Nie działająca KLIMA
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 sie 2011, o 20:41
- VIN:
- Lokalizacja: Iława Olsztyn
- kSmuk
- Użytkownik
- Posty: 1968
- Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
- VIN:
- Lokalizacja: Garmisch-P.
-
- Użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 15 sie 2011, o 20:41
- VIN:
- Lokalizacja: Iława Olsztyn
Daj adres to Ci na pocztę wysle.
[ Dodano: 2011-08-18, 17:07 ]
Dziś się dowiedziałem że klima u mnie jest niefabryczna dlatego też włącznik jest tak usytuowany.
[ Dodano: 2011-08-23, 17:44 ]
Klimatyzacja już sprawna. Koszt usunięcia usterki 100zł(przyczyna nie podana-taką mają politykę w warsztacie w którym usterka była usuwana).
[ Dodano: 2011-08-18, 17:07 ]
Dziś się dowiedziałem że klima u mnie jest niefabryczna dlatego też włącznik jest tak usytuowany.
[ Dodano: 2011-08-23, 17:44 ]
Klimatyzacja już sprawna. Koszt usunięcia usterki 100zł(przyczyna nie podana-taką mają politykę w warsztacie w którym usterka była usuwana).
W 203 220 CDI 2000r sedan
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 10:49
- VIN:
- Lokalizacja: BARTOSZYCE
THERMTRONIC
Witam forumowiczów.jestem nowy na forum ale z jakimś tam bagażem wiedzy na temat naszych w203.Jednak nie wszystko można wiedzieć,więc proszę o pomoc w moim thermtronicu -w203T z 2002r.A mianowicie:wentylator skraplacza kręci,napięcie na przewodzie do sprężarki dochodzi-wacha sie w granicach od2,5V do11,7V.Czynnik nabijany koniec lata 2011r auto kupiłem z niedziałającą klimą poprzedni wlaściel dodał sprężarkę właśnie z tego względu,twierdząc że może być mało czynnika ale kompresor dożucił. Jeżeli ktoś byłby w stanie mi coś doradzić będę bardzo zobowiązany.
PS.1
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
Cieszymy się bardzo - co do wielkich liter, to kolega taczar już się wypowiedział.PS.1 pisze:ZGODNIE Z SUGESTIĄ DOPEŁNIŁEM FORMALNOŚCI
PS.1 pisze:Jeżeli mogli byście się odnieść do w.w postu to z góry dzięki.
Oczywiście.
Jedna sprężarka nie wystarczyła? Masz teraz dwie??PS.1 pisze:poprzedni wlaściel dodał sprężarkę
A jednak, masz dwie sprężarkiPS.1 pisze:,twierdząc że może być mało czynnika ale kompresor dożucił.
Po pierwsze - ORTOGRAFIA !!!PS.1 pisze:Jeżeli ktoś byłby w stanie mi coś doradzić będę bardzo zobowiązany.
Po drugie - wyjaśnij o co chodzi z "dokładaniem" kompresora
Po trzecie - piszesz, że masz thermotronic - rozumiem, że masz na myśli klimatyzację z wyświetlaczem? Jeżeli tak, to możesz sprawdzić podstawowe parametry praca układu klimatyzacji. Tutaj masz napisane jak to zrobić:
viewtopic.php?t=5311
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 10:49
- VIN:
- Lokalizacja: BARTOSZYCE
Dzięki za link,właściwie to ja potrzebuję speca od A/C a nie od ortografii, ale mniejsza z tym. Sprężarkę mam jako zapas. Na panelu sterowania jest przycisk A/C off . Panel jest bez wyświetlacza. Rozumiem,że jak na przewodzie dochodzącym do sprężarki napięcie rośnie lub maleje w zależności od regulacji temperatury na panelu sterowania.Myślę, że elektryka jest ok jeżeli nie to wyprowadzcie mnie ze błędu. Pytanie czy zamontowana sprężarka może być powodem nie działającej klimatyzacji. Sprężarka najprawdopodobniej jest bez sprzęgiełka, lub co może być powodem braku chłodzenia.Za porady na temat dla wszystkich z góry wielkie dzięki.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, o 20:09 przez PS.1, łącznie zmieniany 1 raz.
PS.1
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Najczęściej brak czynnika w układziePS.1 pisze: co może być powodem braku chłodzenia
Następnie uszkodzony czujnik ciśnienia klimatyzacji
i kilkanaście innych przyczyn
Proponuję najpierw jechać na obsługę ukł. klimy (odciągnięcie i nabicie)
jeśli nie wystartuje to diagnostyka sterownika klimy.
inaczej skończy się lato a tobie jak nie będzie działała klima tak nie będzie
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- VIP
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 wrz 2010, o 10:29
- VIN:
- Lokalizacja: mazowieckie
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
PS.1 pisze:Dzięki za link,właściwie to ja potrzebuję speca od A/C a nie od ortografii, ale mniejsza z tym.
