Padło wszystko, światła, kierunkowskazy, szyby, nadmuch, obrotomierz, prędkościomierz, wskazania temp. silnika i benzyn
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 8 sie 2018, o 21:42
- VIN: WDB2032461F772457
Padło wszystko, światła, kierunkowskazy, szyby, nadmuch, obrotomierz, prędkościomierz, wskazania temp. silnika i benzyn
Cześć wszystkim! A już się cieszyłem, że będę tylko czytelnikiem forum, a nie pacjentem.
Poproszę o poradę. Auto to C180 kompresor lift kombi 1.8 LPG 2005. Problem wyskoczył dziś i przeczytałem całe forum, niestety na podobny problem nie natrafiłem, a może raczej na jego rozwiązanie.
Objawy są następujące: po włączeniu zapłonu w 2 pozycje ale jeszcze bez uruchomienia silnika wszystkie kontrolki na szafie się palą, działa opuszczanie szyb, kierunkowskazy, wycieraczki, nadmuch itd. Ale po uruchomieniu wszystko gaśnie, nie ma świateł, nie działa obrotomierz, prędkościomierz, brak kierunków itd. Słowem można jechać, ale bez przyrządów, bez świateł i silnik zachowuje się normalnie, auto jedzie normalnie.
Zbagatelizowałem komunikat na czerwono zaraz po uruchomieniu o konieczności udania się na stację z akumulatorem/alternatorem. Od kilku dnia miałem ten komunikat. Ale jako że samochód jeździł specjalnie się tym nie przejąłem.
Sprawdzałem miernikiem aku trzyma jakieś 12,5V. Dla świętego spokoju zamieniłem na chwile na inny dobry.Bez efektu objawy nie ustąpiły.
Rozumiem, że po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon prąd pobierany jest z aku, stąd wszystko działa, jest napięcie w obwodzie. Natomiast gdzie ucieka prąd po uruchomieniu? Może jest jakieś zwarcie? Światła po uruchomieniu mogę włączyć, ale komputer każe mi je natychmiast zgasić stosownym komunikatem. Na wyświetlaczu pokazują sie tylko kilometry, temperatura i godzina.
Czy rozrusznik albo alternator może dawać zwarcie, które objawia się w opisane wyżej? Kluczyk w stacyjce czasem się blokuje...
Z góry dziękuję za pomoc. pzdr
Poproszę o poradę. Auto to C180 kompresor lift kombi 1.8 LPG 2005. Problem wyskoczył dziś i przeczytałem całe forum, niestety na podobny problem nie natrafiłem, a może raczej na jego rozwiązanie.
Objawy są następujące: po włączeniu zapłonu w 2 pozycje ale jeszcze bez uruchomienia silnika wszystkie kontrolki na szafie się palą, działa opuszczanie szyb, kierunkowskazy, wycieraczki, nadmuch itd. Ale po uruchomieniu wszystko gaśnie, nie ma świateł, nie działa obrotomierz, prędkościomierz, brak kierunków itd. Słowem można jechać, ale bez przyrządów, bez świateł i silnik zachowuje się normalnie, auto jedzie normalnie.
Zbagatelizowałem komunikat na czerwono zaraz po uruchomieniu o konieczności udania się na stację z akumulatorem/alternatorem. Od kilku dnia miałem ten komunikat. Ale jako że samochód jeździł specjalnie się tym nie przejąłem.
Sprawdzałem miernikiem aku trzyma jakieś 12,5V. Dla świętego spokoju zamieniłem na chwile na inny dobry.Bez efektu objawy nie ustąpiły.
Rozumiem, że po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłon prąd pobierany jest z aku, stąd wszystko działa, jest napięcie w obwodzie. Natomiast gdzie ucieka prąd po uruchomieniu? Może jest jakieś zwarcie? Światła po uruchomieniu mogę włączyć, ale komputer każe mi je natychmiast zgasić stosownym komunikatem. Na wyświetlaczu pokazują sie tylko kilometry, temperatura i godzina.
Czy rozrusznik albo alternator może dawać zwarcie, które objawia się w opisane wyżej? Kluczyk w stacyjce czasem się blokuje...
Z góry dziękuję za pomoc. pzdr
- Dziki Mar
- Moderator
- Posty: 4157
- Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
- VIN: WDB2110891B355007
Re: Padło wszystko, światła, kierunkowskazy, szyby, nadmuch, obrotomierz, prędkościomierz, wskazania temp. silnika i ben
Na moje oko to alternator.
W203 C200 M271 2005 Był
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest
ALBUM
Regulamin Forum
Status VIP
-
- VIP
- Posty: 1152
- Rejestracja: 8 cze 2016, o 08:59
- VIN: WDB2093541F238066
- Lokalizacja: RYBNIK
- Przybek
- Moderator VIP
- Posty: 3303
- Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
- VIN: WDB2032081F659063
- Lokalizacja: Łódź
Re: Padło wszystko, światła, kierunkowskazy, szyby, nadmuch, obrotomierz, prędkościomierz, wskazania temp. silnika i ben
A potem zregenerować kompleksowo alternator bo sama wymiana regulatora nie do końca może okazać się skuteczna.
