Dziwny problem z nawiewem

Moderator: Dziki Mar

lolek102
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 20 lis 2018, o 21:27
VIN: Brak vin
Lokalizacja: Sieradz

Dziwny problem z nawiewem

Post autor: lolek102 »

Cześć :)

Zauważyłem ostatnio że w przypadku włączenia nawiewów na auto i przyśpieszaniu wentylator również przyśpiesza, a podczas zwalniania zwalnia ( w przypadku zwalniania trudno to opisać, bo to nie jest tak typowo, tylko jakby gdzieś uchodziło ciśnienie, jakby blow off)
Dzieje się tak w przypadku ustawienia na auto, przy ręcznym sterowaniu prędkością nawiewu tego nie uświadczyłem

Ktoś ma pomysł co to może być? Oczywiście wszystkie klapki i silniki od nawiewów sprawne.
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: Dziki Mar »

Może powietrze przedostaje się przez uszczelki w drzwiach co skutkuje wyżej wymienionymi efektami? :-)
Klimatyzacja włączona czy nie?

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
lolek102
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 20 lis 2018, o 21:27
VIN: Brak vin
Lokalizacja: Sieradz

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: lolek102 »

Na pewno nie są to uszczelki w drzwiach, gdyż bardziej zależy to od obrotów silnika niż prędkości (Najlepiej słychać podczas hamowania biegami, gdy obroty schodzą od 3tys do 1,5tys ).
Klimatyzacja włączona, w tym tygodniu jadę na sprawdzenie klimy.
Awatar użytkownika
kiler22
VIP
Posty: 426
Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:20
VIN: WDB2032421F303416

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: kiler22 »

obstawiam problemy z ładowaniem lub akumulatorem
c200 kompresor + LPG
WDB2032421F303416
lolek102
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 20 lis 2018, o 21:27
VIN: Brak vin
Lokalizacja: Sieradz

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: lolek102 »

Teraz jeszcze zauważyłem że dzieje się tak jak włączę i wyłączę klimę, czyli podejrzewam że tam coś może być

A co może mieć wspólnego aku albo ładowanie z tym co opisałem ? :D
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: Przybek »

lolek102 pisze: 24 kwie 2019, o 21:31 A co może mieć wspólnego aku albo ładowanie z tym co opisałem ? :D
Może występować wzrost napięcia a reszty już chyba nie trzeba tłumaczyć jaki ma to wpływ na tryb automatyczny.
lolek102
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 20 lis 2018, o 21:27
VIN: Brak vin
Lokalizacja: Sieradz

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: lolek102 »

Przybek pisze: 24 kwie 2019, o 22:58
lolek102 pisze: 24 kwie 2019, o 21:31 A co może mieć wspólnego aku albo ładowanie z tym co opisałem ? :D
Może występować wzrost napięcia a reszty już chyba nie trzeba tłumaczyć jaki ma to wpływ na tryb automatyczny.
W sumie sensownie.

Mam jeszcze jedno spostrzeżenie ,mianowicie podczas utrzymywania stałej prędkości(na tempomacie,jak i bez) podryguje wskazówka od obrotów i prędkości( co prawda niewiele ale widać), może to być spowodowane uszkodzeniem akumulatora bądź alternatora?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: Dziki Mar »

Zaryzykowalbym stwierdzenie, że tak. Sprawdź regulator napięcia.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: Przybek »

Pomiar napięcia możesz obserwować w czasie jazdy, licznik w menu serwisowym ma wbudowany miernik.
lechita
VIP
Posty: 646
Rejestracja: 8 maja 2016, o 17:09
VIN: WDB2030071F447330
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: lechita »

Można też kupić prosty miernik za 20 zł i zmierzyć napięcie instalacji podczas pracy silnika.
Do samochodu i do domu miernik zawsze się przyda.
Największym wrogiem postępu nie jest błąd, lecz lenistwo.
lolek102
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 20 lis 2018, o 21:27
VIN: Brak vin
Lokalizacja: Sieradz

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: lolek102 »

Mam w domu miernik(nawet dwa), jak będę miał czas to sprawdzę :)
lolek102
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 20 lis 2018, o 21:27
VIN: Brak vin
Lokalizacja: Sieradz

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: lolek102 »

Mam wyniki
Na postoju 12.6
Po odpaleniu na biegu jałowy 13.6
Pod obciążeniem (światła mijania,drogowe) 13.6
Po dodaniu gazu 14.4

Czyli regulator do wymiany, czy może to być też wina uszkodzonego akumulatora?

W drugim samochodzie stałe 14.6, więc miernik raczej dobry :)
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: Przybek »

Szczotki Ci się kończą. Na wolnych nie masz ładowania praktycznie.
lolek102
VIP
Posty: 57
Rejestracja: 20 lis 2018, o 21:27
VIN: Brak vin
Lokalizacja: Sieradz

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: lolek102 »

Wyciągnąłem regulator (okazało się że z 2015r) i wygląda tak

Obrazek

Da się jakoś ocenić na oko czy dobry czy też nie (szczotki równe) ?

EDIT:
I Jeszce pytanie jakie powinny być wartości ładowania ?

Po tej jest funkcja "edytuj post" żeby jej używać. [Dziki Mar]
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3301
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Dziwny problem z nawiewem

Post autor: Przybek »

Poprawny zakres 13,8-14,4 (13,8 to absolutne minimum przy włączonych wszystkich odbiornikach). Regulator z foto szczotek ma jeszcze sporo ale może być uszkodzony. Jeszcze kwestia jakiej firmy jest bo jak jakaś taniocha to mógł paść po tak krótkim czasie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja i ogrzewanie”