Obsługa klimatyzacji w zimie.

Moderator: Dziki Mar

krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

parownik ma taką samą budowę jak nagrzewnica, wchodzi przewód którym gaz wlatuje i drugi którym wylatuje. A w środku żadnych zaworków nie ma.

[ Dodano: 2010-10-28, 22:23 ]
cały ten proces grzania nie jest możliwy,sprężarka spręża gaz a nie go rozpręża.
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

Nie bardzo rozumiem o czym piszesz.

Ja napisałem, że oprócz układu schładzania wnętrza (parownik, skraplacz, itd.) jest jeszcze nagrzewnica która realizuje podgrzewanie powietrza w kabinie.

Proste...
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

małe nieporozumienie pisałem do kolegi V126,że nie według mnie nie jest możliwe żeby klima grzała.
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

krzys1001 pisze:małe nieporozumienie pisałem do kolegi V126,że nie według mnie nie jest możliwe żeby klima grzała.
Zapewniam Cie, że jest to możliwe :)

Choć w samochodzie (ze względu na ciepło generowane przez silnik) mało sensowne w stosowaniu.

Takie rozwiązanie jest stosowane często w klimatyzatorach biurowych.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

http://www.cbc.pp.com.pl/cbc/images/sch ... yzacji.gif Teraz masz chłodzenie, odwróć obieg i masz grzanie, wewnętrzny wymiennik ciepła staje się skraplaczem, a zewnętrzny parownikiem. Żadna filozofia, to tak samo jak lodówka ona też ma funkcję szybkiego rozmrażania, albo pompa ciepła do ogrzewania domu, w zimie grzeje w lecie chłodzi.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

kolego rozmawiamy o samochodach
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

krzys1001 ale powiedz mi czym się różni jedno od drugiego... Wystarczy odwrócić obieg i ten sam zawór rozprężny, który rozprężał gaz w wymienniku w kabinie, to rozpręża w wymienniku pod maską, a ten sam kompresor co sprężał gaz do wymiennika pod maską, spręża go do wymiennika w kabinie.
Mniejsza o to słuchaj Rumcajsa on się tym zajmuje zawodowo, ja dopiero się uczę o tym.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

no racja
ale dalej będę się upierał, że w samochodzie jednak takich systemów się nie stosuje
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

krzys1001 pisze:no racja
ale dalej będę się upierał, że w samochodzie jednak takich systemów się nie stosuje
To zostało już napisane kilka postów wyżej - wystarczy czytać ze zrozumieniem.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
krzys1001
Użytkownik
Posty: 271
Rejestracja: 23 sie 2010, o 10:19
VIN:
Lokalizacja: wałbrzych

Post autor: krzys1001 »

kolego Gdyniak jakbys czytał ze zrouzmieniem to byś się zorientował, że to było skierowane to kolegi V126.

[ Dodano: 2010-10-28, 22:54 ]
z tego co zauważyłem, choć krótko jestem użytkownikiem forum, jesteś gościem który zajmuje się zwracaniem uwagi i sianiem niepotrzebnego zamętu.
C320 CDI 7 G-tronic

BMW 120D 163 KM

NISSAN TERRANO 1989rok

W124 E 200 D 1994rok
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

krzys1001 pisze:z tego co zauważyłem, choć krótko jestem użytkownikiem forum, jesteś gościem który zajmuje się zwracaniem uwagi i sianiem niepotrzebnego zamętu.
No cóż - każdy ma swojego Gdyniak-a



Sorry za OT :)
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
Rumcajs
VIP
Posty: 1096
Rejestracja: 12 paź 2009, o 10:20
VIN:
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Rumcajs »

