Karton za grilem - sposob na szybsze ogrzanie

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

glapisimo pisze:witam a ja dałem karton przed ta mała chłodniczke i przed duza i co????
Chwalisz się czy żalisz?? Zasuwaj po termostat do sklepu i wymieniaj.
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
glapisimo
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 21 lut 2010, o 14:11
VIN:
Lokalizacja: lubin

Post autor: glapisimo »

tak słyszałem ze sa dwa termostaty tak pisła czesław 555 i nie wiem czy wymienic dwa :zly:
mercedes w203 220 cdi pozdro
Awatar użytkownika
Artuś
VIP
Posty: 114
Rejestracja: 11 cze 2009, o 13:30
VIN:
Lokalizacja: Oborniki Sl.

Post autor: Artuś »

mercfan pisze:
glapisimo pisze:witam a ja dałem karton przed ta mała chłodniczke i przed duza i co????
Chwalisz się czy żalisz?? Zasuwaj po termostat do sklepu i wymieniaj.
Szkoda jego kasy.Ja wymieniłem już dwa termostaty,poza tym ten który był oryginalnie tez był dobry.Czyli razem trzy termostaty.wszystkie sprawdzałem w garnku.Otwierają się przy ok.93stopniach,a po nieznacznym ostudzeniu szczelnie zamykają.Następnie po przeczytaniu posta Czesława555,nie żałowałem kasy i wymieniłem termostat układu paliwowego.
I dalej dupa.Oczywiście nie ma tragedii bo w aucie mam cieplutko ale przy większych mrozach silnik jest wciąż niedogrzany.Jak jest ślisko=jazda emerycka to złapie góra 60stopni,ale gdy tylko mogę mu depnąć to jest lepiej.Przy dłuższej jeździe mam czasami nawet 80-90stopni,ale pod warunkiem,że nie ma mrozu.
Ja się już poddałem.Idzie wiosna to zapomnę o problemie.
P.S. Jakby ktoś chciał to zbędne mi termostaty są wystawione na allegro.
MERCEDES W203 C200 CDI 2000r.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Ja bym jeszcze sprawdzil czujnik temperatury.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
orion5
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 20 sty 2010, o 20:47
VIN:
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: orion5 »

Ja mam uszkodzony termostat i w aucie arktyczne mrozy. Grzanie na postoju to strata czasu i paliwa w tym przypadku . Jazda w mieście to 55stopni max po 15min. wyjazd za miasto i w 5min. jest 40stopni. Kolega poradził kartonik (między grillem a chłodnicą). I tak jeżdżę od tygodnia, temperatura rośnie w oczach miasto 75stopni poza miastem 65stopni (może w mieście było by więcej ale mam tylko krótkie trasy, większość trasy poza miastem).
Kartonik działa :ok:
Mercedes Classic C220 CDI, 143KM, 2001r, kombi
Awatar użytkownika
Artuś
VIP
Posty: 114
Rejestracja: 11 cze 2009, o 13:30
VIN:
Lokalizacja: Oborniki Sl.

Post autor: Artuś »

kSmuk pisze:Ja bym jeszcze sprawdzil czujnik temperatury.
Czujnik temperatury jest zamocowany w obudowie termostatu więc kupuje się go zawsze z termostatem(no chyba,że się mylę)Więc też odpada.
MERCEDES W203 C200 CDI 2000r.
Awatar użytkownika
tomthemd
VIP
Posty: 108
Rejestracja: 10 sty 2010, o 14:25
VIN:
Lokalizacja: Lodz

Post autor: tomthemd »

orion5 pisze:Ja mam uszkodzony termostat i w aucie arktyczne mrozy. Grzanie na postoju to strata czasu i paliwa w tym przypadku . Jazda w mieście to 55stopni max po 15min. wyjazd za miasto i w 5min. jest 40stopni. Kolega poradził kartonik (między grillem a chłodnicą). I tak jeżdżę od tygodnia, temperatura rośnie w oczach miasto 75stopni poza miastem 65stopni (może w mieście było by więcej ale mam tylko krótkie trasy, większość trasy poza miastem).
Kartonik działa :ok:
Kolega orion gdzie mieszkasz w niemczech - bo ja z Frankfurtu nad menem.
Oczywiscie o oleju mowa a nie o temp. Farenheita w samochodzie w srodku. Tak ?
orion5
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 20 sty 2010, o 20:47
VIN:
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: orion5 »

Tak chodziło mi o temp. oleju podaną w Celsjuszach. Ale przez moją niedokładność (brak C , F) te 75stopni mgły by tyczyć też kabiny i nie było by dużego przekłamania. Teraz w aucie mam ciepło, a 75stopni F to ok. 23stopnie C.
Miejscowość Paderborn.

Pozdrawiam
Mercedes Classic C220 CDI, 143KM, 2001r, kombi
shoto
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 9 maja 2009, o 19:12
VIN:
Lokalizacja: sc

Post autor: shoto »

Hej.Ja wyciolem sobie nie kartonik tylko styropian o gr.1 cm mialem walniety termostat a jakos ciezko bylo mi go dostac (temperatura max 75 st.C)wymienilemi juz nie potrzeba kartonow.
pozdr
shoto c200 kompressor 01 VIN2032451F096676
Honda VFR750RC36
Awatar użytkownika
bojar
VIP
Posty: 164
Rejestracja: 1 lis 2007, o 13:05
VIN:
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Post autor: bojar »

