Nawiew na nogi się nie domyka

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Zależy od wersji.W niektórych niestety trzeba poluzować tunel i deskę. :bezradny:
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
homontos
Moderator VIP
Posty: 504
Rejestracja: 4 lis 2007, o 21:58
VIN:
Lokalizacja: gdynia

Post autor: homontos »

halbatros pisze:
koko115 pisze: '
Koko115 może podpowiesz jak rozebrać tunel centralny. Utknąłem właśnie na tym, nie wiem jak wyciągnąć ramkę mieszka i element drewniany. Nie chcę użyć większej siły bo złamać to pewnie będzie łatwo. W Zrób to sam - jest instrukcja ale do sport coupe.
ramka mieszka jest wpychana na takie ztrzaski rozporowe, czyli jak złapiesz tą ramkę w dwóch miejscach po bokach i pociągniesz do góry (lekko ściskając) to wyjdzie bez problemu.

element drewniany wyciągniesz wtedy gdy wpierw wyciągniesz popielniczkę i złapiesz od strony popielniczki to drewno i pociągniesz do góry z czuciem bo właśnie przy popielniczce są dwa metalowe "rozporniki" które trzymają to drewno.
Ostatnio zmieniony 12 paź 2010, o 17:51 przez homontos, łącznie zmieniany 1 raz.
edzioszka
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 24 lis 2009, o 09:14
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: edzioszka »

W związku z faktem, iż moje nawiewy zupełnie zwariowały (przestała działać klima, nie otwierały się klapy z nadmuchem na twarz postanowiłem oddać samochód do mercserwis w Sosnowcu, przy ul. Popiełuszki.

Moim zdaniem obsługa bardzo miła i kompetentna. Komputer pokazywał, że nawiewy są w porządku i o dziwo jak samochód był podłączony do kompa zaczęły działać nawiewy, ale klimatyzacja nadal nie działała.

Zostawiłem samochód na cały dzień i wymieniono komputer który steruje klimatyzacją (chyba dobrze zrozumiałem) i to ustrojstwo pod maską które steruje ciepłym i zimnym powietrzem.

Koszt naprawy 620 złotych!
Polecam Mercsewis!
spadak
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 21 lip 2011, o 22:00
VIN:
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: spadak »

Witam

Czy dobrze rozumiem że określenie "do wymiany cięgno nadmuchu powietrza na nogi" wydane po podpięciu SD w ASO jest awarią opisywaną w tym poście.
C 200 Kompresor, rok 2003, Sport Coupe,
2,0 163 KM ,"prawie automat"

__________________________________
Łowca złodziei aut
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Dobrze rozumiesz :)
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
koko115
Użytkownik
Posty: 211
Rejestracja: 6 kwie 2008, o 22:26
VIN:
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: koko115 »

kSmuk pisze:
koko115 pisze:Kolego tym odłączeniem akumulatora nic nie zrobiłeś, a pogorszyłeś sytuacje. Teraz udaj się do kogoś ze stardiagnozą żeby wykasował Ci wszystkie błędy które pojawiły się w kompie po odłączeniu akumulatora.
Kolega sie myli. Odlaczenie akumulatora nie skutkuje praktycznie zadnymi bledami, oprocz wpisu o tym ze ESP bylo niedostepne. Sam niejednokrotnie odpinalem akumulator, potem sprawdzalem bledy Carsoft'em i zawsze byl tylko jeden nowy wpis w modulach, o tym ze po odpieciu akumulatora ESP bylo niedostepne.

Sytuacja ktora opisujesz ma miejsce w momencie, kiedy odepniesz ktorys z modulow przy podpietym akumulatorze. Do wymiany akumulatora urzadzenia do podtrzymywania napiecia uzywa MB, po to zeby nie trzeba bylo ustawiac na nowo zegarka i normalizowac silownikow.

Nawet w instrukcji jest opisane, jak odlaczac akumulator i jak go podlaczac i normalizowac silowniki oraz aktywowac ESP.
Podłącz pod stara, a nie jakiegoś carsofta to zobaczysz.

