Moje w211 E320 CDI 4Matic

Zdjęcia różne oraz prywatne galerie forumowiczów.

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Moje w211 E320 CDI 4Matic

Post autor: Dziki Mar »

Nie, w w203 jest bez blokady. W w211 jest takie coś. Jeśli siedzi za twardo to podczas dokręcania ta górna części potrafi się złamać.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Moje w211 E320 CDI 4Matic

Post autor: Meniu »

Jak tam, ogarnąłeś już wszystkie drobnostki?

Objezdziłeś już maszynę żeby porównanać spalanie do poprzednika 2.0K ?
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Moje w211 E320 CDI 4Matic

Post autor: Dziki Mar »

Meniu Miałem M271 :P i szczerze mówiąc średnią realną mam taką samą jak jak w tym E320 CDI.... czyli około 9.5 l. W w203 na wyświetlaczu wskazywało 9 a na stacji wychodziło 9.5.
Krótkie dojazdy do pracy i dłuższe podróże 50-80 km w stosunku 50/50 miasto/teren niezabudowany.
Ogólnie jestem zadowolony tylko tankowanie boli bo bak 80l....

Nadal uczę się samochodu, np. takiego, że podczas podnoszenia samochodu na podnośniku należy ustawić go w najwyższym położeniu.
Z usterek, które się pojawiły to prawdopodobnie uszkodzone fanfary (to samo miałem w w203 po zakupie :P) oraz dowiedziałem się, że jedna z felg wymaga prostowania bo była spawana. Co jakoś bardzo mnie nie razi bo i tak muszą wpaść na lato przynajmniej 18 calowe felgi tj. A2114015302
Coś takiego
13566833293_66324f1855_b.jpg
Z pierdółek do ogarnięcia to taka uszczelka przy drzwiach kierowcy bo zatrzask pęknięty oraz listwa na progu bo gumowa osłonka odstała.
Muszę też zmierzyć rezystancję prawego lustra bo chyba nie grzeje.

Z ciekawostek, w w245 (b klasa) jeśli czujnik od poziomu płynu do spryskiwaczy wykryje za niski stan to nie jest możliwe uruchomienie spryskiwaczy reflektorów (uruchamiają się automatycznie za 5-6 razem po wciśnięciu spryskiwacza). Nie wiem jak jest w c/e klasie, ale spoko opcja.

PS. Polećcie jakąś pastę/mleczko/specyfik do polerowania chromowanych listewek/ końcówek wydechu oraz spróbujcie rozwiązać problem zacinającej si.ę klamki bagażnika... Czyszczenie i odginanie jak na razi nie pomogło..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Moje w211 E320 CDI 4Matic

Post autor: Przybek »

Dziki Mar pisze: 10 kwie 2019, o 19:11 Ogólnie jestem zadowolony tylko tankowanie boli bo bak 80l....
Jakby miał 40 to byś tankował 2 razy częściej ale za mniej :P
Meniu
VIP
Posty: 923
Rejestracja: 23 mar 2018, o 22:05
VIN: WDB2030421A649606

Re: Moje w211 E320 CDI 4Matic

Post autor: Meniu »

Heh miałem to samo na myśli, żeby tankować co 500km jak w W203 2.0K i będzie mniej bolało ;) Człowiek ma jakąś taka mentalność, że lepiej się czuje jak wydaje częściej mniejsze kwoty.

P.S.

Dobrze, że nie przesiadłeś się z LPG. To byłby dopiero szok.
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: Moje w211 E320 CDI 4Matic

Post autor: maciekolo »

Dziki Mar pisze: 10 kwie 2019, o 19:11
Nadal uczę się samochodu, np. takiego, że podczas podnoszenia samochodu na podnośniku należy ustawić go w najwyższym położeniu.

rozwiązać problem zacinającej si.ę klamki bagażnika... Czyszczenie i odginanie jak na razi nie pomogło..
Akurat to pierwsze to nie prawda - nie ma takiej konieczności - to nie audi albo vw.
Zdjąć klamkę, rozebrać, wyciścić do gołego "drut" po którym chodzi, posmarować i chodzi przez lata.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Moje w211 E320 CDI 4Matic

Post autor: Dziki Mar »

Co ty z tym 2.0 jak tam jest 1.8 :-P
LPG nie miałem i raczej mieć nie będę.
Powiedzcie co sądzicie o felgach ze zdjęcia wyżej.