Karton troszkę daje, też to sprawdzałem, jak miałem uszkodzony termostat i czekałem na umówioną wizytę u mechanika przez kilka dni - naprawdę troszkę lepiej się nagrzewa. Pamiętajmy, że termostat może być uszkodzony= zablokowany w 2 przypadkach: albo ZAMKNIĘTY, albo cały czas OTWARTY!!!
Ja miałem termostat uszkodzy w ten sposób, że być ciągle otwarty, więc taki karton ma wtedy sens. Jeśli termostat jest ciągle zamknięty, to nic nie da zasłanianie chłodnicy kartonem bo i tak przez chłodnicę nic nie przepływa, jak jest zimno - faktycznie jakieś tam minimalnie większe jest zabezpieczenie przed wiatrem, ale wątpię, żeby było to zauważalne... chyba, że samochód klepany i po nogach nie wieje z kartonem, a bez niego przez dziury wieje :hurra:

Poza tym wyobraźcie sobie sytuację co się stanie, jak taki kartonik jest niechlujnie zamontowany, silnik się nagrzeje tak mocno, że włącza dmuchawę a tu kartonik się w nią wkręca i... :censored: Też tak się może zdarzyć i naprawdę wtedy będziecie mieli cieplej...

Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której mamy coś w aucie zepsute, ale olewamy to i uciekamy się do takich głupich sposobów, jak zasłanianie chłodnicy kartonem- przecież to wstyd. Takie rzeczy, to w starych złomach ludzie robią, a nie w :mb:
Stać na wódkę, to i na zakąskę = stać na merca to i na części (które, np. w przypadku termostatu nie są drogie).
Pozdro dla wszystkich!
album_personal.php?user_id=49
C-KLASSE W203, 220 CDI, CLASSIC
E-klasse w211 320 CDI Avantgarde
Awatar użytkownika
loneraider
Moderator VIP
Posty: 3081
Rejestracja: 23 sie 2009, o 18:03
VIN:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: loneraider »

bojar pisze: Poza tym wyobraźcie sobie sytuację co się stanie, jak taki kartonik jest niechlujnie zamontowany, silnik się nagrzeje tak mocno, że włącza dmuchawę a tu kartonik się w nią wkręca i... :censored: Też tak się może zdarzyć i naprawdę wtedy będziecie mieli cieplej...
sorki ale jakby to miało się stać :wysmiewacz:
skocz, podnieś maskę dowiesz się o co mi chodzi
bojar pisze: Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której mamy coś w aucie zepsute, ale olewamy to i uciekamy się do takich głupich sposobów, jak zasłanianie chłodnicy kartonem- przecież to wstyd. Takie rzeczy, to w starych złomach ludzie robią, a nie w :mb:
Stać na wódkę, to i na zakąskę = stać na merca to i na części (które, np. w przypadku termostatu nie są drogie).
w stopro się z Tobą zgadzam ale nie generalizuj
owszem Ja także przysłoniłem chłodnicę "kartonikiem"
(w moim przypadku twarda czarna folia prawie plexi)
...bo po pierwsze nie mam pewności czy to jest wina termostatu
po drugie średnio mi sie uśmiecha wymiana termostatu w temp. poniżej 0st
to tyle wtej kwestii
ale jeszcze nikt nie przedstawił kwesti intercoolera
sam się nad tym zastanawiałem i według mnie przy temp. w okolicach zera :ok:
ale ponad +10 :mysli: na wszelki wypadek ja już się pozbyłem
w mieście mam spokojnie 80st
na trasie 60-80st w zależności jakie natężenie ruchu
2030061A015 + 722.6 + 955 + 612 + 220 + 744U

kultowe historie:
W115/Taunus1.6/Volvo244/MazdaMX3
glapisimo
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 21 lut 2010, o 14:11
VIN:
Lokalizacja: lubin

Post autor: glapisimo »

i to mi się :censored: podoba :bravo:

[ Dodano: 2010-02-25, 21:58 ]
bojar ma racje :bravo:
mercedes w203 220 cdi pozdro
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

bojar pisze:Jeśli termostat jest ciągle zamknięty, to nic nie da zasłanianie chłodnicy kartonem bo i tak przez chłodnicę nic nie przepływa
Jakby był zawsze zamknięty to po kilku kilometrach jazdy miałbyś smażonego merola pod maską...
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
orion5
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 20 sty 2010, o 20:47
VIN:
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: orion5 »

bojar pisze:Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której mamy coś w aucie zepsute, ale olewamy to i uciekamy się do takich głupich sposobów, jak zasłanianie chłodnicy kartonem- przecież to wstyd. Takie rzeczy, to w starych złomach ludzie robią, a nie w :mb:
Stać na wódkę, to i na zakąskę = stać na merca to i na części (które, np. w przypadku termostatu nie są drogie).
Ja nie jestem milionerem. Ostatnie dwa miesiące to;
- uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia i wymiana paska 530euro.
- rolka napinacza i rolka na alternatorze z wymianą 320euro.
- podatek drogowy 366euro.
- tüv 100euro.
- za termostat z wymianą liczą sobie około 200euro. ale dzięki form wymienię sam.
Nie ma sensu pisać co mnie jeszcze czeka, a list jest długa. Kartonik jest tylko formą doraźną i lada dzień przyjdzie jego kres. Czasami trzeba improwizować.
Mercedes Classic C220 CDI, 143KM, 2001r, kombi
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

orion5 pisze:uszczelnienie pompy wysokiego ciśnienia i wymiana paska 530euro.
- rolka napinacza i rolka na alternatorze z wymianą 320euro.
- podatek drogowy 366euro.
- tüv 100euro.
:boisie: :boisie: :boisie: :boisie: :boisie: :boisie: :boisie: :boisie:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Zablokowany

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”