Akumulator/Alternator??

Moderator: Dziki Mar

Dziuba
VIP
Posty: 128
Rejestracja: 16 lis 2015, o 22:31
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Akumulator/Alternator??

Post autor: Dziuba »

Zgadza się. Zastanawiam się teraz, czy kupować używany z "małym" przelotem czy regenerować
WDB2030461A558023
misha1982
VIP
Posty: 995
Rejestracja: 13 maja 2009, o 07:18
VIN:
Lokalizacja: wroc

Re: Akumulator/Alternator??

Post autor: misha1982 »

Regenerować, zawsze to twój, bo nie wiadomo na co się trafi, mały przelot to po wyjeździe z fabryki jest, tutaj czas robi tez swoje
C200 KOMPRESSOR SPORTCOUPE 2002,
WDB2037451A286150
C180 KOMPRESSOR KOMBI 2008
WDD2042461F232265
Dziuba
VIP
Posty: 128
Rejestracja: 16 lis 2015, o 22:31
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Akumulator/Alternator??

Post autor: Dziuba »

Tak też zrobię. Kontaktowałem się już i regeneracja 100zł robocizna + użyte materiały. Inna sprawa, że oczywiście musiało mi siąść przed nowym rokiem i do 2 stycznia nikt mi nawet tknąć auta nie chce :)
WDB2030461A558023
Dziuba
VIP
Posty: 128
Rejestracja: 16 lis 2015, o 22:31
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Akumulator/Alternator??

Post autor: Dziuba »

Podsumowanie dla potomnych:
w alternatorze skończyły się szczotki. Koszt 60zł + robocizna, u mnie 40zł po znajomości, normalnie koło 100 sobie życzą podług rozeznania.
Demontaż i ponowny montaż 120zł u mechanika.
Nie jest źle ;)
WDB2030461A558023
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Akumulator/Alternator??

Post autor: Meniu »

Z ciekawości licznikowy przebieg ile? Myślicie, że od nowości dopiero teraz szczotki się skończyły?
Dziuba
VIP
Posty: 128
Rejestracja: 16 lis 2015, o 22:31
VIN:
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Akumulator/Alternator??

Post autor: Dziuba »

270k. Raczej tak, nic mi nie wiadomo, aby było już coś wymieniane. Przebieg oryginalny, autko od nowości w Polsce.
WDB2030461A558023
Akrapovic
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 10 cze 2017, o 13:19
VIN: wdb2032351f152748
Lokalizacja: Dębno

Re: Akumulator/Alternator??

Post autor: Akrapovic »

Dziki Mar pisze: 28 gru 2018, o 11:02 W menu serwisowym jest też vin, model silnika, stan oleju po odpaleniu, możliwość wyłączenia esp na stałe (z guzika wyłącza tylko pewien stopień ochrony, gdzie teoretycznie nadal nie pozwoli nam się obrócić)
Mozesz powiedziec jak to sie sprawdza? :) oraz te napiecie na aku ?

powiedzcie mi bo mam ten sam problem z brakiem ladowania... u mnie objawy satakie ze wylaczaly sie automatycznie zapalane swiatla, wyskakiwal komunikat alternator/aku visit... po chwili wracalo do normy. ladowanie jest 14.30 po wyswietleniu komunikatu brak ladowania...

szczotki czy raczej cos innego? w hurtowni znalazlem tylko regulator napiecia... te szczotki sie wymienia ? sa dostepne? czy to razem z regulatorem?
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3340
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Akumulator/Alternator??

Post autor: Przybek »

Akrapovic pisze: 24 sty 2019, o 00:14
Dziki Mar pisze: 28 gru 2018, o 11:02 W menu serwisowym jest też vin, model silnika, stan oleju po odpaleniu, możliwość wyłączenia esp na stałe (z guzika wyłącza tylko pewien stopień ochrony, gdzie teoretycznie nadal nie pozwoli nam się obrócić)
Mozesz powiedziec jak to sie sprawdza? :) oraz te napiecie na aku ?

powiedzcie mi bo mam ten sam problem z brakiem ladowania... u mnie objawy satakie ze wylaczaly sie automatycznie zapalane swiatla, wyskakiwal komunikat alternator/aku visit... po chwili wracalo do normy. ladowanie jest 14.30 po wyswietleniu komunikatu brak ladowania...

szczotki czy raczej cos innego? w hurtowni znalazlem tylko regulator napiecia... te szczotki sie wymienia ? sa dostepne? czy to razem z regulatorem?
Stacyjka na pierwszą pozycję i 3 razy szybko naciskasz R i pierwsze co Ci się ukaże przed oczami to będzie aktualne napięcie w instalacji auta, potem strzałkami góra/dół przechodzisz przez resztę pozycji menu. Uwaga - nie bawić się opcją ESP dynamometer test i ustawieniem ON bo to całkowicie WYŁĄCZA ESP i ABS!!
Auto odcinało odbiorniki bo mu napięcie spadało, taki bajer MB ma już od dawna. W teorii szczotki są częścią regulatora napięcia i tak występują w katalogu części. Natomiast jak jest pewność że regulator jest dobry to wystarczy dobrać same szczotki na rozmiar i przelutować.
Akrapovic
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 10 cze 2017, o 13:19
VIN: wdb2032351f152748
Lokalizacja: Dębno

Re: Akumulator/Alternator??

