniu to miałem uszkodzoną klapkę ale na szczęście za radiem bo wiem że za radiem napewno są dwie
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie
No i mam nadzieje że ustawienie na panelu klimy strzałka na twarz kierowcy, to ma dmuchać w środkowe kratki, boczne i ta centralną pod szybą.
Natomiast ustawienie na panelu klimy strzałka w górę to dmucha wtedy prawidłowo tylko z tych dwóch nawiewów pod samą szybą?
Natomiast ustawienie na panelu klimy strzałka w górę to dmucha wtedy prawidłowo tylko z tych dwóch nawiewów pod samą szybą?
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie
Aż poszedłem sprawdzić i tak pierwsze 30 sekund to przewietrzanie następnie:
- ustawienie na przód(na twarz) dmucha kratką środkową podwójną, kratkami bocznymi regulowanymi oraz kratką środkową na desce w kształcie trójkąta
- ustawienie na dół (na nogi) dmucha tylko dołem
- ustawienie na górę (na szybę) dmucha kratkami przy szybie czołowej, oraz kratkami bocznymi nieregulowanymi na szyby boczne. Tak ma być. To bardzo ważne, gdyż można odnieść mylne wrażenie nieprawidłowego działania nawiewu.
W ustawieniu na górę dmucha na szybę czołową oraz kratkami (małe kratki nieregulowane) na szyby boczne.
- ustawienie na przód(na twarz) dmucha kratką środkową podwójną, kratkami bocznymi regulowanymi oraz kratką środkową na desce w kształcie trójkąta
- ustawienie na dół (na nogi) dmucha tylko dołem
- ustawienie na górę (na szybę) dmucha kratkami przy szybie czołowej, oraz kratkami bocznymi nieregulowanymi na szyby boczne. Tak ma być. To bardzo ważne, gdyż można odnieść mylne wrażenie nieprawidłowego działania nawiewu.
W ustawieniu na górę dmucha na szybę czołową oraz kratkami (małe kratki nieregulowane) na szyby boczne.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie
@Dziki Mar potwierdzam to co piszesz. Tak to działa jak wszystko sprawne. Powinieneś chyba ten opis dać na jakiś główny temat w dziale Klimatyzacja.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie
Czyli u Ciebie sytuacja wygląda podobnie?
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie
Dokładnie tak jak w Twoim aucie. Teraz jestem pewny że cała reszta działa poprawnie z wyjątkiem tego nieszczęsnego silniczka.
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie
Raczej jego błędu, bo jeśli dmucha tak jak powinno to nie ma problemu. Lecz jeśli na komputerze wyskoczył błąd to coś musi być na rzeczy.
A jeszcze inaczej. Kasowałeś błąd i pojawił się ponownie?
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
A jeszcze inaczej. Kasowałeś błąd i pojawił się ponownie?
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie
Tak kasowany był ze 3 razy napewno i pojawia się ponownie.
-
- Użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 lis 2017, o 23:32
- VIN: WDB2030041A154737
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie
Rozniez dolaczylem do szczesliwcow, ktorzy maja problemy z nawiewem w203 ;// Po przekreceniu zaplonu bociek klekocze 30 sekund. Okazalo sie, ze uszkodzony jest (moim zdaniem) silniczek nagrzewnicy pod radiem (a203 820 1642). Po obserwacji okazalo sie ze zakres ruchu tych zapadek od nawiewu to okolo 180 stopni natomiast silniczek (po wyjeciu) robi az poltora obrotu. Wiec moim zdaniem powod klekotania jest taki, ze silniczek w pewnym momencie ma zablokowany ruch i przeskakuja zebatki w samym silniczku co powoduje taki dzwiek. Czy to mozliwe ?
I drugie pytanie co powoduje, ze silniczek robi taki duzy ruch, sam silniczek jest zepsuty czy panel sterowania ?
I drugie pytanie co powoduje, ze silniczek robi taki duzy ruch, sam silniczek jest zepsuty czy panel sterowania ?
-
- VIP
- Posty: 923
- Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
- VIN: WDB2030421A649606
Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie
Raczej u większości dźwięk był spowodowany tym, że pęka gniazdo ramenia w kształcie szesciokąta i trzpień od silniczka w pewnym momencie przeskakuje i tak w kółko.
Ale może u Ciebie wyszło jeszcze coś nowego.
Pozycje skrajne silniczka są ustawiane w jakiś nie do końca dobrze mi znany sposób, ale prawdopodobnie przez pomiar prądu jak dojdzie do oporu.
Ciekawe jest że jego pozycja też jest jakoś odczytywana bo na komputerze diagnostycznym można podglądać jej wartość oraz jego min i max.
Ale może u Ciebie wyszło jeszcze coś nowego.
Pozycje skrajne silniczka są ustawiane w jakiś nie do końca dobrze mi znany sposób, ale prawdopodobnie przez pomiar prądu jak dojdzie do oporu.
Ciekawe jest że jego pozycja też jest jakoś odczytywana bo na komputerze diagnostycznym można podglądać jej wartość oraz jego min i max.