[ Dodano: 2012-05-28, 21:20 ]
mackowski31 pisze:Koledzy!
Dobrałem się dzisiaj do tych dźwigienek, tzn. wyjąłem nawiewy, środkową konsolę, środkowy tunel i osłonę lewą pod kierownicą i... faktycznie dotarłem do pykających dźwigienek za stacyjką ale w tym momencie utknąłem...co z tego, że widzę co pyka skoro nie mogę się do tego dobrać? widzę ten silniczek z dźwigienkami ale tam nawet ręką trudno dotrzeć a co dopiero cokolwiek tam rozkręcać ciężko. Wszystko już poskręcałem do kupy. (zostały mi trzy tylko śrubki :rotfl: ) Ale i tak chciałbym do tematu wrócić. Czekam na ewentualne sugestie. Pozdrawiam serdecznie.
Jeżeli chodzi o tą klapkę za stacyjką, to dwie dolne śrubki odkręcisz bez najmniejszego problemu. Tą górną trzeba pod ostrym kątem, Pierwsze obroty śrubki wykonaj przekładając śrubokręt przez otwór wentylacyjne radia sam z lewej strony. Musisz uzbroić się w dobry, i długi śrubokręt.

[ Dodano: 2012-05-28, 21:27 ]
halbatros pisze:
koko115 pisze:Ja też już po naprawie. I wszystko działa i nic nie stuka (narazie). Ale tyle razy to wszystko rozbierałem, że teraz naprawił bym to w godzine :-)


Nadmienie że po naprawie musiałem reozbierać jeszcze raz wszystko, bo spadła ta dźwigienka plastikowa (nawiew na nogi) z drugiej dźwigienki tej szarej o którą była zaczepiona. Dzisiaj założyłem to jeszcze raz, zobaczymy czy teraz nie spadnie..
Koko115 może podpowiesz jak rozebrać tunel centralny. Utknąłem właśnie na tym, nie wiem jak wyciągnąć ramkę mieszka i element drewniany. Nie chcę użyć większej siły bo złamać to pewnie będzie łatwo. W Zrób to sam - jest instrukcja ale do sport coupe.
Podnosisz podłokietnik wykręcasz dmuchawę 4 śruby, pod spodem są dwie mocujące tunel. Potem masz dwie tak samo pod zapalniczką. Z samego przodu po prawej i lewej są zaślepki, trzeba je zdemontować, i po bokach są śruby którymi kręcisz i tunel odsuwa się w tedy do tyłu, i tyle.
Ostatnio zmieniony 28 maja 2012, o 21:22 przez koko115, łącznie zmieniany 1 raz.
W204 C320 CDI 224KM, 2007r, Avantgarde, Sedan .:WDD2040221A097417:.
W203 C220 CDI 143KM, 2002r, Elegance, Sedan .:WDB2030061A409823:.
W203 C180 143KM, 2006r, Classic, Coupe .:WDB2037421A937121:.
colonial
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
VIN:
Lokalizacja: Radom/Kalisz

Post autor: colonial »

Panowie, mam problem z tym regulatorem nawiewu na zdjęciu, znajduje się on od strony kierowcy w dolnej części deski. Zarówno przy włączonym silniku jak i przy wyłączonym i przy ustawianiu pokrętła nadmuchu na różne ustawienia, nie reaguje absolutnie w żaden sposób. Nie ma nawet najmniejszego ruchu świadczącego o blokowaniu silniczka, nie wydaje żadnego odgłosu. Czy tutaj diagnoza może być tylko jedna - silniczek do wymiany? Ponieważ sama dźwigienka wydaje się być cała, nie połamana.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

colonial nie rwij włosów z głowy, ale to nie jest ten siłownik i to nie jest ta dźwignia. :pocieszacz: To jest siłownik, dźwignia i zębatka od regulacji temperatury. Pokręć sobie pokrętłem od temperatury (odpowiednim dla obserwowanej strony) i zobaczysz, że to ruszy. W kwestii problemu z niedomykaniem nawiewu, to zapraszam do przeczytania mojego opisu naprawy w dziale "Zrób to sam".
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
colonial
VIP
Posty: 89
Rejestracja: 5 lut 2011, o 17:10
VIN:
Lokalizacja: Radom/Kalisz