Post autor: Akrapovic »

Stacyjka na pierwszą pozycję i 3 razy szybko naciskasz R i pierwsze co Ci się ukaże przed oczami to będzie aktualne napięcie w instalacji auta, potem strzałkami góra/dół przechodzisz przez resztę pozycji menu. Uwaga - nie bawić się opcją ESP dynamometer test i ustawieniem ON bo to całkowicie WYŁĄCZA ESP i ABS!!
Auto odcinało odbiorniki bo mu napięcie spadało, taki bajer MB ma już od dawna. W teorii szczotki są częścią regulatora napięcia i tak występują w katalogu części. Natomiast jak jest pewność że regulator jest dobry to wystarczy dobrać same szczotki na rozmiar i przelutować.
powiedz jeszcze tylko co to jest R :D
co do tematu alternatora to jest tak jak mowisz. dzisiaj wyciagnalem alternator (20min zabawy) i okazalo sie ze szczotek juz prawie niema. jutro rano odbieram regulator (Stary ) do ktorego mam miec przylutowane nowe szczotki i bede zakladal z powrotem swoj alternator :D mam nadzieje ze wszystko bedzie git :P
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4165
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Akumulator/Alternator??

Post autor: Dziki Mar »

No kolego. W instrukcji jest opis przycisków. R to regulacja podświetlenia licznika. Znajduje się po jego lewej stronie.
PS. Wpisz w YouTube mercedes ukryte menu/ menu serwisowe.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3340
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Akumulator/Alternator??

Post autor: Przybek »

Akrapovic pisze: 24 sty 2019, o 23:32 powiedz jeszcze tylko co to jest R :D
Ty tak na poważnie?? Ja prdl...
Guzik od regulacji oświetlenia deski którym też kasujesz dzienny licznik przebiegu.
Akrapovic
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: 10 cze 2017, o 13:19
VIN: wdb2032351f152748
Lokalizacja: Dębno

Re: Akumulator/Alternator??

Post autor: Akrapovic »

Problem rozwiazany :D
dla wszystkich zainteresowanych tematem ALTERNATOR/AKUMULATOR VISIT WORKSHOP :P
przyczyna braku ladowania byly starte szczotki. KOSZT NAPRAWY 30zł

Sposób narpawy - W203 2001r 2.0 BENZYNA
1. Alternator znajduje sie pod obudowa filtra powietrza z lewej strony(stojac przodem do auta)
2. po prawej stronie filtra powietrza od spodu przychodzi wtyczka ktora nalezy odpiac a nastepnie zdemontowac obudowe filtra (jest on wcisniety na 3 gumy - po prawej po lewej i na srodku na dole) wystarczy go wyrwac do gory.
3. alternator przykrecony na 2 dlugie szpilki klucz 16, na gornej szpilce jest tulejka dystansowa (uwazajcie przy demontazu zeby wam sie nie zgubila)
4. do alternatora ida 2 kable - gruby pradowy oraz wtyczka - odczepiamy je i GOTOWE
5 alternator wyciagamy do przodu (wystarczy odchylic weze od chlodnicy)

na aletrnatorze jest plastikowa obudowa, jak ja sciagniemy to pod nia znajduje sie regulator napiecia wraz ze szczotkami. u mnie o akurat one byly uszkodzone. mozna to sobie przelutowac samemu ale ja dalem do fachowca ktory sie zajmuje regeneracja rozrusznikow i alternatorow.

po zamontowaniu alternatora wszystko wrocilo do normy :D
Awatar użytkownika
xgienek
VIP
Posty: 75
Rejestracja: 20 sty 2019, o 15:22
VIN: WDB2037421A409739
Lokalizacja: Holandia

Re: Akumulator/Alternator??

Post autor: xgienek »

Witajcie
U mnie też pojawił się ten komunikat.Ale ładowanie jest,napięcie nie spada.Mam na stałe zamontowany w schowku miernik napięcia,jeżdżąc cały dzień po pojawieniu się tego komunikatu włączyłem wszystkie odbiorniki włącznie z klimą i tylną szybą i napięcie utzymuje się stale na poziomie 14V.

Czy ten komunikat można skasować samemu?

Nie wiem dlaczego się pojawił ale jest od momentu gdy zimne auto zadławiło mi się i zgasło na skrzyżowaniu,może pojawił się jakiś skok napięcia?
coupe M271/ BRC/przedlift
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Akumulator/Alternator??

Post autor: Meniu »

Patrzyłeś czy sa jakieś błędy na komputerze?

Nie wiem jak tam jest ale może auto nie mierzy napięcia tak jak Ty, tylko ma inne kable i np. jeden z nich słabo styka.

Może ktoś wie czy jest jakiś dedykowany obwód czy kabel na którym jest mierzone napięcie i na tej podstawie wyświetla błąd lub nie ?
Awatar użytkownika
xgienek
VIP
Posty: 75
Rejestracja: 20 sty 2019, o 15:22
VIN: WDB2037421A409739
Lokalizacja: Holandia

Re: Akumulator/Alternator??

Post autor: xgienek »

Na SD nie patrzyłem
Mogę ten komunikat ręcznie wykasować?
coupe M271/ BRC/przedlift
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektronika”