Problem z dmuchawą nawiewu w kabinie
Moderator: Dziki Mar
-
- VIP
- Posty: 52
- Rejestracja: 12 maja 2010, o 20:20
- VIN:
- Lokalizacja: Świdwin
V126 pojadę dopiero po niedzieli na stację SD ponieważ jestem chory.. a od kombinowania co jest wadliwe, zepsute czy uszkodzone- głowa już mnie rozbolała... ciężko jest mi wytłumaczyć temu fachowcowi aby wstawił mego MB na SD bo on wie swoje a klient jest upierdliwy .. śle pozdrowienia PANIE KLIMA U PANA DZIAŁA NIE DZIAŁA NADMUCH A TO DWIE RÓŻNE RZECZY i gadaj tu z takim chłop swoje a koń swoje ..... śle pozdrowienia
C220 W203 Combi 2002 2,2CDI 143KM AUTOMAT
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 52
- Rejestracja: 12 maja 2010, o 20:20
- VIN:
- Lokalizacja: Świdwin
Nie wytrzymałem- rozebrałem wsio aby dostać się do panela LCD oraz do reg.obr wentylatora . na zaciskach reg.obr 1-3 +12.5V(grube przewody) 2-4 cienkie przewody Po uruchom.silnik (poz 2) przychodzi nap.sterujące na zaciski 1-2( gruby-cienki) powodujące że dmuchawa działa w celu prawdop.osuszenie szyb.natomiast jak steruję siłe nadmuchu z panela to na zaciskach jest kompletne zero a kolory przewodów są różne te przy reg.obr wentylatora a tymi co przychodzą do panala LCD moje pytanie jest takie --czy sterowanie z panela LCD idzie bezpośrednio na reg.obr wentylatora czy tez może przez jakiś przekaźnik o ktrórym nie mam zielonego pojęcia ???
C220 W203 Combi 2002 2,2CDI 143KM AUTOMAT
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- VIP
- Posty: 52
- Rejestracja: 12 maja 2010, o 20:20
- VIN:
- Lokalizacja: Świdwin
kSmuk moduł " SAM" masz na myśli panel LCD??? ( ten co steruje klimą , nadmuchami itp) sorki że moje pytanie zabrzmi banalnie ale tak juz jestem zdesperowany ze pytam o wsio zanim pojade na SD pragnę mieć trochę więcej kasiorki dla siebie i posprawdzać osobiście , zdaję sobie sprawę że jest to szukanie na chybił trafił a nóż bede miał szczęście i trafię na usterkę pozdrowienia
Ostatnio zmieniony 15 maja 2010, o 22:34 przez irtek62, łącznie zmieniany 1 raz.
C220 W203 Combi 2002 2,2CDI 143KM AUTOMAT
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
- pleban
- VIP
- Posty: 1513
- Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
- VIN:
- Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie
Bezpiecznik czy stycznik nie ma w sobie funkcji sterujących, jedynie zabezpieczających i podtrzymujących napięcie.kSmuk pisze:Modul SAM to to modul bezpiecznikow i przekaznikow z przodu (ten pod maska, pod plastikami przy podszybiu z bezpiecznikami). On steruje wiekszoscia rzeczy w aucie.
