pytanie do ekspertów (sprężarka klimy)

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

abc

[ Dodano: 2010-06-21, 22:16 ]
def
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

No, co nieco już mam - hehe... kiedyś to już nawet widziałem w WISie... ;)
Bardziej szukałem w stronę pomiarów elektrycznych - rezystancja cewki elektromagnesu sprzęgła albo wartość prądu pobieranego - jedno z 2 wyniknie przy zastosowaniu prawa Ohma...
Możliwe, że to wina samej cewki lub zużycia bezpiecznika topikowego w cewce, o którym mowa w dokumentach... wszak u mnie usterka pojawiła się w upały... i trwa nadal...
Ewentualnie wina czujnika ciśnienia czynnika. Pamiętam, że wskazania na maszynie i na TAU różniły się ok. 1 Bar. Przy różnicy 2 Bar zalecają wymienić czujnik.
Trza się wziąć i pokombinować, bo ponowne upały i wyjazd wakacyjny tuż tuż...

Ale i tak masz u mnie pomagasa przy najbliższej okazji :ok:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

jjanicki pisze: Bardziej szukałem w stronę pomiarów elektrycznych - rezystancja cewki elektromagnesu sprzęgła albo wartość prądu pobieranego
A można takie informacje znaleźć w WIS?
Ale i tak masz u mnie pomagasa przy najbliższej okazji :ok:
:hurra:

To co jest wklejone, było w dziale głównym: Klimatyzacja i potem znowu --> Klimatyzacja. Jest podpunkt; sprężarka klimy, ale tam tych informacji nie ma.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
pelton
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
VIN:

JAk sprawdzic spręzarkę??

Post autor: pelton »

Witam. Mam pytanie: czy żeby sprawdzić czy padła sprężarka wystarczy podać + z aku na cewkę sprzęgła w sprężarce? Jak się kręci to dobra a jak nie to padła??? Bo u mnie nie dochodzi + do spręzarki i jak podaję go z aku to też nic się nie kręci? Więc gdzie tkwi przyczyna w niedziałającej klimie??
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Niekoniecznie sprężarka. Może samo sprzęgło...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
pelton
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
VIN:

Post autor: pelton »

Jak podam plusa bezpośrednio na sprężarkę to słychać takie "tyknięcie", tak jak by łapała cewka sprzęgła i jak próbuje je ręką kręcić to się kręci. Więc nie wiem co jest nie tak.
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Tyknięcie może świadczyć o tym, że sprzęgło załapuje. Zresztą widać to po zajrzeniu pod maskę - kiedy sprzęgło jest załączone, kręci się całość, gdy rozłączone - kręci się tylko koło pasowe, a przednia część całości stoi nieruchomo w odstępie ok. 2-3mm od reszty...
Poobserwuj...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
wicium
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 6 lis 2008, o 21:01
VIN:
Lokalizacja: Łódż

Post autor: wicium »

Kompresssor, Witam kolego czy pomógł byś mi w zdobyciu programu WIS.Mam c klasę w 203 sport coupe i trochę zagadnień do rozwiązania
C 230 Sport Coupe \`02
WDB 2037471A305722
Awatar użytkownika
73tomaszek
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 23 gru 2008, o 22:49
VIN:
Lokalizacja: kielce

Post autor: 73tomaszek »

witam,nadal przerabiam temat,mam kolejne pytanie:
-czy w momencie załączenia klimy powinien załączyć się wiatrak na chłodnicy?niezależnie od temp. silnika?
Awatar użytkownika
Edi2
Użytkownik
Posty: 173
Rejestracja: 12 paź 2009, o 12:57
VIN:
Lokalizacja: Polska

Post autor: Edi2 »

wicium pisze:Kompresssor, Witam kolego czy pomógł byś mi w zdobyciu programu WIS.Mam c klasę w 203 sport coupe i trochę zagadnień do rozwiązania
Sobiesław Zasada
ul. Aleksandrowska 11
91-201 Łódź
Tel. +48 42 650 25 00
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

73tomaszek pisze:witam,nadal przerabiam temat,mam kolejne pytanie:
-czy w momencie załączenia klimy powinien załączyć się wiatrak na chłodnicy?niezależnie od temp. silnika?
Tak.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”