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 8 sie 2018, o 21:42
- VIN: WDB2032461F772457
Re: Padło wszystko, światła, kierunkowskazy, szyby, nadmuch, obrotomierz, prędkościomierz, wskazania temp. silnika i ben
Dzięki za porady. Jutro jadę na warsztat.Też obstawiam regulator napięcia, a na drugim miejscu alternator. Napięcie na aku po uruchomieniu silnika niewiele wzrosło do 12,9V. Pewnie po uruchomieniu silnika jest jakieś zabezpieczenie, które odcina wszystkie odbiorniki by nie obciążać zbytnio aku. Stąd moja dedukcja, że coś jest nie halo z regulatorem napięcia lub alternatorem. Zobaczymy, obiecuję napisać jak to się zakończyło. pzdr
-
- Użytkownik
- Posty: 224
- Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
- VIN: WDB2032161F622586
- Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin
Re: Padło wszystko, światła, kierunkowskazy, szyby, nadmuch, obrotomierz, prędkościomierz, wskazania temp. silnika i ben
Alternator przeładowuje z rad te objawy
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca
W201 1987r 200 etylina automat
W201 1987r 200 etylina automat
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 8 sie 2018, o 21:42
- VIN: WDB2032461F772457
Re: Padło wszystko, światła, kierunkowskazy, szyby, nadmuch, obrotomierz, prędkościomierz, wskazania temp. silnika i ben
czyli co We86? Obstawiasz alternator? Wczoraj padła diagnoza ze strony warsztatu, że na 100% uszkodzona jest stacyjka. Być może tak, ponieważ kluczyk raz załapie i odblokuje blokadę kierownicy, a innym razem nie... Może być uszkodzona cewka immo, może jakiś zimny lut na płytce, może być jakaś drobna rzecz, która sprawia, że coś nie kontaktuje... wszystko jest możliwe.
Zabieram dziś auto z tego warsztatu, gdyż właściciel zaśpiewał mi koszt naprawy stacyjki na 1000 zł . Ja mu powiedziałem, że złota ona nie jest i na Allegro używka kosztuje do 150 zł razem z kluczykiem, a synchronizacja jej z komputerem i zakodowaniem kluczyka na nowo to koszt do 500 zł. Więc nie bardzo rozumiem jego kalkulację cenową. Stacyjkę w polifcie wyjmuje się przez odkręcony od spodu kierownicy plastik. Więc nie trzeba wszystkich plastików dookoła zdejmować. Powiedział, że jak chcę to mogę auto zabrać i dać do naprawy komu innemu. No to tak zrobię...Umówiony jestem na przyszły poniedziałek. Napiszę co i jak po naprawie.
Zabieram dziś auto z tego warsztatu, gdyż właściciel zaśpiewał mi koszt naprawy stacyjki na 1000 zł . Ja mu powiedziałem, że złota ona nie jest i na Allegro używka kosztuje do 150 zł razem z kluczykiem, a synchronizacja jej z komputerem i zakodowaniem kluczyka na nowo to koszt do 500 zł. Więc nie bardzo rozumiem jego kalkulację cenową. Stacyjkę w polifcie wyjmuje się przez odkręcony od spodu kierownicy plastik. Więc nie trzeba wszystkich plastików dookoła zdejmować. Powiedział, że jak chcę to mogę auto zabrać i dać do naprawy komu innemu. No to tak zrobię...Umówiony jestem na przyszły poniedziałek. Napiszę co i jak po naprawie.
-
- Użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 4 sty 2019, o 20:48
- VIN: WDB2032161F110714
Re: Padło wszystko, światła, kierunkowskazy, szyby, nadmuch, obrotomierz, prędkościomierz, wskazania temp. silnika i ben
Witam,
Miałem dokładnie takie same objawy. Przyczyna: niewłaściwy typ (seria produkcyjna) kluczyka!!! Zadziwiające, ale prawdziwe.
Miałem dorabiany kluczyk, bo oryginał zginął. Kluczyk miał niklowane zdobienia. Niby działał, ale po uruchomieniu samochodu, tak jak u kol. Darioso, cała elektryka wyłączała się. Trafiłem na fantastycznego speca od stacyjek, po zamianie kluczyka na kluczyk innego typu (serii produkcyjnej?) - bez zdobień, taki jakby starszy - wszystko jest OK.
Pozdrawia Leopold
Miałem dokładnie takie same objawy. Przyczyna: niewłaściwy typ (seria produkcyjna) kluczyka!!! Zadziwiające, ale prawdziwe.
Miałem dorabiany kluczyk, bo oryginał zginął. Kluczyk miał niklowane zdobienia. Niby działał, ale po uruchomieniu samochodu, tak jak u kol. Darioso, cała elektryka wyłączała się. Trafiłem na fantastycznego speca od stacyjek, po zamianie kluczyka na kluczyk innego typu (serii produkcyjnej?) - bez zdobień, taki jakby starszy - wszystko jest OK.