ML W164 350
Opel Ampera
Opel Ampera
-
- VIP
- Posty: 52
- Rejestracja: 12 maja 2010, o 20:20
- VIN:
- Lokalizacja: Świdwin
kSmuk dzięki za odpowiedź , znalazłem ten moduł SAM, jest dokładnie tam gdzie opisałeś , potraktowałem wszyskie złącza elektr, bezpiecz,gniazda przekaź, spray do elektr.kontaktu , nie zauważyłem śladów śniedzi i po tym wszystkim też nie zauważyłem poprawy ...... po niedzieli moja wizyta na SD MUROWANA pozdrawiam
[ Dodano: 2010-05-17, 10:07 ]
Czasami myślę że mój MB to wersja japońska.. Sam go mam go pcham go....to żart a tak na poważnie to dla osób które sledzą ten post ... Rano po wielu przemyśleniach doszedłem do wniosku że sterowanie reg.obr.dmuchawy odbywa się nie napięciowo ( stąd zero na zaciskach) a impulsowo.z panela LCD. Aby to sprawdzić podłączyłem oscyloskop i jakie moje zdziwienie .. miałem rację że jest to impulsem względem plusa a wzrost obr.dmuchawy to szereg impulsów( o różnej amplitudzie) tak nie wgłebiając się w szczegóły FACHOWIEC MA RACJĘ ... mam pecha kupiona używaka okazła się wadliwa ... muszę zamówić nową tak przy okazji wentylatory dmuchawy B.rzadko ulegają przepaleniu ponieważ chroni je włśnie ten nieszczęsny reg.obr który posiada w sobie microprcesor a to wszysko jest zalane masą plastykową więc nic nie można wymienić tylko całą część szukam tanie dojście do org.części MB oprócz serwisu na forum oczywiście pozdrawiam
[ Dodano: 2010-05-17, 10:22 ]
Tak aby być w porzo do końca to po wyjęciu panela LCD zauwarzyłem mały silniczek niedaleko czujnika temperatury wew.auta, otóż zastanawiałem się czasami dlaczego żle dziełają nastawy ciepełka wewnątrz auta, u mnie miałem zablokowany wentylatorek przez kurz po przeczyszczeniu pewnie będzie lepiej bo na rzie to nie działa nadmuch ale przyczynę już poznałem pozdro
[ Dodano: 2010-06-03, 11:38 ]
Mój problem z nadmuchem trwa nadal zakupiłem nowy sterownik (BERH) cena 650zł i co ? ano g....no, nie działa nadmuch więc ja znowu na osylos.i co widać , po czasie zanikają impulsy lub pojawiają się na chwilę , wiecie co to trzeba mieć pecha do kwadratu , ten zablokowany wentylatorek w panelu prawdopodobnie służy również do chłodzenia a nie tylko do czujnika temperatury ( to moje myśli nie poparte żadną wiedzą fachową) więc jak był u mnie zablokowany jakimś kurzem mógł spowodować że panel mi padł a te usterki po prostu zbiegły się w czasie , teraz więc mam sprawne dwa reg.obr.dmuchawy i padnięty panel klimy więc szukam dalej części jak to się skończy dam znać jeżeli to was jeszcze interesuje pozdr.
[ Dodano: 2010-06-11, 19:30 ]
Psia jucha panel klimy podstawiony ...nadmuch nie działa, kumpel podłączył mi auto pod kompa ( posiada star diagnosis jakąś wersję, sewis bosh i siedzi w naprawach ) jest komunikacja z czujnikami , czujniki OK , jego diagnoza mam padnięty ten Panel klimy ( w tym nowym jak i moim starym za cholerę nie chce pojawić się napięcie do reg.dmuchawy jakieś 7V , ale coś z jego ocenami nie tak bo kiedy dostarczyłem mu nowy reg.obr.dmuchawy to stwierdził że mam padnięty panel klimy , dałem nowy panel klimy i gówienko znowu twierdzi ze ten panel jest do luftu) dzwonię do firmy która mi sprzedała panel i mam od nich gwarancję że panel jest sprawny a po wysłuchaniu mojej historii sugerują że może mam coś z modułem SAM , więc ja się pytam jak to wszystko jest powiązane ze sobą że COŚ blokuję działanie panela klimy przez co również reg.obr.nawiewu czy ten moduł SAM rzeczywiście coś tam zabrania i nie pozwala na działanie nawiewu??? ja jestem głupi w tym temacie bo trudno mi uwierzyć w tak zły splot usterek, nowy reg.obr. podstawiany dwa razy i teraz podobne objawy panela LCD klimy !!!! Co tu jest grane ??? za jakąś podpowiedz z góry dziękuję
