Błąd SRS - napinacz pasów kierowcy

Moderator: Dziki Mar

ODPOWIEDZ
AegirssonT
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 2 sie 2009, o 10:02
VIN:
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Błąd SRS - napinacz pasów kierowcy

Post autor: AegirssonT »

Witam, od niedawna jestem posiadaczem MB W203 a już pojawił się problem. Mianowicie od jakiegoś miesiąca zaczęła świecić się kontrolka SRS dodam tylko, że nic się nie wydarzyło. Byłem na diagnostyce elektryk znalazł błąd nr 9183 (nie do skasowania). Na początku myślał że to wina taśmy pod poduszką kierowcy. Niestety, po sprawdzeniu okazało się że to nie przyczyna. Zacząłem szukać dalej i po ponownej diagnostyce na innym sprzęcie podobno problem jest za wysoka rezystancja napinacza przy pasach kierowcy. Nie chciałbym znowu ponosić niepotrzebnych kosztów, czy ktoś spotkał się z podobnym kodem błędu a jeżeli tak to co on oznacza. Dodam, że sprawdzałem kable pod fotelem kierowcy wszystko OK. Czy będzie w tej sytuacji konieczna wymiana napinacza. Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kompresssor
VIP
Posty: 1472
Rejestracja: 19 maja 2009, o 14:45
VIN:
Lokalizacja: PL

Post autor: Kompresssor »

Zdemontuj osłonę lewego słupka i zobacz co jest z kablami wchodzącymi do napinacza. Zobacz czy nie jest luźna wtyczka. Jeżeli auto było po kolizji, jest możliwe że handlarz żeby nie świeciła kontrolka, wlutował tam jakiś opornik i teraz to puściło. Oczywiście przyczyn może być jeszcze wiele. Zaczekaj może aż zajrzy tutaj kolega NOC lub zapytaj o to kolegę Psychop na mercmania.pl

I jeden i drugi są w te klocki nieźli.
Był T-Modell M271 ASB 163KM Sport Edition 2006, był W124 250D. Teraz BMW X3, BMW F800GS, Renault
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Kompresssor dobrze Ci podpowiada...

Jednak gdy będziesz sprawdzał wtyczki, to niech Cię ręka nie zaświerzbi, żeby samemu sprawdzać rezystancję jakiegokolwiek obwodu SRS - nawet bez kluczyka w stacyjce czy z odłączoną klemą akumulatora...

Błąd SRS poprawnie skasujesz raczej tylko na Stardiagnosis...
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Błąd SRS poprawnie skasujesz raczej tylko na Stardiagnosis...
Nie do końca, ja kasowałem błędy Carsoftem, schody zaczynają się przy odczycie błędów - czasami źle tłumaczy kod błędu.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
jjanicki
VIP
Posty: 780
Rejestracja: 3 lip 2009, o 23:59
VIN: WDD2122251A291175
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjanicki »

Faktycznie - w Carsofcie jest nawet funkcja za- lub wyprogramowania komponentów SRS, jednak, nie będąc pewnym, że Carsoft na 100% wie co robi, nie próbowałem się tym bawić, skoro u mnie wszystko działa :oczko:
Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216 Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Co do wyprogramowania nie testowałem, ale błędy kasowałem, bo musiałem, a wyprogramowywania poduszek nie uznaję, bo to wycieranie d... szkłem, to w końcu jest bezpieczeństwo.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Airbagi”