Akurat to z podnoszeniem to informacja z wisa. Wieczorem wstawię zdjęcie.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: Moje w211 E320 CDI 4Matic

Post autor: maciekolo »

Felgi jedne z ładnieszych.
Wstaw z wis - bo nigdy tego nie widziałem. Ale uspokoję Cię- podnosisz jak chcesz i nigdy nic się nie dzieje.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Moje w211 E320 CDI 4Matic

Post autor: Przybek »

Felgi kwestia gustu. Mi akurat te wskazane się nie podobają, zdecydowanie wolę szerokie łopaty.
Obrazek
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: Moje w211 E320 CDI 4Matic

Post autor: maciekolo »

Do przedlifta na zimówki jeszcze się nadają, do polifta to kibel.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Awatar użytkownika
Przybek
Moderator VIP
Posty: 3303
Rejestracja: 8 lis 2017, o 02:23
VIN: WDB2032081F659063
Lokalizacja: Łódź

Re: Moje w211 E320 CDI 4Matic

Post autor: Przybek »

A co wcześniej napisałem? :D
Przybek pisze: 11 kwie 2019, o 14:46 Felgi kwestia gustu.
Mi się podobają te a Tobie inne :)
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Moje w211 E320 CDI 4Matic

Post autor: Dziki Mar »

Luzik.
Załączam rysuneczek - numer AH32.22-P-1000-02T
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Awatar użytkownika
maciekolo
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: 13 paź 2017, o 08:36
VIN: WDB2153751A006117

Re: Moje w211 E320 CDI 4Matic

Post autor: maciekolo »

Faktycznie.
Stacyjki MB Klucze Rybka - dorabianie, naprawa, kodowanie, obudowy
Star Diagnosis Radom
Zerowanie sterowników - Virgin
Naprawa lewarków/wybieraków AT
Awatar użytkownika
Dziki Mar
Moderator
Posty: 4157
Rejestracja: 5 paź 2016, o 18:58
VIN: WDB2110891B355007

Re: Moje w211 E320 CDI 4Matic

Post autor: Dziki Mar »

Dawno już nic nie publikowałem, a trochę rzeczy się pozmieniało.
Ale od początku.
W C klasie po zakupie jedną z pierwszych czynności był montaż haka. Nie inaczej było w przypadku E klasy. Po rozpoznaniu tematu (numer belki do Airmatica jest inny, ale nie dam ręki za to, że od zwykłej wersji nie pasuje) została zamówiona belka w bardzo dobrym stanie(oprócz kuli, ale to niżej), moduł oraz wiązka. Odpowiednio 800, 150, 50 zł.
3.jpg
9.jpg
Wracając do kuli. Z racji swojej budowy jeśli hak jest schowany to kula skierowana jest do dołu. Oznacza to, że jeśli założymy na nią nieodpowiedni kapturek to woda z nim stoi. Usunąłem deliaktnie rdzę, zakonserwowałem smarem i założyłem ori osłonę. Swoją drogą całe 27 zł.
DSC_2247.JPG
DSC_2249.JPG
Potem programowanie, które chyba nie jest do końca dobrze zrobione bo nie wyświetla na wyświetlaczu komunikatu o położeniu haka ( w sensie, nie pojawia się informacja o tym, żeby sprawdzić położenie haka jak się go zluzuje). Ale to pojadę na "reklamację" do znajomego mechanika. (nie on to kodował).