[ Dodano: 2010-05-17, 10:07 ]
Czasami myślę że mój MB to wersja japońska.. Sam go mam go pcham go....to żart a tak na poważnie to dla osób które sledzą ten post ... Rano po wielu przemyśleniach doszedłem do wniosku że sterowanie reg.obr.dmuchawy odbywa się nie napięciowo ( stąd zero na zaciskach) a impulsowo.z panela LCD. Aby to sprawdzić podłączyłem oscyloskop i jakie moje zdziwienie .. miałem rację że jest to impulsem względem plusa a wzrost obr.dmuchawy to szereg impulsów( o różnej amplitudzie) tak nie wgłebiając się w szczegóły FACHOWIEC MA RACJĘ ... mam pecha kupiona używaka okazła się wadliwa ... muszę zamówić nową tak przy okazji wentylatory dmuchawy B.rzadko ulegają przepaleniu ponieważ chroni je włśnie ten nieszczęsny reg.obr który posiada w sobie microprcesor a to wszysko jest zalane masą plastykową więc nic nie można wymienić tylko całą część szukam tanie dojście do org.części MB oprócz serwisu na forum oczywiście pozdrawiam
[ Dodano: 2010-05-17, 10:22 ]
Tak aby być w porzo do końca to po wyjęciu panela LCD zauwarzyłem mały silniczek niedaleko czujnika temperatury wew.auta, otóż zastanawiałem się czasami dlaczego żle dziełają nastawy ciepełka wewnątrz auta, u mnie miałem zablokowany wentylatorek przez kurz po przeczyszczeniu pewnie będzie lepiej bo na rzie to nie działa nadmuch ale przyczynę już poznałem pozdro
[ Dodano: 2010-06-03, 11:38 ]
Mój problem z nadmuchem trwa nadal zakupiłem nowy sterownik (BERH) cena 650zł i co ? ano g....no, nie działa nadmuch więc ja znowu na osylos.i co widać , po czasie zanikają impulsy lub pojawiają się na chwilę , wiecie co to trzeba mieć pecha do kwadratu , ten zablokowany wentylatorek w panelu prawdopodobnie służy również do chłodzenia a nie tylko do czujnika temperatury ( to moje myśli nie poparte żadną wiedzą fachową) więc jak był u mnie zablokowany jakimś kurzem mógł spowodować że panel mi padł a te usterki po prostu zbiegły się w czasie , teraz więc mam sprawne dwa reg.obr.dmuchawy i padnięty panel klimy więc szukam dalej części jak to się skończy dam znać jeżeli to was jeszcze interesuje pozdr.
[ Dodano: 2010-06-11, 19:30 ]
Psia jucha panel klimy podstawiony ...nadmuch nie działa, kumpel podłączył mi auto pod kompa ( posiada star diagnosis jakąś wersję, sewis bosh i siedzi w naprawach ) jest komunikacja z czujnikami , czujniki OK , jego diagnoza mam padnięty ten Panel klimy ( w tym nowym jak i moim starym za cholerę nie chce pojawić się napięcie do reg.dmuchawy jakieś 7V , ale coś z jego ocenami nie tak bo kiedy dostarczyłem mu nowy reg.obr.dmuchawy to stwierdził że mam padnięty panel klimy , dałem nowy panel klimy i gówienko znowu twierdzi ze ten panel jest do luftu) dzwonię do firmy która mi sprzedała panel i mam od nich gwarancję że panel jest sprawny a po wysłuchaniu mojej historii sugerują że może mam coś z modułem SAM , więc ja się pytam jak to wszystko jest powiązane ze sobą że COŚ blokuję działanie panela klimy przez co również reg.obr.nawiewu czy ten moduł SAM rzeczywiście coś tam zabrania i nie pozwala na działanie nawiewu??? ja jestem głupi w tym temacie bo trudno mi uwierzyć w tak zły splot usterek, nowy reg.obr. podstawiany dwa razy i teraz podobne objawy panela LCD klimy !!!! Co tu jest grane ??? za jakąś podpowiedz z góry dziękuję
C220 W203 Combi 2002 2,2CDI 143KM AUTOMAT
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 sie 2010, o 19:03
- VIN:
- Lokalizacja: jelenia góra
Witam mam problem z szumiącą dmuchawą nawiewu powietrza. podejrzewam koniecznosc wymiany łożyska w wentylatorze. jak się dostać do dmuchawy ??
