czy musze kupić czujnik srs?

Moderator: Dziki Mar

edzioszka
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 24 lis 2009, o 09:14
VIN:
Lokalizacja: Katowice

czy musze kupić czujnik srs?

Post autor: edzioszka »

witam...
Mój mercedes właśnie będzie "wyjeżdzał" od blacharza...
Mam wystrzelone 2 poduszki (boczną pasażera i kurtynę pasażera) zakupiłem już poduszki i sesnor główny... Czy powinienem zakupić czujniki srs?
Czy znacie jakiegoś mechanika w Rybniku lub Kato który sprawdzi mi czy wszystko jest ok? chce mieć bezpieczny samochód...
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Przeczytaj ten wątek i stanie się jasność.

http://www.mercmania.pl/forum/topics3/1 ... eaktywacja
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
edzioszka
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 24 lis 2009, o 09:14
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: edzioszka »

niestety kolego przeczytałem ten wątek i nie stała się jasność :/
nie chodzi mi o sensor a o czujnik zderzeniowy...

Panowie to co z tymi czujnikami?
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Wiec tak. Poduszka do wymiany i sterownik SRS do wymazania bledow. Jedyne co Ci potrzeba, to nowa poduszke i podpiecie pod StarDiagnosis, wymaznia pamieci Crash modulu SRS i wszystko bedzie ok. Dopiero po trzech wypadkach (wystrzeleniach poduszek) musisz wymienic modul SRS, wiec nie wiem czemu go zakupujesz.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

kSmuk pisze:wymaznia pamieci Crash modulu SRS
Masz na myśli kasowanie błędy, czy trzeba coś jeszcze?
kSmuk pisze:piero po trzech wypadkach (wystrzeleniach poduszek) musisz wymienic modul SRS
W VW to słyszałem, ale w Mercedesie też?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Jak mialem problemy z SRS (bez wyszczalu poduszek) to troche sie w WIS naczytalem na ten temat, i mi cos w glowie zostalo :) Tak przynajmniej napisane jest w WIS :)

[ Dodano: 2009-12-20, 00:11 ]
V126 pisze:Masz na myśli kasowanie błędy, czy trzeba coś jeszcze?
Mam na mysli kasowanie pamieci Crash (tzn. oddzielnego modulu od pamieci bledow). W WIS opisane jest to jako Crash-Speicher i Fehlerspeicher. Fehlerspeicher to ten ktory mozemy wymazac Carsoft'em, Crash-Speicher mozemy wymazac tylko w ASO na StarDiagnosis.
V126 pisze:W VW to słyszałem, ale w Mercedesie też?
Tak w WIS pisza. Chociaz mysle ze "polak potrafi" :) Sa przeciez nakladki na kompy do StarDiagnosis, o ktorych niektorzy pisali na forach, ktore pozwalaja np. na wystrzelenie poduszek i wiele innych nieprzewidzianych napraw :)
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

kSmuk pisze:oddzielnego modulu od pamieci bledow
to możliwe, że jest to możliwe tylko 3 razy, bo pewnie są tam 4 kości pamięci, między którymi się przełącza, później pewnie trzeba wymienić kości pamięci.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
mercfan
VIP
Posty: 4258
Rejestracja: 9 lut 2008, o 09:47
VIN:
Lokalizacja: Rzgów/Łódź

Post autor: mercfan »

W VW upala się jakaś ścieżka podczas wypadku, w niektórych modelach moduł/sterownik poduszek jest do wymiany po wypadku, w niektórych da się 3 razy zapisać "crash"
W211 200k 2005
W203 200k 2002
W124 300D 1991
W220 S320 CDI OM613 2004
W140 S320 M104
W211 E200 WDB2110411B360552
W212 E200
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Potwierdzam to o czym pisze ksmuk. U mnie była odpalona poduszka kierowcy i zadziałały napinacze pasów. Zakupiłem nowe części, zamontowałem, gość skasował błąd srs i cały układ ma sprawny!
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
edzioszka
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 24 lis 2009, o 09:14
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: edzioszka »

nie znam się na mechanice i proszę nie śmiejcie się ale....
skąd samochód wie, że ma odpalić poduszki boczne? Zawsze wydawało mi się, że jest tam jakiś czujnik który podczas wypadku się styka i poduszki wtedy strzelają :D czy ten czujnik znajdujący się w drzwiach -o ile taki istnieje- trzeba wymienić?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Czujnik to jest przyspieszeniomerz, który mierzy przyspieszenie jakiego doznaje uderzany samochód, jeśli zostanie przekroczona jakaś tam określona wartość, to wystrzelają poduszki. Czy trzeba go wymienić powie komputer, ale to wszystko zależy od tego jak mocno i gdzie był walnięty samochód.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
edzioszka
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 24 lis 2009, o 09:14
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: edzioszka »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dzieki kolego V126 bo bardzo dużo mi wyjaśniłeś...
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Nie sądzę, żeby uległ uszkodzeniu, on jest pod radiem, więc to nie był aż taki wstrząs, żeby go uszkodzić, ale jednoznaczną odpowiedź da komputer.
P.S. To kolor 189 który rzekomo ma być zielony?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
edzioszka
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 24 lis 2009, o 09:14
VIN:
Lokalizacja: Katowice

Post autor: edzioszka »

taaa dokładnie to on jest zielono-czarny:D
mój drugi merc i drugi raz ten sam kolor...
Jak jest wymyty to się tak fajnie mieni...
Chce mu jeszcze wrzucić jakieś ładne oryginalne felgi 16 Mercedesa... Myślę, że dużo zyska...
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

A jak geometria po takim bocznym uderzeniu. Nie jest lekki banan?
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
ODPOWIEDZ

Wróć do „Airbagi”