Forum Mercedes C klasa W203

Forum Mercedesa klasy C (2000-2007)


Teraz jest 27 lut 2017, o 12:14

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 kwi 2016, o 08:48 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2012, o 11:25
Posty: 5945
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 1
VIN:
Chociaż nikt nie pisze o tym na forum, wielu z kolegów mających instalację Lpg zapewne zauważyło, że zwłaszcza po zatankowaniu butli do pełna tył pojazdu potrafi w zależności od stopnia zużycia zawieszenia, mniej lub bardziej się obniżyć. Jedni na to mają wy*ebane, inni udają, że nie widzą ... a jeszcze inni główkują jak temu zaradzić. Nie idąc w kosztowne eksperymenty z doborem twardszych sprężyn, tu też łatwo przesadzić a i koszt kupna sprężyn oscyluje na poziomie powiedzmy 300-400 pln lub więcej znalazł się sposób. :bezradny:

Jak to mówią w przypadku siła i chcę się podzielić wynikiem zabawy, kilku kolegów posiadających 203 z instalacją Lpg z mojej okolicy, którzy mieli podobny problem i ... zatem po kolei. Jak pracuje w dół tył pojazdu można łatwo sobie samemu zmierzyć mierząc gdzieś na równym wysokość od gleby do krawędzi błotnika z dwóch stron na pusto i wkładając do bagażnika później jakieś 50, 60 kilogramów, bo tyle mniej więcej ważą zatankowane butle, które wozicie plus jakaś tam ilość wachy w zbiorniku. Nie ma siły tył siada przy normalnym zawiasie a przy 486 również też tyle, że ciut mniej ... bardzo ciut. :haha: Tył siada i otóż można temu zaradzić wkładając w miejsce gumowych podkładek, które i tak macie na sprężynie u góry z tyłu, takie same tylko grubsze. W oparciu o oryginalne podkładki MB są do dyspozycji grubości:

- 5 mm A 210 325 01 84
- 9 mm A 210 325 02 84
- 13 mm A 210 325 03 84
- 17 mm A 210 325 04 84
- część numer 20 na rysunku poniżej

kosztujące mniej więcej 40-50pln w ASO za dwie sztuki, także koszt żaden w zasadzie a wymianę z tyłu jak opisywał Misha, co potwierdzam, bez pierdnięcia i ściągaczy można zrobić bez problemu samemu. Jest jednak mały myk przy doborze podkładek, który wyniknął w czasie zabawy. Warto wiedzieć, że jeśli na przykład mamy na ucie podkładkę 5mm, to wymieniając na przykład na taką o grubości 9mm, tył auta pójdzie faktycznie do góry o jakieś 7mm, a przykładowo stosując 13mm w zamian za tą 5mm zamiennie o jakieś 1,5 cm, czyli różnica grubości podkładek do osiąganego podwyższenia jest niemal razy dwa lub plus niemal 100% jak kto woli, a nie tylko o różnica w grubości podkładeki. Czemu tak się dzieje nie wiem i nie mam zamiaru się nad tym zastanawiać. :haha:

Nie mierzcie też wysokości zaraz po podmianie, bo zawias z tyłu musi się uklepać po operacji i dajcie mu kilka godzin jazdy, aby się ułożył. :tak:

Reasumując jeśli komuś założona, zatankowana do pełna butla odebrała jakieś +/- 1,5 cm to zmiana podkładki z 5mm na 13mm, lub z 9mm na 17mm kosztem własnej robocizny i jakiś 40-50 pln oddaje optycznie to co straciliście po montażu Lpg i samochód wygląda normalnie a nie jakby miał wyrąbany z tyłu zawias. Co najważniejsze, prowadzi się również normalnie oczywiście w subiektywnym odczuciu użytkowników, którzy dokonali takowej podmiany. Jak sprawdzić jaką macie podkładkę z tyłu obecnie? Można policzyć punkty za zawias i zobaczyć w EPC albo wyciągnąć te które macie tylko wtedy pamiętajcie, że ich grubość mierzy się od najgłębszego miejsca wytłoki w tej gumowej podkładce na końcówkę sprężyny a nie od jej dolnej krawędzi. :tak:

Tak czy owak podrzucam taki sprawdzony pomysł, bo kilka aut już tak jeździ i od razu zastrzegam ... nie ma zamiaru podejmować polemiki w stylu, zgodnie ze sztuką albo niezgodnie. Chce ktoś skorzystać z pomysłu ... wuala, ma ktoś ąsy, nikogo nie mam zamiaru przekonywać i toczyć bojów na słowa oraz doktoryzować się z tego z tego tematu. Kosztem 40-50 pln na oryginalnych podkładkach z ASO, pewnie mniej na zamiennikach ale nie sprawdzałem plus własna robocizna, można zaradzić bolączce, jeśli kogoś to boli. :haha:

Ps. Jakby ktoś chciał, mam na stanie dwie podkładki 17mm MB A 210 325 04 84, które były dwa dni na aucie i wyleciały w zamian za 13mm, bo kolega przesadził w ramach testów i poszło za wysoko z podkładki 5mm, więc jak coś na PW. :ok:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
CL203 WDB2037461A802397

Chcesz kupić oryginalne części z ASO MB, to skontaktuj się z tym gościem member8010.html ... tu na forum. :tak:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 4 maja 2016, o 14:06 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 maja 2015, o 06:04
Posty: 88
Lokalizacja: Gdańsk
VIN: WDB2032451F151385
Nic nie trzeba mierzyć,każda guma ma wypustki ( takie cycki) od 1 do 4 i doskonale są widoczne po zdjęciu koła. 5mm ma 1 cycek, 9mm ma 2 cycki, 13mm ma 3 cycki, 17mm ma cztery cycki.
Ta na zdjęciu jest najgrubsza z 4 cyckami :usmiech:

Obrazek

_________________
W203 2.0 Kompressor Avantgarde kombi 2001


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 5 maja 2016, o 07:42 
Offline
VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2012, o 11:25
Posty: 5945
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 1
VIN:
Oooo widzisz ... sprytnie, nie ma to ja cycuszki. :haha:

_________________
CL203 WDB2037461A802397

Chcesz kupić oryginalne części z ASO MB, to skontaktuj się z tym gościem member8010.html ... tu na forum. :tak:


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


sklep motoryzacyjny

Sklep internetowy MotoCentrum.pl



Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group