Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
cutin
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 12 lut 2017, o 09:36
VIN: wdb2093611f019807
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnie

Post autor: cutin »

Przyczyną był wyłamany ząb w trybie przekładni silnika. I zrobiłem to bez zdejmwania całej deski.

Podsyłam link to naprawy:Naprawa nawiewu na szybę bez zdejmowania deski Mercedes CLK w209

Równolegle wymieniałem też ramię silnika nadmuchu na nogi i też stworzę do tego tutorial ale chyba tego jest już dużo w Internecie.
Mercedes CLK 240 w209 '02 Elegance 722.6
Slawek82
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 28 gru 2017, o 08:45
VIN: WDB2030351A125183

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnie

Post autor: Slawek82 »

Witam jak dostać sie do tych klapek? Czy musze rozebrać całą konsole?
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: Meniu »

Piszę w tym temacie żeby nie zakładać nowego a problem bardzo podobny i częściowo rozwiązanie opisane. Jednak u mnie jest trochę inaczej bo nie ma tego słynnego stukania a nawiew na przednią szybę nie chce się poprawnie przestawiać. Opisze w skrócie to może ktoś coś doradzi.

- Przestawiam nawiew na szybę na większej prędkości wiatraka 4 lub mocniej i jest wszystko ok
- Włączam tryb odmrażanie przedniej szyby to wszystko ok ( bo też używa dużej prędkości nadmuchu )
- Przestawiam nawiew na szybę na mniejszej prędkości wiatraka 1-3,5 i zamknie wszystkie inne wyloty ale NIE otworzy tego na szybę i nawiew dusi się
- Z diagnostyki pokazuje "Błąd B1598 Aktuator klapy odmrażacza lewy i prawy zablokowany" ( błąd chwilowy, nieciągły )
- Brak klikania, stukania silniczka M2/16 pod deską rozdzielczą po przekręceniu kluczyka i w trakcie zmiany kierunku nawiewów

Bardzo ważne z tym Wszystko OK u mnie oznacza, że działa z jednym małym ALE. Zmiana nadmuchu np. z kratek środkowych wygląda tak:

1. Zamyka nawiew z kratek środkowych.
2. Otwiera nawiew na szybę na 3s
3. Zamyka nawiew na szybę na 3s i dusi go tak.
4. Znów otwiera nawiew na szybę i już dmucha.

Czy u Was też tak jest, że otworzy - zamknie, zdusi - znów otworzy ? Po co to tak robi ? To mnie najbardziej nurtuje na razie.

Z jednej strony można powiedzieć, że wymienić silniczek i powinno być lepiej a z drugiej strony nie ma jednoznacznych objawów że silniczek jest uszkodzony a robota z wymianą wredna. Co jeszcze może być nie tak ?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: Dziki Mar »

Ogólnie na pierwszej stronie tego tematu masz przedstawione informacje. Np. że nie zawsze będzie stukać, że zazwyczaj stuka połamana prowadnica a nie silnik, że czasem mogą się tak dotrzeć, że nie będzie słychać, że w trybie silnika może być wyłamany ząb przez co będzie albo nie domykał albo trzymał zamkniętą. Jeśli wyrzuca Ci błąd i wiesz organoleptycznie, że coś się z klapami dzieje,to rozbierz.

PS. Czy ta zmiana nadmuchu odbywa się w trybie manualnym przy stałej prędkości nadmuchu czy na auto? Zazwyczaj jest tak, że po ustabilizowaniu pracy klimatyzacji, dmucha na szybę, na nogi oraz na boki na szybę. Bardzo rzadko dmucha z kratek środkowych. Tylko w lecie, żeby szybciej schłodzić.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: Meniu »

Zmiana odbywa się manualnie ze stałą prędkością 2-3 bo teraz zazwyczaj jeżdżę z nawiewem na kratki środkowe ( strzałka na twarz kierowcy w panelu klimy )

To dziwne zachowanie otworzy-zamknie-otworzy odbywa się także jak wcisnę przycisk odmrażania przedniej szyby gdzie wszystko już jest sterowane automatycznie.

Z trybem Auto masz rację, że dzieli nadmuch na różne strefy tylko czasem u mnie to zadziała a czasem nie. Wtedy nie otworzy na szybę a z boków środka i nóg dmucha bardziej niż powinno. Oczywiście mam na myśli już kilka minut po uruchomieniu auta bo wiem, że na początku nigdy nie dmucha na szybę ( chyba tzw. przewietrzanie, gdzieś o tym czytałem ).

