Karton za grilem - sposob na szybsze ogrzanie
Moderator: Dziki Mar
- tomthemd
- VIP
- Posty: 108
- Rejestracja: 10 sty 2010, o 14:25
- VIN:
- Lokalizacja: Lodz
Karton za grilem - sposob na szybsze ogrzanie
Widzialem wiele samochodow co sobie taki karton zalozylo na gril, aby samochod szybciej sie ogrzewal.
Czy to ma sens? (Oczywiscie wyglada jak gleba)
Czy jest cieplo szybciej?
Ktos stosuje ta metode?
Czy to ma sens? (Oczywiscie wyglada jak gleba)
Czy jest cieplo szybciej?
Ktos stosuje ta metode?
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Moja opinia (można się z nią zgadzać lub nie) jest taka, że nie ma to sensu - W aucie mamy mały obieg i duży - dopiero po zagrzaniu się, puszczany jest duży obieg przez chłodnicę. Kolokwialnie - rano przy -15st można nawet wywalić chłodnicę do kosza i tak nie będzie szybciej ciepło... No chyba że ma się zepsuty termostat i jest on cały czas otwarty.
Na upartego takie zastawienie może dać parę stopni ze względu, że wiatr nie będzie hulał pod maską w koło silnika...Producent też nic nie pisze o tekturze zakładanej na zimę
Na upartego takie zastawienie może dać parę stopni ze względu, że wiatr nie będzie hulał pod maską w koło silnika...Producent też nic nie pisze o tekturze zakładanej na zimę
w168, w203, w123
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Ale przy zasłonięciu kartonem chłodnicy, podczas jazdy mniej zimnego powietrza przedostaje się do komory silnika... wbrew pozorom to ma znaczenie dla zagrzania...
Niedowiarkom polecam porównać czas nagrzewania się silnika podczas jazdy i na postoju, gdy przytrzymać obroty w okolicach 2000rpm - sa bezpieczne dla zimnego silnika i dobrze udają jazdę.
W tym drugim przypadku, przy sprawnym termostacie, podnoszenie się wskazówki temperatury widać wręcz gołym okiem...
Niedowiarkom polecam porównać czas nagrzewania się silnika podczas jazdy i na postoju, gdy przytrzymać obroty w okolicach 2000rpm - sa bezpieczne dla zimnego silnika i dobrze udają jazdę.
W tym drugim przypadku, przy sprawnym termostacie, podnoszenie się wskazówki temperatury widać wręcz gołym okiem...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Uzasadnijmugger pisze:Grzanie silnika na postoju to chyba jednak metoda niezbyt godna polecania...
Zagrzanie silnika nie kończy się na rozgrzaniu płynu chłodzącego i otwarciu termostatu... jest jeszcze olej w silniku...mugger pisze:Dla kilku stopni szkoda sobie zawracać głowę - sprawny termostat i normalna (nie dziadkowa) jazda wystarczy do zagrzania
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
No to po kolei:
- grzanie na postoju trwa dłużej co wiąże się z większym spalaniem i emisją spalin
- przez ten wydłużony czas silnik nie osiąga roboczej temperatury co za tym idzie jest narażony za zwiększone zużycie - olej nie osiąga roboczej temperatury
- za grzanie na postoju możesz dostać mandat
- grzanie na postoju trwa dłużej co wiąże się z większym spalaniem i emisją spalin
- przez ten wydłużony czas silnik nie osiąga roboczej temperatury co za tym idzie jest narażony za zwiększone zużycie - olej nie osiąga roboczej temperatury
- za grzanie na postoju możesz dostać mandat
w168, w203, w123
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
Nie filozofuj, tylko sprawdź w praktyce to, o czym piszesz najlepiej przy dużym mrozie...mugger pisze:- grzanie na postoju trwa dłużej co wiąże się z większym spalaniem i emisją spalin
- przez ten wydłużony czas silnik nie osiąga roboczej temperatury co za tym idzie jest narażony za zwiększone zużycie - olej nie osiąga roboczej temperatury
Dobrze, że do warsztatów nie zagląda policja Na własnym podwórku też mi dadzą mandatmugger pisze:- za grzanie na postoju możesz dostać mandat
Ostatnio zmieniony 17 lut 2010, o 22:37 przez jjanicki, łącznie zmieniany 1 raz.
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
- jjanicki
- VIP
- Posty: 780
- Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
- VIN: WDD2122251A291175
- Lokalizacja: Szczecin, PL
I o tym od początku piszęV126 pisze:a to na chłodnicy. Generalnie pies jest pogrzebany w tym, że
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
- mugger
- VIP
- Posty: 1785
- Rejestracja: 20 sie 2008, o 10:27
- VIN:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
- mercfan
- VIP
- Posty: 4258
- Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
- VIN:
- Lokalizacja: Rzgów/Łódź
-
- Użytkownik
- Posty: 13
- Rejestracja: 13 gru 2008, o 23:14
- VIN:
- Lokalizacja: Wrocław
Ponieważ mamy w naszych MB mały i duży obieg polecam zasłonięcie tylko małej chłodnicy, bo to właśnie ona nagrzewa się jako pierwsza (wystarczy kartonik o wielkości A4, którego nie widać z zewnątrz).
Możemy być wtedy spokojni, że temperatura nie wzrośnie nam poza dopuszczalną, ponieważ po osiągnięciu ~80 stopni włączy się duży obieg.
Oczywiście zakładamy sytuację, że nasz termostat jest w pełni sprawny.
Zrobiłem tak u siebie i muszę przyznać, że temperatura narasta znacznie szybciej niż przy niezasłoniętej chłodnicy.
Możemy być wtedy spokojni, że temperatura nie wzrośnie nam poza dopuszczalną, ponieważ po osiągnięciu ~80 stopni włączy się duży obieg.
Oczywiście zakładamy sytuację, że nasz termostat jest w pełni sprawny.
Zrobiłem tak u siebie i muszę przyznać, że temperatura narasta znacznie szybciej niż przy niezasłoniętej chłodnicy.
Wojtal, Mercedes W203 C220CDI Avantgarde, 2000rok, Limuzyna.
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Mały obieg, to jest coś jeszcze innego, ta chłodnica, którą zasłoniłeś, to chłodnica wodna układu paliwowego. Obieg z tą chłodnicą ma swój osobny termostat (taka bańka na lewo od tej chłodniczki) i pewnie masz zepsuty. viewtopic.php?t=4147
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!