Ja będę się upierał, że ortografia też jest ważna.
PS.1 pisze:Sprężarkę mam jako zapas.
Coś sie już wyjasniło
PS.1 pisze:Pytanie czy zamontowana sprężarka może być powodem nie działającej klimatyzacji.
Człowieku... Staram się dokładnie czytać (i zrozumieć) co piszesz, ale naprawdę idzie mi to ciężko. Ja rozumiem, że nie każdy musi mieć talent na miarę Mickiewicza, ale postaj się pisać bardziej zrozumiale.
Napisz jeszcze raz o co Ci chodziPS.1 pisze: Sprężarka najprawdopodobniej jest bez sprzęgiełka, lub co może być powodem braku chłodzenia.
W203 OM612
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
"Gdyby nie internet, nie wiedziałbym, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 10:49
- VIN:
- Lokalizacja: BARTOSZYCE
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Zanim przystąpią do obsługi klimy opowiedz im o problemie.
Sugeruję aby podłączyli HP i LP i sprawdzili czy jest ciśnienie w układzie
jeśli jest ciśnienie to trzeba odpalić silnik i próbować włączyć klime i obserwować ciśnienie na manometrach.
Jeśli nie masz błędów w KLA poza klapą na nogi to winą może być sam kompresor jednak
Jeśli jest czynnik w układzie to nie daj sobie wykonać obsługi bo będziesz ją robił dwukrotnie
Sugeruję aby podłączyli HP i LP i sprawdzili czy jest ciśnienie w układzie
jeśli jest ciśnienie to trzeba odpalić silnik i próbować włączyć klime i obserwować ciśnienie na manometrach.
Jeśli nie masz błędów w KLA poza klapą na nogi to winą może być sam kompresor jednak
Jeśli jest czynnik w układzie to nie daj sobie wykonać obsługi bo będziesz ją robił dwukrotnie
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 10:49
- VIN:
- Lokalizacja: BARTOSZYCE
sasha, Sprężarka nie jest uruchamiana za pomocą tradycyjnego sprzeęgiełka poprostu non stop koło pasowe pracuje z częścią przyległą do koła pasowego patrząc od przodu auta.
[ Dodano: 2012-04-22, 21:17 ]
loneraider, Byłem u nich wcześniej,sprawdzali czy wogule jest czynnik,okazało się że jest więc na naprawę umówiliśmy się na inny termin.myślę że układ jest szczelny bo czynnik jest od lata 2011r
[ Dodano: 2012-04-22, 21:17 ]
loneraider, Byłem u nich wcześniej,sprawdzali czy wogule jest czynnik,okazało się że jest więc na naprawę umówiliśmy się na inny termin.myślę że układ jest szczelny bo czynnik jest od lata 2011r
PS.1
-
- VIP
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 wrz 2010, o 10:29
- VIN:
- Lokalizacja: mazowieckie
Wiem o tym ale u mnie sciely sie nity, odpadl jakis element i kolo pasowe sie krecilo normalnie ale nie napedzalo sprezarkiPS.1 pisze: Sprężarka nie jest uruchamiana za pomocą tradycyjnego sprzeęgiełka poprostu non stop koło pasowe pracuje z częścią przyległą do koła pasowego patrząc od przodu auta.
C200 CDI, 2002r, sedan
-
- Użytkownik
- Posty: 16
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 10:49
- VIN:
- Lokalizacja: BARTOSZYCE
Witam. Jestem właśnie po diagnozie w serwisie klimatyzacji. Poszedłem za radą loneraidera i poprosiłem o podłączenie pod maszynerię do napełniania i sprawdzenie ilości czynnika,okazało się że 136g było za mało. No i to mnie podniosło na duchu,napełnili odpowiednią ilością,odpaliłem motor zegary w maszynerji drgnęły ale nie tak jak powinny tzn,wysokie ciśnienie rśnie niskie maleje,myślę sobie jest ok.a tu za chwilę kicha. Sprężarka pracuje a ciśnienie na zegarach się wyrównuje. Skraplacz jest letni . Mechanik twierdzi ze powodem tego może być zawór rozprężny(dławik). Podpowiedzcie ma rację czy nie,zamówiłem części iustawiłem się z nim na środę.
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2012, o 11:36 przez PS.1, łącznie zmieniany 1 raz.
PS.1
- loneraider
- Moderator VIP
- Posty: 3081
- Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
- VIN:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jakie wartości na zegarachPS.1 pisze:wysokie ciśnienie rśnie niskie maleje,myślę sobie jest ok.a tu za chwilę kicha. Sprężarka pracuje a ciśnienie na zegarach się wyrównuje
- na niskim powinno się wahać od 2-3 Bar
- na wysokim przy tej pogodzie między 8-12 Bar
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3