Post autor: colonial »

aaa..hahahaha:D tak zrobię :D
W203 C200 Kompressor Avantgarde
M111.955
WDB2030451A126366
Awatar użytkownika
uszyneq
VIP
Posty: 115
Rejestracja: 15 lut 2016, o 15:21
VIN: WDB2032061F289168
Lokalizacja: B-stok

Re: Nawiew na nogi się nie domyka

Post autor: uszyneq »

W Białymstoku kogoś polecacie?
:mb: S203 2.2 CDI
WDB2032061F289168
Awatar użytkownika
cutin
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 12 lut 2017, o 09:36
VIN: wdb2093611f019807
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Nawiew na nogi się nie domyka

Post autor: cutin »

Witam,

Mam problem łączony tzn. Brak nawiewu na nogi i przednia szybę. Przyczyna dolnego nawiewu była pęknięta dźwignia ale juz góra jest problem bo słychać/dotykiem też czuję , ze przeskakuje lecz dostęp jest bardzo ograniczony aby go wyjąc. Czy tam jest jakis tryb czy dźwignia , ktora mogłaby pęknąć? Co moze powodować to przeskakiwanie? Czy po wymianie dolnego ramienia zrobić samodiagnozę i to sie jakos ustawi?

Błędy:
B1598 - aktuator nadmuch szyby M2/16
B15A8 - aktuator nadmuch nogi M2/15
Mercedes CLK 240 w209 '02 Elegance 722.6
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Nawiew na nogi się nie domyka

Post autor: polofix »

cutin pisze:Witam,

Mam problem łączony tzn. Brak nawiewu na nogi i przednia szybę. Przyczyna dolnego nawiewu była pęknięta dźwignia ale juz góra jest problem bo słychać/dotykiem też czuję , ze przeskakuje lecz dostęp jest bardzo ograniczony aby go wyjąc. Czy tam jest jakis tryb czy dźwignia , ktora mogłaby pęknąć? Co moze powodować to przeskakiwanie? Czy po wymianie dolnego ramienia zrobić samodiagnozę i to sie jakos ustawi?

Błędy:
B1598 - aktuator nadmuch szyby M2/16
B15A8 - aktuator nadmuch nogi M2/15
Jest coś takiego jak kalibracja. Trzymasz dwa przyciski jednocześnie na konsoli [zapomniałem które] i czekasz. Kalibracja powinna się zakończyć po kilkudziesięciu sekundach jeśli wszystko sprawne.
Mam nadzieję że włożyłeś odpowiednią dźwigienkę.
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Nawiew na nogi się nie domyka

Post autor: Dziki Mar »

Obieg zamknięty plus odparowanie szyby przedniej.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
cutin
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 12 lut 2017, o 09:36
VIN: wdb2093611f019807
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Nawiew na nogi się nie domyka

Post autor: cutin »

Ok, chłopaki czyli diagnoza TYLKO z nowa dźwignią i to stukanie górnego silnika na bank ustanie?

Tak zapytam czy wyjęcie silnika odmrazacza szyby (ten stukający) jest możliwy z poziomu wyjętego licznika czy deska musi być zdjęta?
Mercedes CLK 240 w209 '02 Elegance 722.6
polofix
VIP
Posty: 2133
Rejestracja: 6 lis 2014, o 17:05
VIN:
Lokalizacja: Turek/Dobra

Re: Nawiew na nogi się nie domyka

Post autor: polofix »

cutin pisze:Ok, chłopaki czyli diagnoza TYLKO z nowa dźwignią i to stukanie górnego silnika na bank ustanie?

Tak zapytam czy wyjęcie silnika odmrazacza szyby (ten stukający) jest możliwy z poziomu wyjętego licznika czy deska musi być zdjęta?
Żeby kalibracja przeszła pozytywnie, muszą wszystkie klapki być sprawne! Jeśli coś stuka to najprawdopodobniej będzie coś nie tak i kalibracja nie zakończy się. Oczywiście w wersji z sześcioma klapkami jest tylko jedna klapka, druga na pamiątkę. Kupując dźwigienkę dostajemy komplet 2szt i bardzo ważne jest to żeby nie pomylić lewej z prawą!
WDB2032451F248605
4JGAB72EXXA108366
WDDHF8HB5AA175853
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”