[ Dodano: 2010-08-11, 20:33 ]
Witam pomóżcie mi prosze wykasować inspekcje oleju w mercedesie c klasa w203 dziękuje
[ Dodano: 2010-08-11, 20:35 ]
W 1 pytaniu o szumiącą dmuchawe chodzi o mercedesa c klasa w203 dziękuje
[ Dodano: 2010-08-11, 20:33 ]
Witam pomóżcie mi prosze wykasować inspekcje oleju w mercedesie c klasa w203 dziękuje
[ Dodano: 2010-08-11, 20:35 ]
W 1 pytaniu o szumiącą dmuchawe chodzi o mercedesa c klasa w203 dziękuje
Ostatnio zmieniony 11 sie 2010, o 21:27 przez grzch, łącznie zmieniany 1 raz.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
-
- VIP
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 kwie 2010, o 23:42
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
przyszło zimno trzeba było się dogrzać a tu niespodzianka...
1.nie działa pokrętło od zmiany kierunku nawiewu
2.z dwóch kratek po środku lecą inne strumienie ciepła z jednego gorące z dugiego zimne mimo że temp. jest na maxa
3.wyje i piszczy coś podczas dmuchania
o co chodzi kolejny duży wydatek, bo fachowcy ze stuttgardu dali ciała?
1.nie działa pokrętło od zmiany kierunku nawiewu
2.z dwóch kratek po środku lecą inne strumienie ciepła z jednego gorące z dugiego zimne mimo że temp. jest na maxa
3.wyje i piszczy coś podczas dmuchania
o co chodzi kolejny duży wydatek, bo fachowcy ze stuttgardu dali ciała?
C200 kompressor M111
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Masz tryb AUTO, czy nie? Jeśli tak, to panel nie reaguje na to pokrętło i pokrętło siły nawiewu.1.nie działa pokrętło od zmiany kierunku nawiewu
Czyli coś jakby była uszkodzona dźwignia(dźwignie) lub silniczek (silniczki) sterujący klapami w nagrzewnicy.chodzyn84 pisze:2.z dwóch kratek po środku lecą inne strumienie ciepła z jednego gorące z dugiego zimne mimo że temp. jest na maxa
Ma to związek z prędkością nawiewanego powietrza?3.wyje i piszczy coś podczas dmuchania
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- VIP
- Posty: 110
- Rejestracja: 20 kwie 2010, o 23:42
- VIN:
- Lokalizacja: warszawa
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Zależy co padło, jak dźwignia, to kilkadziesiąt, jak silnik to więcej, ale sam nie wiem ile. Jeśli to jest gwizd taki jak gwiżdże powietrze, to znaczy, że syfku Panie kolego narosło w kanałach, jeśli wycie jak łożysko, to trzeba dobierać się do wentylatora. Co do dźwigni i silnika, musisz to sprawdzić. Jeśli nic nie klekocze pod deską rozdzielczą, to pewnie silnik. Pewność da podpięcie pod komputer i sprawdzenie co konkretnie jest uszkodzone.
P.S. Wymiana silnika lub dźwigni to może być nawet rozbieranie praktycznie połowy wnętrza (cały dzień) w zależności od tego co jest uszkodzone (przy okazji wyczyścisz sobie kanały i sprawdzisz wentylator).
P.S. Wymiana silnika lub dźwigni to może być nawet rozbieranie praktycznie połowy wnętrza (cały dzień) w zależności od tego co jest uszkodzone (przy okazji wyczyścisz sobie kanały i sprawdzisz wentylator).
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!