krzys1001 pisze:parownik ma taką samą budowę jak nagrzewnica, wchodzi przewód którym gaz wlatuje i drugi którym wylatuje. A w środku żadnych zaworków nie ma.
krzys1001 :haha: :rotfl: może i w środku zaworu nie ma :haha: ale w układzie jest zawór :haha: rozprężny :mysli: jakby Ci to wytłumaczyć, :tak: np. weź jakiś dezodorant i psiknij sobie na paluszek, a poczujesz zimno (tak schematycznie działa zawór rozprężny).
krzys1001 pisze:.... Jeśli udasz się do dobrego fachowca to uzupełni ubytek gazu doda trochę oleju i na pewno Cie nie skroi.
krzys1001 do takiego fachowca na pewno nie udałbym się ponieważ: DOPEŁNIANIE CZYNNIKA JEST DZIAŁANIEM NIEPRAWIDŁOWYM!! ale Ty krzys1001 zrobisz jak uważasz to w końcu Twój dupowóz.
krzys1001 pisze:.... Do kolegi który pisał, klima nagrzewa auto- nie ma takiej opcji, sprężerka spręża gaz i dzieki spada jego temperatura;nie ma możliwości podniesienia temperatury gazu. I zetgo co wiem to przy niskich temp. sprężarka się nie uruchomi ( tu mogę się mylić)
W którymś kościole dzwoni ale nie wiemy w którym krzys1001 :haha: pewnie , że w samochodach klima nie grzeje :usmiech: nie są z pompą ciepła, to kwestia elektroniki, a słyszałeś kiedyś o zaworze trójdrogowym??, sprężarka wtedy nie musi w drugą stronę "biegać" :rotfl:
Jest możliwość podniesienia temperatury czynnika, :haha: poprzez parownik powietrze oddaje ciepło czynnikowi chłodniczemu, czyli ogrzewa przepływający przez parownik gaz. W drugim wymienniku ciepła (skraplaczu) ciepło przejmowane jest z czynnika i następuje jego schłodzenie.
Sprężarka zasysa czynnik chłodniczy w postaci pary z parownika poprzez przewód ssący, spręża go i dostarcza do skraplacza. Sprężanie powoduje wzrost temperatury i ciśnienia na tyle, że ciepło pobrane w parowniku może z kolei zostać oddane w skraplaczu. Wskutek sprężenia pary czynnika chłodniczego w sprężarce osiągana jest temperatura około 50-100 °C. Czynnik chłodzący przechodzi w stan płynny. Następnie czynnik chłodniczy jest gromadzony w zbiorniku odwadniacza i osuszany. Dalej czynnik z odwadniacza przechodzi do zaworu rozprężnego gdzie wyniku spadku ciśnienia, stan czynnika ulega zmianie na tyle, że może nastąpić odparowanie czynnika w parowniku wskutek pobrania ciepła od powietrza z kabiny samochodu. Chłodne powietrze jest wtłaczane z powrotem do kabiny, a czynnik zaczyna swoją drogę od nowa. Widzisz jest taka opcja krzys1001 :dokuczacz: na fizyce nie kumałeś, :usmiech: że jak coś sprężamy, ściskamy to się grzeje??
Na dobranoc - http://opel24.com/moto24/390-klimatyzacja-zima.html od razu mówię, że nie wyłączam klimatyzacji zimą, bo jest bardzo przydatną. Amen więcej już nie piszę, pić mnie się chce, efektywnej wymiany oleju :rotfl: w sprężarkach :hejka:
A propos byłem w - viewforum.php?f=8 i nie widziałem Ciebie tam krzys1001 czyżbyś przechodził okres buntu?? :rotfl:
Ostatnio zmieniony 30 paź 2010, o 08:30 przez Rumcajs, łącznie zmieniany 1 raz.
C220 CDI 2148ccm 105kW 2003 automat
:hejka: se pozdrawiam Ciebie [you]
buk-humor-dziczyzna. :oczko:
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

A ja w zimie klimatyzacji nie używam w ogóle, a w lato tylko przy największych upałach. U mnie się nie napracuje.

No ewentualnie czasami włączam w okresach przejściowych, kiedy w powietrzu jest dużo wilgoci i trudno z pełnym autem ludzi zapanować nad roszącymi się szybami.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Różne szkoły są... Mój ojciec w ogóle nie używa klimatyzacji - kiedyś się przeziębił (przez niewłaściwe użytkowanie) i się obraził... W lato przezywam katorgi jeżdżąc z nim... ale jest uparty i tyle... U mnie w aucie już niestety musi się dostosować :usmiech:
Dodam trochę oliwy do ognia :haha: (jak z tym pilnikiem) na wiosze obok mojej jest niejaki "Pane Mjetku" - "hałse gaz serwis no specjalist monter" oprócz montowaniem instalacji gazowych za pomocą kombinerek - serwisuje też klimy - dopełniając je "czymś" trzymanym w butlach po gazie, wszystko w promocji za "pińć dych" :rotfl: - od razu ostrzegam - nie korzystajcie z takich usług :usmiech:
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
taczar
VIP
Posty: 1333
Rejestracja: 17 lip 2010, o 09:41
VIN: WDB2030461F706379
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: taczar »

mugger, - mam coś z Twojego ojca...., jak bym z tego urządzenia nie korzystał i tak mam zawsze chrypę..... - ale cóż, to świadczy tylko o tym, że jestem z tego "gorszego materiału"... :smutny:
WDB2030461F706379
MB. C180 Kompressor "ELEGANCE" (143KM) 2005r.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”