Całkowite rozładowanie

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
netzmark
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
VIN: WDB21
Lokalizacja: Warszawa

Całkowite rozładowanie

Post autor: netzmark »

Cześć Wszystkim,

Dziś po prostu zabłysnąłem totalną inteligencją... zostawiłem na noc kluczyki w stacyjce w pozycji prawdopodobnie 2 (grające radio). No comment, ręce mi opadły jak wsiadłem i zobaczyłem, o ja durna pała...
Efekt taki, że całkowita ciemność, akumulator kilka voltów. Odłączyłem, podłączyłem go do ładowania na ponad pół dnia i po podłączeniu wielkie NIC - dalej widzę ciemność a na klemach akumulatora (podłączonego do samochodu) ze 2V. Odłączony odbił ale jedynie do około 9V.
No "dobra", pewnie go zabiłem przez totalne rozładowanie. Ale pytanie mam takie: czy mogłem w ten sposób doprowadzić do uszkodzenia czegoś gdzieś w elektronice? Pytam bo mierząc rezystancję klem (oczywiście bez AKU) dostaję 0.2ohma w obie strony i co dziwne nic się nie zmienia po wyciągnięciu bezpieczników (na razie tylko tych w komorze, zaraz akcja-kontynuacja). Tak rezystancja wydaje się na pierwszy rzut oka podejrzanie niska bo przeliczając tak bezpośrednio oznacza z 80A. Pytam bo nie chciałbym zabić za chwilę nowego akumulatora zwierając go tak w zasadzie do zera.
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat
netzmark
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
VIN: WDB21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Całkowite rozładowanie

Post autor: netzmark »

Wszystkie bezpieczniki usunięte jeden po drugim a rezystancja na klemach zawsze poniżej 0.5ohma.
Podłączam akumulator do klem z amperomierzem zapiętym w szereg, pobór prądu wyskakuje ponad skalę 20A - więc to nie wygląda na winę akumulatora lecz jakieś zwarcie w samochodzie :-(.

Jakaś podpowiedź jakim iść tropem co sprawdzać, co mogło paść podczas takiego całonocnego pozostawienia nie wyjętego klucza ze stacyjki? Nic typowego w takiej sytuacji nie ma tendencji do zdychania?
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat
lowrider_90
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: 24 lut 2018, o 18:17
VIN: WDB2030351F082721

Re: Całkowite rozładowanie

Post autor: lowrider_90 »

U mnie winne były styki w stacyjce . Doszedlem do tego wyjmujac jeden bezp. na noc i rano patrzylem czy aku sie rozładował. po wyjeciu od stacyjki
rano aku zył jak nowy. proces czasochlonny ale moim zdaniem skuteczny.
netzmark
Użytkownik
Posty: 80
Rejestracja: 14 sty 2010, o 17:47
VIN: WDB21
Lokalizacja: Warszawa

Re: Całkowite rozładowanie

Post autor: netzmark »

U mnie to nie to. Jednak okazało się, że akumulator padł i "kucał" pod obciążeniem. Tylko ta rezystancja na zaciskach mnie ogłupiła, że w pierwszej chwili go nie podejrzewałem bez testera. Nowy akumulator rozwiązał sprawę a prąd spadł poniżej 5mA.
To jakby sytuacja, że gdy napięcie aku jest mocno niskie to coś dodatkowo (może przypadkowo, może poza kontrolą systemu) się załącza w samochodzie co go dobija całkowicie.
A już prawie lawetę zamawiałem żeby furę do kolegi Noca zatargać, to by chłopaki mieli ze mnie ubaw 😁.
C180KT Classic Benzyna, 2004, przed liftingiem, automat
Awatar użytkownika
Gerri
expert
Posty: 1255
Rejestracja: 15 paź 2007, o 19:39
VIN: WAUZZZ8P9BA087930
Lokalizacja: Limerick

Re: Całkowite rozładowanie

Post autor: Gerri »

netzmark pisze: 3 wrz 2019, o 23:51 Podłączam akumulator do klem z amperomierzem zapiętym w szereg, pobór prądu wyskakuje ponad skalę 20A - więc to nie wygląda na winę akumulatora lecz jakieś zwarcie w samochodzie :-(.
Bardzo głupi pomiar. Na wejściach wielu sterowników są kondensatory i to zazwyczaj one dają "zwarcie" na omomierzu. Jak podepniesz akumulator to kondensatory się naładują (to własnie ta silna iskra w momencie dotknięcia klemą do czopa akumulatora) i w momencie prąd spada do wartości akceptowalnej. Następny spadek pobieranego prądu wystąpi po "uśpieniu" systemu - czasami trwa to kilka (a nawet kilkanaście) minut.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”