Awaria poduszki kierowcy (ciag dalszy problemow)

Moderator: Dziki Mar

Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

Ktoś miał pękniętą sprężyne i też wywalało błąd ESP. Zobacz może masz coś źle z zawieszeniem.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 2082
Rejestracja: 26 kwie 2009, o 17:20
VIN: WDB2030461F911681
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort.

Post autor: noc »

Zgadza się inna opona, bardzo źle ustawiona geometria, też dają ten efekt.
Niestety najczęściej czujnik przyspieszeń wzdłużnych i czujnik przyspieszeń bocznych ulegają
uszkodzeniu przy większym "dzwonie".Te urządzenia sprawdza tylko komp.
Śniłem o księżniczkach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę, piękną Mercedes
małą srebrną W203 1,8 K

Naprawiam MB prawie pół wieku
13 certyfikatów MB - Stuttgart.
Warsztat W-wa/Ursus tel. (22)6626890
Zwykle tu: http://www.w212.pl/
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

kSmuk poradziłeś sobie z tą poduszką?
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Witam ponownie,

wymienilem poduszke powietrzna pasazera (kupilem w polsce za 250zl) i blad sie juz nie zapala. Tzn. blad zniknal jakis tydzien wczesniej przed wymiana po podpieciu pod Carsoft i kasacji bledow.

[ Dodano: 2009-11-13, 16:28 ]
P.S.: Dziekuje wszystkim za udzielona pomoc, a szczegolnie forumowiczom V126, mercfan i noc.

[ Dodano: 2009-11-13, 16:35 ]
Dodalem punkty pomogl uzytkownikom do postow, ktore mi pomogly oraz z ktorych dowiedzialem sie czegos nowego.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

:bravo: Za wytrwałość i uporanie się z problemem.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
marrud
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 22 lut 2011, o 22:03
VIN:
Lokalizacja: W-wa

Post autor: marrud »

Krótkie pytanie - jakim kluczem odkręca się poduszkę kierowcy, gdzieś wyczytałem, że to torx T27, a w innym miejscu, że T30, a jak jest naprawdę?
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

marrud TX30 jest ciut większy niż TX27. Teoretycznie jeśli śruba jest TX30, to TX27 ją odkręci, ale nie jest to wskazane, bo trochę śruba się niszczy. Ja Ci powiem tak: kup sobie komplet torksów. Napewno będą przydatne, bo większość rzeczy w samochodzie i nie tylko jest tym skręcona. :ok:
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
marrud
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 22 lut 2011, o 22:03
VIN:
Lokalizacja: W-wa

Post autor: marrud »

Same torxy to mam, tylko jako końcówki nasadowe do grzechotek, albo do końcówki wymienne do wkrętaków - używałem tego nieraz do motocykla. Z poduszką jest ten problem, że trzeba jakiś dłuższy i cienki, czyli coś ala śrubokręt. Ktoś kto rozkręcał może pamięta jaki klucz i czy 10 cm wystarczy.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, o 19:46 przez marrud, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
V126
VIP
Posty: 6785
Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
VIN:
Lokalizacja: Lublin

Post autor: V126 »

10cm wystarczy, ale numeru nie pamiętam.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
Awatar użytkownika
pleban
VIP
Posty: 1513
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 08:53
VIN:
Lokalizacja: Wybrzeże Gdańskie

Post autor: pleban »

Kup sobie taki jak na zdjęciu komplet i na zasadzie prób i błędów dopasujesz rozmiar.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
ML W164 350
Opel Ampera
marrud
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: 22 lut 2011, o 22:03
VIN:
Lokalizacja: W-wa

Post autor: marrud »

dzięki panowie, w sumie to dobrych kluczy nigdy za wiele :usmiech:
21danielk
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 18 kwie 2010, o 18:06
VIN:

komunikat srs

Post autor: 21danielk »

Witam. Podłączyłem ostatnio MB pod komputer i wyszło że nie działa poduszka kierowcy . Jest na pewno podpięta bo rozkręcałem kierownice by dostać się do przycisków. Mam pytanie czy jak jeszcze raz to rozbiorę i podepnę się miernikiem pod kostkę żeby sprawdzić czy taśma nie jest uszkodzona , to wskaże mi jakieś napięcie . Jeśli tak to pewnie poduszka jest uszkodzona . Chciałbym się pozbyć tego komunikatu a zarazem sprawdzić czy to na pewno to. Myślałem żeby kupić opornik na to tylko jaki jest potrzebny????
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, o 23:00 przez 21danielk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

Nie rozumiem? Jak wskaze napiecie? Gdyby na przewodach bylo napiecie, to poduszka zrobila by BUMM.

W tym przypadku moze byc uszkodzony kabel, zworka na poduszcze lub kostka modulu poduszki oraz tasma.

Poduszka raczej nie wysiadla.

[ Dodano: 2011-04-12, 23:11 ]
Tasme mierzy sie po jej uprzednim wymontowaniu (po demontazu kierownicy). Sprawdzasz przewodnosc przy skrecaniu w lewo i w prawo miedzy kostkami.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
21danielk
Użytkownik
Posty: 37
Rejestracja: 18 kwie 2010, o 18:06
VIN:

Post autor: 21danielk »

no właśnie chba głupote napisałem... Ale sensor musi jakoś poduszkę wykrywać więc myślałem że może jakieś napięcie idzie. A jak sprawdzić taśmę??? myślę cały czas o tym oporniku--- tylko jaki...
Awatar użytkownika
kSmuk
Użytkownik
Posty: 1968
Rejestracja: 16 maja 2008, o 20:43
VIN:
Lokalizacja: Garmisch-P.

Post autor: kSmuk »

21danielk pisze:Ale sensor musi jakoś poduszkę wykrywać więc myślałem że może jakieś napięcie idzie.
Wykrywa ja przez pomiar opornosci. Gdy rezystencja bedzie zbyt duza lub zbyt mala, wyswietli sie blad.
21danielk pisze:A jak sprawdzić taśmę???
Demontujesz poduszke, odpinasz kable, odkrecasz kierownice. Luzujesz sroby poziomujace tasme i wyjmujesz ja. Odpinasz kable od tasmy i czujnika polozenia kierownicy. Mierzysz przewodnosc tasmy z jednej na druga strone przy skrecaniu tasmy w lewo i prawo.

Montaz w odwrotnej kolejnosci. Uwazaj przy montazu by ja dobrze zamontowac, inaczej ja zerwiesz.
21danielk pisze:yślę cały czas o tym oporniku--- tylko jaki...
2 Ohm, tylko po co, skora poduszka sprawna? Przy wypadku (czego Ci nie zycze) opornik sie nie otworzy i nie bedzie ratowal Ci zycia.
Pozdrawiam.

Mercedes W203 C200 CDI, 2002 rok, przed Faceliftingiem
ODPOWIEDZ

Wróć do „Airbagi”