nieregularna praca klimatyzacji

Moderator: Dziki Mar

pelton
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
VIN:

nieregularna praca klimatyzacji

Post autor: pelton »

Witam. Mam problem z klimatyzacją. Raz mi chłodzi raz nie. Nie wiem gdzie szukać przyczyny. W czerwcu miałem wymieniany osuszacz i nabijany układ więc teoretycznie czynnik powinien być. Może macie jakiś pomysł od czego zacząć sprawdzać i jak aby mieć jakiekolwiek podejrzenia. Najlepiej sprawdzać jak ona nie chłodzi. Może jakieś czujniki fiksują?
Gdyniak
VIP
Posty: 1952
Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
VIN:
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: Gdyniak »

pelton pisze:teoretycznie czynnik powinien być
Sprawdź praktycznie - zdecydowanie ułatwi dalszą diagnozę.
W203 OM612

"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

A jak ustawisz obie strefy na 26°C, to wtedy wieje goracym powietrzem? Byc moze to tylko silniczek ustawienia klap temperatury powietrza.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
pelton
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
VIN:

Post autor: pelton »

Zdiagnozowałem następującą rzecz: nie załącza mi się wentylator, jak ściągnąłem kostkę z czujnika temp płynu chłodzącego to went zaczął pracować na maksa i zaczęło chłodzić. Założyłem go ponownie i wszystko na razie gra. Czy to może być wina tego czujnika??
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Moze byc. Najlepsza diagnoza na to to Star Diagnosis.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
pelton
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
VIN:

Post autor: pelton »

Żeby wymienić czujnik temp cieczy chłodzącej trzeba spuszczać płyn??
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Powinieneś dać radę bez spuszczania tylko trzeba działać szybko. Upuść ciśnienie z układu po czym zakręć zbiornik wyrównawczy i zabierz się za wymianę. Uleci ci może kilka setek płynu to sobie uzupełnisz no chyba, że będziesz się z tym grzebał Bóg wie ile czasu wtedy płyn sam ci się spuści po silniku...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
zezek1990
Użytkownik
Posty: 673
Rejestracja: 17 paź 2007, o 21:44
VIN:
Lokalizacja: GOSTYNIN PŁOCK

Post autor: zezek1990 »

Taka banalna rada zrób to na zimnym silniku. Będzie o niebo łatwiej :rotfl:
Diagnostyka: STAR DIAGNOSIS
CLIP-RENAULT, TECH -OPEL , LEXIA PLANET CITROEN PEUGEOT. VAG..

Jeśli pomogłem, kliknij przycisk POMÓGŁ :)
pelton
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
VIN:

Post autor: pelton »

wymieniłem czujnik i nic. Nadal co jakiś czas zapala mi się komunikat coolant visit workshop. Raz jest wszystko w pożądku innym razem went załącza się na maxa wraz z w/w komunikatem. w tym tygodniu jadę na komputer z tym problemem. Mam jeszcze podejrzenie co do samego sterownika w went. Co o tym myslicie?? ale myślę jak by był uszkodzony to by problem występował non stop a nie jak mu się podoba. Czy znacie jakiś sposób aby sprawdzic prawidłową pracę tego sterownika??
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Kostkę na czujniku i przewód obejrzałeś?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
holloww
Użytkownik
Posty: 59
Rejestracja: 28 cze 2010, o 18:20
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: holloww »

Najlepszym sposobem sprawdzenia sterownika jest podłączenie do kompa, można go też rozebrać i sprawdzić czy nie jest zalany. Na wartościach trzeba sprawdzić jaką temp widzi czujnik, jeżeli jest OK to sterownik od wentylatora będzie walnięty.
www.mercserwis.pl serwis dla Mercedesów
pelton
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
VIN:

Post autor: pelton »

jak by był uszkodziny przewód lub wtyczka i robiła przerwę w obwodzie to by mi nie pokazywało prawidłowej temp silnika. W przypadku wypięcia tej kostki z czujnika objaw jest taki że załącza się went na maksa ,WYŚWIETLA SIĘ KOMUNIKAT COOLANT VISIT WORKSHOP i NIE POKAZUJE TEMP SILNIKA (tepm =0 stopni C) a w moim przypadku jest tak że wyświetla się w/w komunikat wraz ze wskazaniem aktualnej temp silnika.
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

W moim rozumieniu to padł sterownik wentylatora,ale takie same objawy może pokazywać uszkodzony sterownik silnika. Podepnij pod SD.
C 200 CDI 2004
pelton
Użytkownik
Posty: 25
Rejestracja: 14 lut 2010, o 20:30
VIN:

Post autor: pelton »

Jestem w stanie zrozumieć że padł sterownik gdyby problem trwał nieprzerwanie, cały czas, a u mnie problem raz się pojawia, a raz znika. Coś dziwnego...
marek grunenberg
Użytkownik
Posty: 468
Rejestracja: 25 paź 2009, o 11:56
VIN:
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: marek grunenberg »

Elektronika funduje różne dziwne rzeczy...więc podpięcie pod SD i dalej możemy pisać...Pozdrawiam!
C 200 CDI 2004
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”