Pozdrawia Leopold
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 8 sie 2018, o 21:42
- VIN: WDB2032461F772457
Re: Padło wszystko, światła, kierunkowskazy, szyby, nadmuch, obrotomierz, prędkościomierz, wskazania temp. silnika i ben
'leopold" - chyba coś w tym jest z tym dziwnym zachowaniem się kluczyka. Mam nowe wieści bardzo istotne dla tematu, niespodziewanie odkryte przez przypadek.
Tak czekam do poniedziałku na diagnozę i dziś po Twoim poście jeszcze raz zajrzałem do auta, no bo nie daje to mi spokoju. I nagle odkryłem coś dziwnego!!! Otóż teraz kluczyk po włożeniu do stacyjki nie odblokowuje od czasu do czasu blokady kierownicy tylko w ogóle nie odblokowuje Ale?... gdy kluczyk jest włożony do stacyjki i nacisnę w kluczyku przycisk otwarcia drzwi odblokowuję blokadę kierownicy no i wiadomo odzywa się piknięcie centralnego zamka. Teraz mogę przekręcić kluczyk w pozycję zapłon i uruchomić auto. Objaw niestety ten, czyli ciemno wszędzie, głucho wszędzie... i EUREKA!!! Gdy autu sobie pracuje wciskam na kluczyku ponownie przycisk otwarcia drzwi i nagle wszystko się pojawia. Działa obrotomierz, działają światła i kierunki, wycieraczki chodzą, działa klima i nawiew, słowem wszystko jest OK. I co Wy koledzy na to?!!! Kluczyk, czy stacyjka a może jakaś inna cholera? Cieszy mnie to bardzo bo mogę samochodem pojechać samodzielnie do warsztatu. Pokazał się jedynie nowy komunikat ESP faulty visit workshop.
Tak czekam do poniedziałku na diagnozę i dziś po Twoim poście jeszcze raz zajrzałem do auta, no bo nie daje to mi spokoju. I nagle odkryłem coś dziwnego!!! Otóż teraz kluczyk po włożeniu do stacyjki nie odblokowuje od czasu do czasu blokady kierownicy tylko w ogóle nie odblokowuje Ale?... gdy kluczyk jest włożony do stacyjki i nacisnę w kluczyku przycisk otwarcia drzwi odblokowuję blokadę kierownicy no i wiadomo odzywa się piknięcie centralnego zamka. Teraz mogę przekręcić kluczyk w pozycję zapłon i uruchomić auto. Objaw niestety ten, czyli ciemno wszędzie, głucho wszędzie... i EUREKA!!! Gdy autu sobie pracuje wciskam na kluczyku ponownie przycisk otwarcia drzwi i nagle wszystko się pojawia. Działa obrotomierz, działają światła i kierunki, wycieraczki chodzą, działa klima i nawiew, słowem wszystko jest OK. I co Wy koledzy na to?!!! Kluczyk, czy stacyjka a może jakaś inna cholera? Cieszy mnie to bardzo bo mogę samochodem pojechać samodzielnie do warsztatu. Pokazał się jedynie nowy komunikat ESP faulty visit workshop.
-
- Użytkownik
- Posty: 224
- Rejestracja: 14 cze 2018, o 08:17
- VIN: WDB2032161F622586
- Lokalizacja: Zach.pom. I Berlin
Re: Padło wszystko, światła, kierunkowskazy, szyby, nadmuch, obrotomierz, prędkościomierz, wskazania temp. silnika i ben
A masz drugi kluczyk do auta? Jeśli tak to spróbuj z drogim kluczykiem. Właśnie na dniach miałem można powiedzieć taki sam problem w W 211 pierwsze stwierdzenie poszło na stacyjke ale po przywiezieniu i użycia zapasowego kluczyka wszystko minęło i auto zaczęło chodzić jak powinno
W203 2004r 270cdi automat, avangarde 170 Łosi i kierowca
W201 1987r 200 etylina automat
W201 1987r 200 etylina automat
-
- Użytkownik
- Posty: 7
- Rejestracja: 8 sie 2018, o 21:42
- VIN: WDB2032461F772457
Re: Padło wszystko, światła, kierunkowskazy, szyby, nadmuch, obrotomierz, prędkościomierz, wskazania temp. silnika i ben
Dziś problem znalazł swój szczęśliwy finał . Winnym, podobnie jak u "Leopolda" okazał się być kluczyk, a konkretnie pęknięty rdzeń na który nawinięta jest cewka immobilaizera. Niestety kluczyka nie można było zregenerować, trzeba było dać nowy i zaprogramować go razem ze stacyjką. Cała operacja polegająca na wyciągnięciu stacyjki dołem pod kierownicą, zaprogramowaniem kluczyka i ponownym montażem trwała 40 minut. Koszt całości w zakładzie pod Warszawą to 600 zł.
Dziękuję wszystkim za porady i komentarze i obym nie musiał za szybko znowu się tutaj udzielać. Pozdrawiam i temat zamykam.
Dziękuję wszystkim za porady i komentarze i obym nie musiał za szybko znowu się tutaj udzielać. Pozdrawiam i temat zamykam.