Pozostaje mi tylko wymienić silniczek i mieć nadzieję, że to rozwiązanie wszystkich problemów. Dzieki za rady.
prezes912
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 6 sty 2016, o 17:51
VIN: WDB2030041A075511
Lokalizacja: Nysa

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: prezes912 »

mi stukało po zapaleniu to miałem uszkodzoną klapkę ale na szczęście za radiem bo wiem że za radiem napewno są dwie
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: Meniu »

No i mam nadzieje że ustawienie na panelu klimy strzałka na twarz kierowcy, to ma dmuchać w środkowe kratki, boczne i ta centralną pod szybą.

Natomiast ustawienie na panelu klimy strzałka w górę to dmucha wtedy prawidłowo tylko z tych dwóch nawiewów pod samą szybą?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: Dziki Mar »

Aż poszedłem sprawdzić i tak pierwsze 30 sekund to przewietrzanie następnie:
- ustawienie na przód(na twarz) dmucha kratką środkową podwójną, kratkami bocznymi regulowanymi oraz kratką środkową na desce w kształcie trójkąta
- ustawienie na dół (na nogi) dmucha tylko dołem
- ustawienie na górę (na szybę) dmucha kratkami przy szybie czołowej, oraz kratkami bocznymi nieregulowanymi na szyby boczne. Tak ma być. To bardzo ważne, gdyż można odnieść mylne wrażenie nieprawidłowego działania nawiewu.
W ustawieniu na górę dmucha na szybę czołową oraz kratkami (małe kratki nieregulowane) na szyby boczne.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: Meniu »

@Dziki Mar potwierdzam to co piszesz. Tak to działa jak wszystko sprawne. Powinieneś chyba ten opis dać na jakiś główny temat w dziale Klimatyzacja.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: Dziki Mar »

Czyli u Ciebie sytuacja wygląda podobnie?
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: Meniu »

Dokładnie tak jak w Twoim aucie. Teraz jestem pewny że cała reszta działa poprawnie z wyjątkiem tego nieszczęsnego silniczka.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: Dziki Mar »

Raczej jego błędu, bo jeśli dmucha tak jak powinno to nie ma problemu. Lecz jeśli na komputerze wyskoczył błąd to coś musi być na rzeczy.
A jeszcze inaczej. Kasowałeś błąd i pojawił się ponownie?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: Meniu »

Tak kasowany był ze 3 razy napewno i pojawia się ponownie.
Dareczek111
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 18 lis 2017, o 23:32
VIN: WDB2030041A154737
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: Dareczek111 »

Rozniez dolaczylem do szczesliwcow, ktorzy maja problemy z nawiewem w203 ;// Po przekreceniu zaplonu bociek klekocze 30 sekund. Okazalo sie, ze uszkodzony jest (moim zdaniem) silniczek nagrzewnicy pod radiem (a203 820 1642). Po obserwacji okazalo sie ze zakres ruchu tych zapadek od nawiewu to okolo 180 stopni natomiast silniczek (po wyjeciu) robi az poltora obrotu. Wiec moim zdaniem powod klekotania jest taki, ze silniczek w pewnym momencie ma zablokowany ruch i przeskakuja zebatki w samym silniczku co powoduje taki dzwiek. Czy to mozliwe ? ;)
I drugie pytanie co powoduje, ze silniczek robi taki duzy ruch, sam silniczek jest zepsuty czy panel sterowania ?
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Stukanie pod konsolą po przekręceniu kluczyka - wyjaśnienie

Post autor: Meniu »

Raczej u większości dźwięk był spowodowany tym, że pęka gniazdo ramenia w kształcie szesciokąta i trzpień od silniczka w pewnym momencie przeskakuje i tak w kółko.

Ale może u Ciebie wyszło jeszcze coś nowego.

Pozycje skrajne silniczka są ustawiane w jakiś nie do końca dobrze mi znany sposób, ale prawdopodobnie przez pomiar prądu jak dojdzie do oporu.

Ciekawe jest że jego pozycja też jest jakoś odczytywana bo na komputerze diagnostycznym można podglądać jej wartość oraz jego min i max.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”