Potem refleks uchwycenia niezapomnianej chwili
DSC_2078.JPG
a następnie katastrofa. Dobrze, że 26 maja kończyło się ubezpieczenie i wykupiłem jakiś pakiet szyb. 10 czerwca jadąc po różę dla żony strzelił kamyk i pękła szyba. Dzwonek do ubezpieczyciela i wymienili w Hanesco w Lublinie. Sprawnie dość. Szyba ładna niebieska z bezsensownym miejscem na vin. Czujniki działają więc jestem zadowolony. Szkoda, że nie oryginał, ale zawsze coś. Szyba AGC (jest właścicielem Nordglass).
DSC_2199.JPG
DSC_2201.JPG
Dalej były drobnostki, które jednak miały swoje konsekwencje.
Nie wiem jak to liczyłem ale ostatnim razem nie zamówiłem jednego mocowania osłony podszybia. Zamówiłem łącznik przewodów od chłodnicy bo był pęknięty i związany trytką :placz: :placz: :placz: Wleciało także mocowanie zderzaka tylnego bo było pęknięte.
DSC_2235.JPG
Te drobnostki, o których wspomniałem to element odpowiadający za przepływ wody. W momencie jak wyjmowałem środek bagażnika to zauważyłem 4 cm wody na samym dole. Szybki rzut oka na uszczelki i znalazłem winnego.
DSC_2251.JPG
DSC_2253.JPG
DSC_2258.JPG
Nowe
DSC_2254.JPG

Masakra... Przez takie g....o lała się woda do środka. Wymienione są obydwie strony za całe 2x45zł ORI. Pinów łączących nie kupowałem, posmarowałem tylko silikonem (jak ostatni janusz), żeby się woda nie przedarła. Na zdjęciu widać jaki syf zebrał się w jednym miejscu. To nie miało prawa działać. Sprawdziłem też uszczelki reflektorów tylnych i powiem, że są dziwne. Nie jest to guma nie jest to materiał tylko ala pianka. Przekonany o tym, że tamtędy też się może lać woda dałem delikatnie silikonu pod uszczelkę. Teraz tylko czekać na deszcz.

Z innych zakupów do filtry bo zbliża się serwis. Postawiłem na knechta, zobaczymy ile to warte. Plus najważniejsze filtry oryginalne. Dodatkowo lewy sworzeń wahacza Lemfordera, bo czuję, że mi koło na dziurach odpadnie. No i oczywiście ori koncentrat letni do spryskiwaczy.
Olej na jaki się zdecydowałem to FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30.
DSC_2234.JPG
DSC_2236.JPG
Z większych bolączek to pojawia się czasem tylko i wyłączenie przy odpalaniu taki błąd.
DSC_2206.JPG
Wygląda to tak, przekręcam kluczyk na zapłon, nie pojawia się kontrolka grzania świec tylko ten komunikat. Po chwili znika, pojawia się spirala i silnik odpala. W trakcie jazdy nic się nie dzieje. Wszystko działa. ESP można wyłączyć, ABS działa, wspomaganie działa, ogólnie wszystko działa.
Z tego co wyczytałem, albo taśma w kierownicy (ale nie wali komunikatami o poduszkach), albo czujnik prędkości w kołach od ABS.
Sprawdzę to przy najbliższej serwisie.

AAAAAA. Zakupiłem też nowe oryginalne lusterko do daszka przeciwsłonecznego, ponieważ po stronie pasażera wyrobione jest miejsce obrotu trzpienia osłony lusterka. Słowem nie da się normalnie korzystać z lusterka bo wypada osłonka. na dniach będę wymieniał. Niestety 150 zł taki wydatek.
DSC_2261.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
W203 C200 M271 2005 Był :smutny:
W211 E320 CDI OM642 4Matic 2008 Jest :rotfl:
W245 B180 CDI (chip) OM640 2010 Jest :ok:

ALBUM

Regulamin Forum

Status VIP
Dudek13
VIP
Posty: 212
Rejestracja: 13 maja 2019, o 18:13
VIN: WDB2030611A008098
Lokalizacja: Śląsk

Re: Moje w211 E320 CDI 4Matic

Post autor: Dudek13 »

Przed W203 miałem przedlifta W211, pojawiał mi się ten sam błąd i to dość nieregularnie.
Czasami wcale , lecz gdy już był to pojawiał się po kręceniu kierownicą z użyciem załączonych kierunkowskazów, niezależnie czy w lewo , czy w prawo.
Jakby coś w kolumnie kierownicy przeskakiwało i dup. błąd.
W202 C180 Classic 1.8 1997r - BYŁ
W211 E270 Avantgarde 2.7 2002r - BYŁ
W203 C240 Elegance 2.6 2001r - Obecnie
ODPOWIEDZ

Wróć do „ALBUM ”