Awaria poduszki kierowcy (ciag dalszy problemow)
Moderator: Dziki Mar
-
- Użytkownik
- Posty: 37
- Rejestracja: 18 kwie 2010, o 18:06
- VIN:
-
- VIP
- Posty: 1952
- Rejestracja: 29 sie 2010, o 10:09
- VIN:
- Lokalizacja: Trójmiasto
- V126
- VIP
- Posty: 6785
- Rejestracja: 23 lis 2008, o 20:46
- VIN:
- Lokalizacja: Lublin
Myślę, że niewiele więcej byłoby zabawy z wymianą taśmy niż włożeniem opornika. Poduszka może ocalić życie, lub na przykład uszkodzić ci twarz (na przykład).
Taśmę sprawdzić możesz multimetrem na teście przewodnictwa przy odłączonej taśmie z obu stron! Sprawdzasz czy sygnał przechodzi spod deski rozdzielczej do kierownicy.
Taśmę sprawdzić możesz multimetrem na teście przewodnictwa przy odłączonej taśmie z obu stron! Sprawdzasz czy sygnał przechodzi spod deski rozdzielczej do kierownicy.
C200 CDI 2002 AVANTGARDE ESTATE WDB2032041F212729 I UNITRA GRA!!!
-
- VIP
- Posty: 21
- Rejestracja: 15 mar 2011, o 20:55
- VIN: wdb2032041f404324
- Lokalizacja: Kętrzyn
Witam wszystkich.
Podłączę się pod temat z pytaniem:
Jak wymontować taśmę kierownicy, z tego co przeglądałem podobne tematy to podobno taśma jest na zaczepach i wystarczy ją podważyć aby wyszła.
Nie chcę nic uszkodzić, a zabieram się za naprawę przełącznika zespolonego kierunkowskazów (nie trzyma w górnym położeniu).
[ Dodano: 2011-04-19, 08:26 ]
Informuję zainteresowanych, że taśmę kierownicy należy wymontować następująco:
1. po zdjęciu kierownicy odkręcić 3 małe torxy łączące taśmę z przełącznikami zespolonymi
2. podważyć taśmę aby wyskoczyła z wtyczek i czujnika skrętu
3. następnie aby zdemontować przełączniki trzeba odkręcić dolny torx do końca i wysunąć przełączniki z obudową.
Próbowałem zregenerować przełącznik tak jak kolega wojmar :
viewtopic.php?t=5536&highlight=naprawa+prze%B3%B1cznika
jednak u mnie wymiana miejscami plastyków w kolorze czarnym niewiele dała - dalej nie zawsze przełącznik kierunkowskazów zostaje w górnym położeniu.
Elementy przełącznika są bardzo delikatne i ich niewielkie zużycie skutkuje niestety, że po około 200 tys km trzeba przełącznik wymienić na nowy.
Pozdrawiam
Podłączę się pod temat z pytaniem:
Jak wymontować taśmę kierownicy, z tego co przeglądałem podobne tematy to podobno taśma jest na zaczepach i wystarczy ją podważyć aby wyszła.
Nie chcę nic uszkodzić, a zabieram się za naprawę przełącznika zespolonego kierunkowskazów (nie trzyma w górnym położeniu).
[ Dodano: 2011-04-19, 08:26 ]
Informuję zainteresowanych, że taśmę kierownicy należy wymontować następująco:
1. po zdjęciu kierownicy odkręcić 3 małe torxy łączące taśmę z przełącznikami zespolonymi
2. podważyć taśmę aby wyskoczyła z wtyczek i czujnika skrętu
3. następnie aby zdemontować przełączniki trzeba odkręcić dolny torx do końca i wysunąć przełączniki z obudową.
Próbowałem zregenerować przełącznik tak jak kolega wojmar :
viewtopic.php?t=5536&highlight=naprawa+prze%B3%B1cznika
jednak u mnie wymiana miejscami plastyków w kolorze czarnym niewiele dała - dalej nie zawsze przełącznik kierunkowskazów zostaje w górnym położeniu.
Elementy przełącznika są bardzo delikatne i ich niewielkie zużycie skutkuje niestety, że po około 200 tys km trzeba przełącznik wymienić na nowy.
Pozdrawiam
MB C200 CDI, Kombi Classic, W203 2003r
WDB2032041F404324
WDB2032041F404324
-
- Użytkownik
- Posty: 24
- Rejestracja: 19 paź 2009, o 12:31
- VIN:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
przelacznika nie warto reanimowac.oryginal nie jest az tak przerazajaco drogi,a zamienniki pojawiaja sie juz ponizej 200pln wiec moim zdaniem nie warto - zeby za miesiac znow trza bylo pruc kierownice i tasme. czujnik kata skretu w w203 latwo uszkodzic wiec lepiej oszczedzic mu stresow. dwie uwagi co do pewnych technik opisanych w wątku wczesniej:
- nigdy nie pryskac niczym na okolice tasmy, zlacz poduszki czy czujnika kata skretu. tych rzeczy NIE WOLNO NICZYM SMAROWAC!!!!! jedyny dozwolony plyn to szybko odparowujacy izopropanol do czyszczenia. wszelkie kontakty wd40 i inne wynalazki spowoduja zniszczenie czegos jesli nie od razu to po jakims czasie.
- zdjety zespol tasma/czujnik kata skretu trzeba natychmiast zablokowac w pozycji w jakiej sie go wyjelo np kawalkiem tasmy klejacej czy podobnie. zamontowanie w zlej pozycji najczestsza przyczyna zniszczenia.
- wszelkie prace przy zdejmowaniu kierownicy,tasmy, czujnika tylko przy kolach ustawionych idealnie na wprost! sprawdzic przy demontazu czy kierownica jest na znakach - powinna byc, ale jesli nie jest to namalowac jakies kreski.
pzdr
- nigdy nie pryskac niczym na okolice tasmy, zlacz poduszki czy czujnika kata skretu. tych rzeczy NIE WOLNO NICZYM SMAROWAC!!!!! jedyny dozwolony plyn to szybko odparowujacy izopropanol do czyszczenia. wszelkie kontakty wd40 i inne wynalazki spowoduja zniszczenie czegos jesli nie od razu to po jakims czasie.
- zdjety zespol tasma/czujnik kata skretu trzeba natychmiast zablokowac w pozycji w jakiej sie go wyjelo np kawalkiem tasmy klejacej czy podobnie. zamontowanie w zlej pozycji najczestsza przyczyna zniszczenia.
- wszelkie prace przy zdejmowaniu kierownicy,tasmy, czujnika tylko przy kolach ustawionych idealnie na wprost! sprawdzic przy demontazu czy kierownica jest na znakach - powinna byc, ale jesli nie jest to namalowac jakies kreski.
pzdr
__________________________________________
211.070 * 203.065 * www.cmdauto.com 722900000
__________________________________________
facebook.com/cmdauto * warszawa, instalatorow 9
211.070 * 203.065 * www.cmdauto.com 722900000
__________________________________________
facebook.com/cmdauto * warszawa, instalatorow 9
-
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 31 sty 2013, o 08:46
- VIN:
- Lokalizacja: sanok