Karton za grilem - sposob na szybsze ogrzanie

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
tomthemd
VIP
Posty: 108
Rejestracja: 10 sty 2010, o 14:25
VIN:
Lokalizacja: Lodz

Karton za grilem - sposob na szybsze ogrzanie

Post autor: tomthemd »

Widzialem wiele samochodow co sobie taki karton zalozylo na gril, aby samochod szybciej sie ogrzewal.
Czy to ma sens? (Oczywiscie wyglada jak gleba)
Czy jest cieplo szybciej?
Ktos stosuje ta metode?
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Moja opinia (można się z nią zgadzać lub nie) jest taka, że nie ma to sensu - W aucie mamy mały obieg i duży - dopiero po zagrzaniu się, puszczany jest duży obieg przez chłodnicę. Kolokwialnie - rano przy -15st można nawet wywalić chłodnicę do kosza i tak nie będzie szybciej ciepło... No chyba że ma się zepsuty termostat i jest on cały czas otwarty.
Na upartego takie zastawienie może dać parę stopni ze względu, że wiatr nie będzie hulał pod maską w koło silnika...Producent też nic nie pisze o tekturze zakładanej na zimę :usmiech:
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Ale przy zasłonięciu kartonem chłodnicy, podczas jazdy mniej zimnego powietrza przedostaje się do komory silnika... wbrew pozorom to ma znaczenie dla zagrzania...

Niedowiarkom polecam porównać czas nagrzewania się silnika podczas jazdy i na postoju, gdy przytrzymać obroty w okolicach 2000rpm - sa bezpieczne dla zimnego silnika i dobrze udają jazdę.
W tym drugim przypadku, przy sprawnym termostacie, podnoszenie się wskazówki temperatury widać wręcz gołym okiem...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

Grzanie silnika na postoju to chyba jednak metoda niezbyt godna polecania...
Moje pytanie jest następujące - czy to zastawianie naprawdę wiele da? Dla kilku stopni szkoda sobie zawracać głowę - sprawny termostat i normalna (nie dziadkowa) jazda wystarczy do zagrzania :ok:
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

mugger pisze:Grzanie silnika na postoju to chyba jednak metoda niezbyt godna polecania...
Uzasadnij :idea:
mugger pisze:Dla kilku stopni szkoda sobie zawracać głowę - sprawny termostat i normalna (nie dziadkowa) jazda wystarczy do zagrzania :ok:
Zagrzanie silnika nie kończy się na rozgrzaniu płynu chłodzącego i otwarciu termostatu... jest jeszcze olej w silniku...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

No to po kolei: :usmiech:
- grzanie na postoju trwa dłużej co wiąże się z większym spalaniem i emisją spalin
- przez ten wydłużony czas silnik nie osiąga roboczej temperatury co za tym idzie jest narażony za zwiększone zużycie - olej nie osiąga roboczej temperatury
- za grzanie na postoju możesz dostać mandat
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

mugger pisze:- grzanie na postoju trwa dłużej co wiąże się z większym spalaniem i emisją spalin
- przez ten wydłużony czas silnik nie osiąga roboczej temperatury co za tym idzie jest narażony za zwiększone zużycie - olej nie osiąga roboczej temperatury
Nie filozofuj, tylko sprawdź w praktyce to, o czym piszesz :glupek: najlepiej przy dużym mrozie...
mugger pisze:- za grzanie na postoju możesz dostać mandat
Dobrze, że do warsztatów nie zagląda policja :haha: Na własnym podwórku też mi dadzą mandat :?: :szok: :oczko:
Ostatnio zmieniony 17 lut 2010, o 22:37 przez jjanicki, łącznie zmieniany 1 raz.
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Coś w tym kartonie musi być, bo jak zaczynał się chłodek, to każda legenda PRLu i nie tylko miała to na chłodnicy. Generalnie pies jest pogrzebany w tym, że nie wieje zimnem po silniku i szybciej się nagrzewa.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

V126 pisze:a to na chłodnicy. Generalnie pies jest pogrzebany w tym, że
I o tym od początku piszę :ok:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
mugger
VIP
Posty: 1785
Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
VIN:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mugger »

jjanicki, uzasadniłem, wyraziłem swoje zdanie a się czepiasz :dokuczacz:
czekamy na opinie innych - jak coś to mogę oddać tekturowe kartoniki innym :usmiech:
w168, w203, w123
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

Ja mam benzynę i mam gdzieś wszelkie kartony, co najwyżej cartoon network lub trabant :terefere:
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
wojtal.c
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: 13 gru 2008, o 23:14
VIN:
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wojtal.c »

Ponieważ mamy w naszych MB mały i duży obieg polecam zasłonięcie tylko małej chłodnicy, bo to właśnie ona nagrzewa się jako pierwsza (wystarczy kartonik o wielkości A4, którego nie widać z zewnątrz).
Możemy być wtedy spokojni, że temperatura nie wzrośnie nam poza dopuszczalną, ponieważ po osiągnięciu ~80 stopni włączy się duży obieg.
Oczywiście zakładamy sytuację, że nasz termostat jest w pełni sprawny.
Zrobiłem tak u siebie i muszę przyznać, że temperatura narasta znacznie szybciej niż przy niezasłoniętej chłodnicy.
Wojtal, Mercedes W203 C220CDI Avantgarde, 2000rok, Limuzyna.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Mały obieg, to jest coś jeszcze innego, ta chłodnica, którą zasłoniłeś, to chłodnica wodna układu paliwowego. Obieg z tą chłodnicą ma swój osobny termostat (taka bańka na lewo od tej chłodniczki) i pewnie masz zepsuty. viewtopic.php?t=4147
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
gpiort

Post autor: gpiort »

ja osobiscie zasłoniłem chlodnice podczas jazdy po miescie nie ma problemu z dogrzaniem ale gdy tylko wyjade na trase temp. spada sadze ze jest to termostat ale nie mialem czasu jechac z tym na warsztat
glapisimo
Użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: 21 lut 2010, o 14:11
VIN:
Lokalizacja: lubin

Post autor: glapisimo »

witam a ja dałem karton przed ta mała chłodniczke i przed duza i co????? nic nie chciał sie nagrzac :placz:
mercedes w203 220 cdi pozdro
Zablokowany

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”